Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 231
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør?

Er det flere som reagerer på mengden omdømme Kviserud oppnår her med produktene sine?

Jeg synes det er nesten utrolig at han får lov å markedføre seg i så stor grad her på avforum. Midgaard tråden er på 50 sider, høyttaleren sin får en oppmerksomhet som er verd veldig mye reklamepenger i andre former og linken hans til hjemmesiden finnes i over 7000 eksemplarer.

Dette synes jeg er høyst kritikkverdig.

At han selger mye mere med sin store deltagelse på forumer er vel udiskutabelt.

EDIT: trådens overskrift endret og henvisning til annet nettsted fjernet. Svaret på dette innlegget finnes i våre retningslinjer, men les gjerne gjennom tråden.

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke lakt merke til dem ennda.....
    men du er inne på noe der ja...!
    han sparer ganske mye penger på slikt....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke motivet for ditt innlegg Antonx, men er uavhengig av det enig i at strengt tatt så faller Snickers-is inn under kategorien "produsent": http://avforum.no/forum/faq.php?faq=...mercialparties

Nå er vel ikke Snickers-is juridisk sett å anse som "forhandler", men veldig nær. Synes allikevel at han holder seg godt innenfor reglementet når det gjelder "Info til forhandlere".

Når det er sagt; Skjønner ikke hvorfor denne tråden ligger under "Generelt audio og HiFi"

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den andre siden er det vel også bra at man vet hvem han er slik at man kan vurdere informasjon med dette som bakgrunn?

For meg er dette ikke et problem. Liker dybden Snickers gir og tenker ikke på signaturer hver gang jeg leser dem.

PS! Jeg har ikke og kommer nok ikke til å kjøpe noen Midgard produkter med det første.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et langt større problem med de brukere som representerer en forhandler, uten å opplyse om det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen synspunkter på dette. Den offisielle Midgardtråden er ikke startet av Snickers, så den kan han knappest få pepper for. Snickers er en stor kilde til kunnskap på dette forumet, og han har vært her lenge før han startet opp Midgard Audio. Jeg skulle ønske mange flere bransjefolk var så entusiastiske som han, for han svarer på både det som har med hans produkter og andres om hverandre, og han yter alltid andre merker respekt.

Gjør det forresten noe om et lite norskt firma selger litt ekstra på grunn av at han tar seg tid til svare på spørsmål på et internett-forum? Selvfølgelig er det bedre for bedriften med så mye omtale, men se på SVS da. Eller hva med Audessey? Jmlab? CV!? Pioneer? XTZ? Det hadde sikkert vært en stor fordel om de hadde deltatt mer på forumene rundt om, men det gjør de ikke. Derfor får vi heller ingen svar på det vi måtte lure på om vi ikke sender en e-post direkte. På AVSforum så er produktrepresentantene sterkt tilstede, og det er en fordel - ikke en ulempe.

Snickers opplyser om hva han er også - som du sier - på over 7000 plasser på forumet. Jeg tror du hadde blitt overrasket over hvor mange som skriver her inne som har bransjetilhørlighet, men som ikke flagger det. Det synes jeg er forkastelig. Særlig når de ikke gjør annet enn å fronte sine egne produkter. Snickers deltar også med kunnskap i andre sammenhenger, noe han skal ha skryt for.

Lygren og moderatorene er flinke til å slå ned på snikreklame, men at er konstruktør deltar i tråder og svarer på spørsmål synes jeg er flott. Selv om han svarer på spørsmål som omhandler hans egne produkter...

Janteloven står sterkt her til lands - dessverre!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snickers-is representerer Midgard Audio, noe han gjør med glans etter mitt syn. Han er etter mitt syn et strålende eksempel på hvordan produsenter kan bevege seg ut i markedet og promotere sine produkter via AVforum, noe vi både tillater og oppmuntrer til - HELT GRATIS!

Husk også at Snickers-is representerer en særdeles kunnskapsrik bruker her inne, den hatten tar han jo ofte også på seg... Det er imidlertid full åpenhet rundt at han jobber for og representerer Midgard, slik at folk kan se hans innlegg i lys av dette.

For øvrig annonserer også Midgard Audio på AVforum og støtter ved dette både drift og videreutvikling av nettsiden, så her synes jeg Snickers får litt ufortjent kritikk, dette er jo en glanseksempel på hvordan vi ønsker at AVforum skal fungere...

Intermediate Joey1313 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var vel strengt tatt snickers en enorm resurs for dette forumet en god stund før Midgaard Audio kom ut med et eneste produkt. Mange av trådene hans her kan nok tolkes som egen reklame, men samtidig er det også noe helt nytt i at dette forumets medlemmer får være med på utviklingen av produkter fra unfangelse av idé og gjenom design fase frem til ferdig produkt (forhåpentligvis). Det hadde vært trist og til dels unaturlig for/om Snickers plutselig skulle måtte begrense mengden poster her.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ingen hemmelighet hva Snickers driver med. Jeg opplever heller ikke innleggene hans som reklame på noen måte. Snickers er en fantastisk ressurs på forumet, og skulle han få et salg eller 2 ekstra fordi han er en kjernekar så er det fullt fortjent.

Er forøvrig helt enig med det Akto skriver over.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er et langt større problem med de brukere som representerer en forhandler, uten å opplyse om det.
    Det er jo ihht til regelverket, vi ønsker ikke at forhandlere skal oppgi sin "identitet", rett og slett fordi det da blir helt umulig å opptre på en objektiv måte. Forhandlere anmodes imidlertid om å forholde seg objektive mht de produkter og tjenester de representerer, noe vi må regne med at de forholder seg til. Dette synes jeg for øvrig også fungerer svært godt, og vi ser lite snikreklame om dagen (var flere forsøk tidligere), i den grad vi klarer å oppdage slikt da...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han selger vel sikkert flere produkter med sin deltagelse her, er det neppe noen tvil om. Men jeg har vel enda tilgode å se at han forguder sine egne produkter fremfor noen andres. Som det skrives over her, så hadde vel det heller vært en fordel om også andre produsenter var representert i tillegg. Så lenge de er åpne med hvem de er, og i tillegg også yter 'de andre' med respekt, ser jeg ikke det som noe stort problem.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er tull å kalle trådene til snickers for snikreklame, det er det ikke. Den han gjør derimot er å lytte til forumets medlemmer. Ikke minst komme med kjempe mange forslag, ikke en eneste gang har han promotert sine produkter når trådene handler om valg av forsterkere, ikke har jeg sett det hvertfall.. Stå på snickers, AVforum trenger en som deg..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge man vet hvem han er og representerer må man da klare å lese hans innlegg med det som utgangspunkt. Det hadde vært ønskelig om andre norske produsenter også hadde meldt sin interesse på forumet. Da kunne vi fått svar på enda flere spørsmål om andre interessante norske produkter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette handler ikke om janteloven Akto. Det handler om at promotering av egne salgsprodukter ikke bør dominere et forum for vanlige entusiaster. Hadde jeg solgt produkter selv hadde min integritet avholdt meg til å delta på et slik forum i denne skalaen.

Tråden om hans kommende høyttaler er hans egen forresten.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er vel et klassisk eksempel på go norsk sjalusi igjen. Sånn er det vel bestandig, noen som ikke tåler at andre får for mye oppmerksonhet. De fikk vel ikke nokk oppmerksonhet som små da sikkert !!

STÅ PÅ SNICKERS ICE

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx

Hadde flere produsenter tatt hensyn til hva folk vil ha så hadde det vært et ennå bredere hifi miljø i norge, det hadde vell ikke vært så dumt vell!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvordan jeg stiller meg i denne saken. Tydelig er han en respektert man her på forumet. Og jo han kan si Hi-Fi. Men til nå er han forholdsvis alene. Hva om det kommer flere tilsvarende "guruer"? Hvor kommer forumet til å dra seg da? Hva om Isen ikke hadde bidratt i alle andre tråder, men bare i Midgard-trådene. Hadde det hatt noe betydning. All PR er god PR sies det. Er vel litt uenig i dette sitatet, men hvis så er tilfelle, får jo Snickers PR ved hvert eneste innlegg. Jeg blir av og til veldig frustrert rundt "hypen" Midgard (no offence til alle Midgard-folk). Mange her lovpriser Midgard, og det er greit nok. Men hvis Isen aldri hadde vært her på forumet, da tror jeg neppe det hadde vært like mange Midgard-eiere her på forumet. Og da må det ha vært en form for reklame oppe i det hele.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette handler ikke om janteloven Akto. Det handler om at promotering av egne salgsprodukter ikke bør dominere et forum for vanlige entusiaster. Hadde jeg solgt produkter selv hadde min integritet avholdt meg til å delta på et slik forum i denne skalaen.

Vil du påstå Snickers dominerer forumet her med promoterende innlegg???? Har du et problem med Snickers' innlegg, eller mener du at andre kan ha det? Jeg kan ikke forstå hvor du vil med dette. Hadde det vært slik at Snickers på noen måte prøvde å fremheve sine produkter fremfor andres eller noe slikt hadde det kanskje vært annerledes, men slik er det jo altså ikke.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal det ikke være produsenter inne på forumet da??? Hva har de i så fall lov, ikke lov å skrive for og om...?
    Er det ikke bra at norske produsenter får lov å skrive om sine produkter (OG andres) på dette norske forumet?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare så det er sagt, så velger jeg hittill ikke å ta noe standpunkt i saken, da jeg vil se hvordan argumentene popper opp. Selvom jeg også har stilt meg spørsmålet som trådstarter stiller. Så mitt forrige innlegg må ikke sees på som noen kritikk.

Side 1 av 12 1 2 3 4 5 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •