suround boks?!:P

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

suround boks?!:P

hei. veit rar tittle men beste beskrivelse, jeg lurte på om det finnes en liten billig boks som gjør at du kan sette 2 linje kabler (som til forsterker) inn i ene enden og får ut til 5 linje med ruond efekt splitting? lurer på dette forde jeg har 1 tevhnics forsterker jeg gjerne kunne brukt sammen noen høyalere bak og får ny forsterker med Pa høytalerkasser jg kunne tenkt meg å ha forran. vet jeg kan gjøre dette å få stereo lyd, men er det mulighet for å få en boks mellom signalkilde og forsterkere som omdanner til suround? noen som forsto hva jeg var ute etter?hehe

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså en receiver? de fleste nyere har PRE out, dvs du kan koble forsterkere bakpå dem....en receiver er ei sånn surround boks som du sier...

er vi på sporet om hva du spør om:P?ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Altså en receiver? de fleste nyere har PRE out, dvs du kan koble forsterkere bakpå dem....en receiver er ei sånn surround boks som du sier...

er vi på sporet om hva du spør om:P?ops:
    tja?:P har recivere osV:P tenkte på en liten boks som gjør signalene om liksom, ikke noe forsterkning etc, altså, en boks med lijne inn og linje ut. linje inn er stereo, linje ut er soruond. forstår?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En surroundforforsterker vil gjøre det du ber om, men det er få av de i det billige prissegmentet. En rimelig surroundreceiver kan gjøre samme jobben, så lenge den har Pro Logic 2 (det er nesten ingen som ikke har det nå) og Pre-out. At boksen har effektforsterkere betyr ikke at du MÅ bruke dem

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    En surroundforforsterker vil gjøre det du ber om, men det er få av de i det billige prissegmentet. En rimelig surroundreceiver kan gjøre samme jobben, så lenge den har Pro Logic 2 (det er nesten ingen som ikke har det nå) og Pre-out. At boksen har effektforsterkere betyr ikke at du MÅ bruke dem
    ja det var det jeg tenkte sånn halveis..er jo ingen nød å bruke receiverens forsterker
    men er ny på detteops:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel noen Nad etellerannet 917 som du sikkert kan bruke. Det er en Dolby Prologic forforsterker, mener å ha sett en del slike på bruktmarkedet.

Denne dekoder ikke DD og DTS, men det er kanskje ikke nødvendig i dette tilfellet?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på om du er 15-20 år for sent ute, Fryd1lund I gamledager, da man kun hadde Dolby Pro-Logic fantes det bokser som kunne gjøre dette, man kunne faktisk med enkle midler bygge en slik selv og få billig surroundlyd. Dette på grunn av at surroundlyden var kodet inn i det analoge stereosignalet ved hjelp av faseforsyvninger. Surroundlyden var jo da også kun mono.

I dagens verden trenger du en digital forbindelse mellom kilden (i de fleste tilfeller DVD-spiller) og en receiver eller annen type prosessor som har innebygget D/A-konverter og dekodere for å gjøre signalet om fra digitalt til analogt og splitte opp signalet til den enkelte kanal.

Man skulle tro at den analoge lyden du får fra f.eks. en parabolmottaker eller videospiller inneholder surroundinformasjon i henhold til det gamle systemet, hvertfall eldre filmer, men jeg vet ikke om filmer med Dolby Digital eller DTS lydspor i tillegg er kodet etter gammeldags Prologic-oppskrift. Det er jo forsåvidt et interessant spørsmål.

Det er ikke meningen å være belærende, men ut fra det du skriver, så virker det som om du er relativt fersk. Jeg har ikke detaljkunnskaper om alle forskjellige formater etc, men det grunnleggende har jeg etterhvert lært. Håper dette hjalp deg litt.

Edit: jeg bruker altfor lang tid på å skrive innlegg, ser at fler kom meg i forkjøpet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

d

MÅ jg gjennom sånn reciver? i såfall dropper jeg deT:P en liten boks som kan kobles til?hehe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •