Avantgarde og Conrad Johnson

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avantgarde og Conrad Johnson

Er det noen som har hørt kombinasjonen Avantgarde Duo og Conrad Johnson MF2500A (eller andre transistorløsninger fra CJ)?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det frisk medvind om dagen. Atle, jeg husker du fortalte meg at horn var noe for min musikksmak. Har fortsatt tilgode å høre avantgarde, men har hørt mye stor Klipsch (som sikkert ikke kan sammenlignes). Jeg vil gjerne være med å prøve lytte eller teste Avantgarde, en liten våt drøm hos meg som bestandig har hatt en svakhet for SET. Hva med MG, har ikke han Trio?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede lei Martin Logan, Atle? Eller er det bare den iboende rastløsheten i deg som er pådriveren.....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er definitivt ikke lei Martin Logan, men jeg er ikke tro mot et merke lenger. Livet er for kort til det Tror det hadde gjort seg med et par slike i kjelleren min.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Er det noen som har hørt kombinasjonen Avantgarde Duo og Conrad Johnson MF2500A (eller andre transistorløsninger fra CJ)?
    Hva er vitsen med hundrevis av watt på det høyttalerne? Du er for god til å røre rundt i den samme suppen som de fleste Klipsch-skrullingene på forumet her.

Mitt tips til deg er å lytte til Avantgarde i minst en time hos Lyric. Jeg opplevde lyttetretthet(?) etter en tid. Noe å tenke på?

Det er jo en på Hifisentralen som selger noen Strøkne Ancient Audio Silver 300B for 24000 kroner. 2x18 watt singleended. :drool:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruktkjøp?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva er vitsen med hundrevis av watt på det høyttalerne? Du er for god til å røre rundt i den samme suppen som de fleste Klipsch-skrullingene på forumet her.
    Hele poenget er at jeg har en MF2500A nå, og jeg lurer på om det er en god match. Conraden er en av de beste forsterkerne jeg har hørt på Martin Logan, men det er ikke gitt at de fungerer like bra på Duo...

Mitt tips til deg er å lytte til Avantgarde i minst en time hos Lyric. Jeg opplevde lyttetretthet(?) etter en tid. Noe å tenke på?
    Jeg har lyttet lenge på forskjellige oppsett på Lyric, men jeg tilskriver de problemene jeg opplever der rommet. Jeg skal selvfølgelig teste de hjemme først.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric er vel beryktet for dårlige demoer av AG. Når det gjelder bruk av forsterkere, har jeg hørt at Uno liker transistorer bedre enn Duo. Jeg har ingen erfaring med disse kombinasjonene selv.

Frode

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er noe god match dessverre, uten at jeg skal si det for sikkert. Svogeren min har Avantgarde Duo og han byttet ut Simaudio pre og Bryston effekttrinn mot en integrert rørforsterker. MTP bassen er aktiv og hornet gir så vanvittig med lyd, kunne han ikke røre volumet før det ble for høyt.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er for god til å røre rundt i den samme suppen som de fleste Klipsch-skrullingene på forumet her.
    Hrmf.... :-x jeg hører hva du sier og jeg vet hvordan du ser ut Alshus.......... Tar ikke lett på mobbing, og ALT du sier MÅ taes alvorlig

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje litt på kanten?

Men det er da litt rart at 99% av de som har litt større Klipscher her på forumet har digre effektforsterkere med hundrevis av watt. For det er jo det eneste som kan holde kontroll på høyttalern....

Edit: leif

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er definitivt ikke lei Martin Logan, men jeg er ikke tro mot et merke lenger. Livet er for kort til det Tror det hadde gjort seg med et par slike i kjelleren min.
    Utvilsomt en spennende tanke, Atle. Men en ting kan jeg si deg, dette høyttalervalget gjør jeg ikke etter deg. Til det er det noe jeg absolutt ikke klarer med designet, uansett om jeg også har et HAF-rom for meg selv...

Jeg har ikke fått hørt disse selv, men er alltid lysten på å oppleve noe nytt. Å bytte høyttalere en gang i året håper jeg at jeg slipper i hvertfall... ;-)

Dersom du bytter, og Conraden ikke passer i komboen, stiller jeg meg gjerne i kø på din MF2500A dersom du skal selge den. Den trenger da et trygt fosterhjem, og det får den her.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •