Riddle me this, Batman. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Er dette samme Coda merket som jeg så PA forsterkere og høyttalersett fra på QXL tidligere?
    Jeg fant ikke noe info hos PMaudio, noen som har noen linker eller mere info om denne?
    Håper den er slik som monster sin som klarer like mye som 16A sikringer ;-)

A

Edit: etter elektronikken på PMaudio sin side å dømme så er dette endel klasser over de rimelige forsterkerene og høyttalerene jeg så på QXL noen år tilbake
    mei tviler veldig på at det er samme coda hos qxl, coda jeg prater om heter for ordens skyld coda continuum, men det er så langt å skrive :P
    at det er lite info om dette filteret har du helt rett i er ingen ting på codas hjemme side heller. Men har fått hørt at det vistnokk har solgt en del i england vor brukerne hadde vært kjempefornøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for et fornuftig svar.

Mvh
    Ørnulf

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi prater om Coda, jeg har erfaring med dette merket og det er kvalitet !
    Firmaet blev startet av 2 tidligere ansatte ved Threshold og de vet hvad de driver med, de står ikke tilbake for hverken Krell eller Mark Levinson.
    Og den QXL varianten heter Koda....

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    For å holde mig til trådens emne kan jeg legge inn denne linken, se denne og neste side for litt beskrivelse av hvordan to forskjellige produkter virker på henholdsvis forsterker og cd spiller :
    Diablos in the neighbourhood. - Euphonia Audioforum
    jo...
    Jemini! Hva er det den svensken har, kabelløftere så ikke kablene skal fryse på gulvet i den gulvkalde kjelleren?

Jeg begynner å innse at det finnes ganske mye om hi-fili jeg ikke kjenner til, og da har jeg allerede hørt om Hill Plasmatronic, grønn tusj på enden av cdene og digitale platespillere.

Digitale platespillere har jeg egentlig sansen for. Det finnes kanskje bare én type.

Leser at Supras "nettfilterkabel" (elteks ord) har til hensikt, som dere sier, å begrense strømkabelens påvirkning på de andre komponendene og kablene, og da ser jeg forsåvidt at det ikke er så mye magi inne i bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Den var god.

Men at folk legger strømkabler og høytalerkabler inntil hverandre det er jo klart. At skjerming hjelper på det, kan jeg tro på.

Men jeg tror vi skal klare oss uten å "rense" strømmen. Filterene går så fort tette likevel, og da får du høye kostndader med å kjøpe nye filtre hele tiden.
    Den strømkabelen som ble solgt som en del av EC sortimentet på 90-tallet var en kabel med flere tynne solidcoreledere som var flettet sammen inni yttermantelen. Dette er hverken hokus pokus eller trolldom, men en velkjent og mye benyttet metode for å undertrykke støy i kabler, ikke bare i hi-fi verdenen.

Newcomer Tactile sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømfilter og i sær gode overspenningsvern både inne og ute er veldig greit. Ikke bare for støy, men for å sikre utstyret.

Men vil du virkelig sikre deg "godstrøm" så kan du jo kjøre DC-drift. Da bruker du bare 220V til lading og laderen må gi ren sinus. Som en UPS omtrent. Jeff Rowland bruker bla. et slikt konsept. I tillegg til dette kan du kjøre når nettet har renest strøm, dvs. minst induktiv/kapasitiv støy f. eks fra store el. motorer ute i nettet. Det er uheldigvis på natten...

Ikke kjøp superkostbare signalkabler med RCA. Vurder heller å gå over til balansert drift. Der kanselleres støyen i tp-paret i kabelen pluss at den er skjermet mot rf-støy. Flotters hvis du kjører monblokker med lange signalkabler mellom pre og power.

Dette er hvertfall mine "5 cent"...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •