Heisann,

Først vil jeg bare si til alle HI-FI folk der ute: Dere er gærne! :-D (positivt ment). Og til de som ikke vet hva WAF er: Woman acceptance factor - Wikipedia, the free encyclopedia

Så til saken, vi har flyttet og jeg trenger nytt anlegg. Jeg har satt budsjettet til rundt 10-lapper (gjerne brukt), siden vi skal totalrennovere et rekkehus, kjøpe TV, hvitevarer og andre unyttige ting. Jeg er veldig opptatt av musikk, og hører på alt fra black metall til listepop, men har en forkjærlighet for progressiv og symfonisk rock/metall (Dream Theatre, Dark Tranquility, InFlames, Nightwish, Symfony X, osv).

I rekkehuset vi har kjøpt, så vil høytalerne stå uten bakvegg til høytalerne, og på ene sideveggen er det store vinduer og andre siden er det en liten murpipe. Så det er lite hjelp å få av veggene. Taket/gulv/vegg ellers er tre. Hele stuen er på rundt 40 kvm.

I min forrige bolig så klarte jeg meg med en Dali Blue 3003 og en NAD C300. Disse spilte (i mine øre) veldig bra i det rommet, men elendig i den nye stua. Dessuten så mener samboeren at høytalerne er stygge...

Kan dere hjelpe meg? Har dere noen tips? Jeg trenger altså, CD-spiller, forsterker og høytalere til 10-lapper - som både klarer trøkket i metall men detaljene i mer teknisk musikk. Jeg er innstilt på at jeg må kjøpe brukt.

frode.