Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 231
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dette nøytralt skrevet sett i lys at det er administratoren?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Snickers-is representerer Midgard Audio, noe han gjør med glans etter mitt syn. Han er etter mitt syn et strålende eksempel på hvordan produsenter kan bevege seg ut i markedet og promotere sine produkter via AVforum, noe vi både tillater og oppmuntrer til - HELT GRATIS!

Husk også at Snickers-is representerer en særdeles kunnskapsrik bruker her inne, den hatten tar han jo ofte også på seg... Det er imidlertid full åpenhet rundt at han jobber for og representerer Midgard, slik at folk kan se hans innlegg i lys av dette.

For øvrig annonserer også Midgard Audio på AVforum og støtter ved dette både drift og videreutvikling av nettsiden, så her synes jeg Snickers får litt ufortjent kritikk, dette er jo en glanseksempel på hvordan vi ønsker at AVforum skal fungere...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Er dette nøytralt skrevet sett i lys at det er administratoren?
    Forventer du et svar eller spør du bare retorisk?

Det er etter min mening soleklart at AVforum har et regelverk og en policy. Etter min mening er lygrens vurderinger et godt uttrykk for regelverket, hvordan det praktiseres og hvilken policy han ønsker for forumet.

Jeg mener at man godt kan debattere hva nøytralitet innebærer og om det skal være et mål. For min del mener jeg det er greit å ha meninger og hevde dem, så lenge man følger forumreglene, også for moderatorer og admin.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å trekke paraleller til avsforum er helt greit, men husk på at det er noen hundre millioner innbyggere som skiller Norge og USA.
    Det at Norge er et lite land gjør jo sitt til at det er større mulighet for at f.eks en skribent kjenner personen som har XXX agentur. Det har vi alle forståelse for.
    Men jeg mener å huske at det har vert flere tråder angående kredibilitet, da i forbindelse med hva slags utstyr forskjellige skribenter gir toppkarakter og hva de har selv.
    Det er vel sikkert derfor Jørn og Gorm har fjernet seg fra minhjemmekino?
    det er jo litt interessant at mange av skribentene i f.eks Hjemmekino har prosessorer og høyttalere i hundretusenkroners klassen, men nøyer seg med effektforsterkere i den billige enden av entusiastklassen.
    Det er ihvertfall ikke slik jeg prioriterer

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Antonx, du må gjerne kritisere, men å regne med at jeg er nøytral som eier og pådriver av dette nettstedet blir jo å tro på julenissen. Selvsagt har jeg interesse av å ivareta nettstedets økonomiske, innholdsmessig, strukturelle og konseptmessige profil. Optimalt sett burde jo kanskje en administrator ikke hatt økonomisk tilknytning til driften av denne type nettsted, spesielt ettersom jeg også er aktiv i forumet, men så store er vi ikke at vi har råd til en egen admin-ansatt, selv om jeg i fremtiden kanskje kan håpe på å kunne trekke meg noe mer tilbake...

Det er lite poeng i å bli prinsipiell i de fleste sammenhenger, spesielt i denne, så lenge forumet er såpass åpent og strukturert som det er rundt de gjeldende forhold leverer faktisk AVforum en gratis tjeneste som tusenvis av brukere har stor glede og nytte av, så får du bare leve med at vi også må selge reklameplass - så får du stole på at vi vet å oppføre oss, det tror jeg egentlig er avklart, hadde vel ikke fått med oss nesten 20.000 medlemmer hvis vi hadde vært en gjeng med røvere som drev stedet heller...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AntonX: Kan ikke du forklare i korte og konsise ordelag hva du ønsker å oppnå med denne tråden? Har problemer med å finne ut av nettopp det.....

Forslag:
    1. Du vil ha Snickers-Is bort fra forumet?
    2. Du vil veldig gjerne beholde han på forumet, men vil at han skal slutte i jobben?
    3. Du vil forandre reglene her inne på forumet? Hvem bestemmer reglene? De som driver det? Selvsagt....!

Så kom gjerne med en oppklaring, for eg klarer ikke plassere agendaen!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Å trekke paraleller til avsforum er helt greit, men husk på at det er noen hundre millioner innbyggere som skiller Norge og USA.
    Det at Norge er et lite land gjør jo sitt til at det er større mulighet for at f.eks en skribent kjenner personen som har XXX agentur. Det har vi alle forståelse for.
    Men jeg mener å huske at det har vert flere tråder angående kredibilitet, da i forbindelse med hva slags utstyr forskjellige skribenter gir toppkarakter og hva de har selv.
    det er jo litt interessant at mange av skribentene i f.eks Hjemmekino har prosessorer og høyttalere i hundretusenkroners klassen, men nøyer seg med effektforsterkere i den billige enden av entusiastklassen.
    Rimelig off-topic, men jeg velger å svare likevel. Nå har jeg vel gjort rede for hvorfor jeg fjernet meg fra "minHjemmekino" ved flere anledninger, så at du trekker konklusjoner som går på tvers av det, kan ikke skyldes annet enn at du ikke følger med?

At vi prioriterer forskjellig når det gjelder forsterkere, betyr ikke at hverken du eller jeg sitter på noen fasit. Jeg føler meg i hvert fall trygg på de valgene jeg har gjort, for de er gjort på bakgrunn av testing i egen hjemmekino, med mitt "idealbilde" som mål. :-D
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke snickers-is, så dette er ikke å betrakte som noen vennetjeneste:-) Men som innledningen antyder, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være noe problem at en produsentrepresentant er aktiv på forumet. Forutsetningen er selvfølgelig at det foregår åpent. Det som overrrasker meg er at ingen av de andre norske audio-produsentene er representert. For meg ville det være veldig interessant å kunne stille spørsmål til Hegel, Embla, Electrocompaniet, Adyton og DP for å nevne noen. Og ja; for produsentene ville det være en mulighet til å profilere seg. Det avhenger imidlertid av at de oppfører seg bra på forumet. Hvis de alltid disser andres produkter (som mange selgere i butikker gjør), så faller de rimelig raskt igjennom, og mister all troverdighet. Her synes jeg Snickers har vært flink, og det er tydelig at han har opparbeidet seg tillit hos mange her på forumet basert på responsen i denne tråden.

Jeg ser ikke at det gavner noen at de som antageligvis kan mest om et produkt skal bli ekskludert fra et forum som dette. Dette gjelder også omtaler av andre produkter ref en annen tråd om "guruene" her inne. Det er veldig trist hvis kompetanse sidestilles med inhabilitet. Det er desverre noe som mange politikere har gjort til en kunstform :-) Jeg vil påstå at man skal være minst like kritisk til anbefalinger fra noen som har kjøpt det samme utstyret selv. Vi er trolig alle opptatt av å bekrefte at våre egne valg er gode, og sannsynligvis omtale egne produkter positivt (meg selv inkludert).

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og ta det med en gang, jeg kjenner ikke isen og har ingen av hans produkter, Kommer jeg til og kjøpe noen av hans produkter , mulig det!
    Jeg ser ikke helt problemet, slik det er i dag en blir påvirket over alt, er det riktig? Sikkert ikke! Har vi noe valg ? Nei!
    Ok da blir det opp til oss selv og sile ut informasjon og gjøre opp vår mening. For meg er det da tillits veknende at han er ærlig med hvem han er, på samme måte som jeg spør andre fagpersoner om deres meninger. Det blir fortsatt opp til meg og sortere informasjonen. Personlig blir jeg litt stolt over og kommunisere med en person som vet hva de snakker om, dessverre er det alt for mye av det motsatte. At det finnes ildsjeler som får til noe og produsere gode produkter slik MA gjør er jo flott, det er ikke lett i dagens pressa market. Stå på Snickers-is jeg vil fortsette og lese dine innlegg med stor interesse

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får opplyse igjen at jeg har en helt nøytralt forhold til Midgard. Har aldri hørt dem og kjenner ikke Kviserud eller noen andre i bransjen for den saks skyld.

Hvor stor forskjell på salgstallene på Midagard produktene tror dere det hadde vært om Kviserud hadde gjort som de andre produsentene? Å ikke delta på forumer? Jeg tror den hadde vært stor. Dette er kjernen i min kritikk.

Hvorfor deltar ikke andre produsenter åpenlyst?

Hadde jeg vært venn med Kviserud, vært veldig opptatt av teknikk eller eid Oberon kunne like gjerne min signatur ha stått i en av motinnleggene.

Det jeg synes hadde vært idealsituasjonen er at alle produsenter hadde deltatt åpenlyst med bransjetilknytningen uten link til hjemmeside men at de hadde moderert mengden av deltakelse. Det skal vel være hovedsaklig for brukere? Å starte en tråd om deres egne produkter burde ikke tilllates men å svare på tråder om deres egne produkter hadde vært svært nyttig. Fidelitys guttas deltakelse på sentralen er et eksemplarisk eksempel.

Elllers fikk jeg lyst til å mimre litt til all pepper jeg fikk for å antyde vennskapsbånd i Hifi miljøet tidligere og dens påvirkning på omtale og dermed salgtallene. Jeg fikk godt reflekterte svar på trådene og særlig over PM fra de involverende partene. Jeg lærte mye og fikk høre endel saker og ting jeg ikke kunne videreformidle. Men én ting var spesielt interesant, ikke ét eneste ord om at min opprinnelige årsak til kritikk var feilaktig. Vennskapsbåndene!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel neppe noe galt i det snickers gjør(jeg mener ihvertfall ikke det). Han har(har hatt) en annonse på siden her, det regner jeg med koster penger.
    At vi medlemmer ønsker å skrive så mange innlegg om denne forsterkeren og gir Midgard masse gratis reklame er vel ikke Snickers feil. :-)

Jeg har ikke lest alle innlegg hverken i denne tråden eller i Midgard tråden, men hva har et forum for?

Han virker som en meget oppegående entusiast.

Jeg synes egentlig Snickers is burde sende en stor takk til trådstarter som i denne tråden har gitt Midgard forsterkere MASSE gratis reklame og omtale. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Damn you all.. har nå lest igjennom denne tråden (lo litt til tider kan dere si..). Iløpet av lesinga har jeg endt opp med flere dusin med MA forsterkere.. Helvettes gratisreklame og kjøpe press asså.. Makan.. hihi..

Nei da, syns Snickers-is gjør en god jobb her på forumet. Og det er jo enda ikke en sjel her som er direkte missfornøyd med MA/icepower (t.o.m. CV eiere har trykket det til sitt hjerte..). Er vel med den positive feedbacken ifra brukere her som har gjort reklama. Men mye kan jo kanskje lett misstolkes når Snickers-is komenterer, selv syns jeg det er gøy at han spørr og graver litt på folks negative erfaringer rundt produktene(greit å ha i eventuelle forbedringsplaner til senere det).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke bare ta hverandre i hendene å være venner??

Synes det er ganske dumt at en bruker krefter og tid på å skitsnakke til hverandre, det finnes nokk av med andre plasser på nettet en kan gjøre det. La oss heller bruke tid på å diskutere det vi liker LYD!!

Det er trist at Antonx føler seg litt "presset" her, det er åpenbart at han har sett noe, som han vil ta opp før det blir markedsføringsforume her, noe som det er meget langt igjen til... Så er det også trist at Snickers er den som får støyten siden han sitter å dingler med beina på begge sider av gresset (eller noe sånt..) både som "sjef" av Midgard og som en utrolig ivrig medlem av forumet. Jeg tror at Antonx er redd for at forumet blir en slagsproduktforum, det er jeg enig med ham i, det hadde vært dumt hvis så blir tilfelle, noe som det ikke er - og som Lygren kan slå fast om, at han er meget klar over hva som kan bli konsekvens.. Men er også enig i at Snickers ikke har solgt sine produkter, eller har anbefalt hans produkter mer en han har anbefalt andre produkter her på forumet..

Vi gir tar hverandres hender, ...og setter oss i ring...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også en av dem som ikke forstår problemet.

- Er det allergi mot reklame?
    - Er det redsel for at noen blir lurt?

Kan ikke engang forstå at det skal være egne regler for produsenter på forumet heller, utover at de bør merkes som produsenter for å unngå snikreklame. Går de over streken (det allmenheten synes er greit) så vil det uansett gå i mot dem. Oppfører de seg pent vil alle på forumet godta dem og høre på hva de har å si. Det hjelper ikke heller å ha moderator- eller administratorvenner om de går over streken.

(setter seg i ring med HoJ)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det kan være mange grunner til dette. Først og fremst er Snickers-is spesielt interessert i det å delta på et slikt forum som privatperson. Forumdeltakelsen kom jo lenge før han ble bransjeaktør.

Det er flere som deltar åpenlyst, men ingen er like aktive som Snickers-is. Som sagt tror jeg det å delta så aktivt på et forum er noe som kommer av at man trives med nettopp den kommunikasjonsformen.

Snakket faktisk med produsenter på Horten-messa i høst, og de skjønte ikke helt hvorfor Snickers-is deltok så ivrig på foraene. Flere uttrykte at de rett og slett ikke var interessert i å delta, blant annet nettopp fordi de ikke hadde tid til å følge opp og forsvare seg for all mulig kritikk som alltid kommer på slike fora fra avsendere de ikke kjente motivene til. Noen uttrykte at de fulgte foraene nøye uten å være aktive, og mente at det faktisk er en stor andel forumdeltakere som åpenbart er bransjeaktører men ikke står åpent frem. Kan ikke si at jeg mer enn unntaksvis har sett indikasjoner på det samme, men er det noe som er snikreklame, så er det å promotere produkter man selger uten å stå fram med sin økonomiske interesse i produktsalgene.

Så svaret på spørsmålet er egentlig ganske greit: Snickers-is trives med kommunikasjonsformen i internettforaene, uavhengig av om han er bransjeaktør eller ei. Det er ikke mange som har like mange innlegg som han. På AVforum har han ligget på topp 10-listen over antall innlegg så lenge jeg kan huske. Han står åpent frem, og så lenge innleggene hans ikke gir meg spam-følelsen, så synes jeg det er greit at han er positiv til sine egne produkter i sine innlegg. Som sagt synes jeg han klarer den balansen fint.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor skal Snickers-Is få kritikk for noe andre IKKE gjør??

Nå har jo Lygren sagt det sikkert 29 ganger at det han gjør er lov!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hvorfor skal Snickers-Is få kritikk for noe andre IKKE gjør??

Nå har jo Lygren sagt det sikkert 29 ganger at det han gjør er lov!
    Helt enig !
    At det går ann å diskutere dette så til de grader !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Dette blir også off-topic, men velger å spørre:

Flere av skribentene i Hjemmekino var aktive medlemmer her på forumet før de begynte som skribenter, er det da forventet at en må velge rolle her på AVforum? Eller kan en også uttale seg som privatperson og delta på lik linje med alle? Enten eller? Plass til begge deler? Etter min mening bør det være det siste, så lenge en seiler under rett flagg og ikke "skjuler sin agenda", også for de medlemmer som ikke har vært her på AVforum siden "tidenes morgen". Derfor har jeg i dag endret min signatur, slik at det ikke skal trekkes noen tvil om såkalt "bransjetilhørighet". Men jeg har ikke lyst til å trekke meg tilbake fra AVforum, og ønsker i likhet med Snickers, Gorm, akto med flere også å uttale meg som privatperson. Det håper jeg det fremdeles er rom for på dette forumet....

Når det gjelder punktet om:
    hva slags utstyr skribenter gir toppkarakter og hva de har selv.....
    har jeg enda ikke et produkt i mitt oppsett jeg selv har testet og skrevet en omtale for i Hjemmekino. De aktuelle produktene ønsker jeg således å la andre skribenter teste, for å ha kredabiliteten i orden.

Men en annen sak i så fall; om et produkt faller så i smak under test at den aktuelle skribenten ønsker å kjøpe det i ettertid, er ikke det da et kvalitetstegn for produktet?

Snickers er en av de mest kunnskapsrike deltagerne på dette forumet, og jeg lærer noe nytt av ham hver gang vi treffes. Og han deler sin kunnskap med alle som ønsker den her på forumet. Når han også fronter sin bransjetilhørighet i sin signatur, opptrer han ryddig og etter forumets retningslinjer etter min mening. Jeg skulle ønske at flere med bransjetilhørighet kunne dele sin informasjon om produkter på samme måte som Midgard Audio jeg. Noen er kommet, men jeg kunne ønske flere. Tenk så mye informasjon de kunne fått ut til en stor kundemasse, ryddig og enkelt sett i forhold til å besvare 100-vis av enkeltmailer?

For ordens skyld: Jeg har selv testet Snickers sine Midgard-blokker, men i mitt oppsett fallt de dessverre ikke i smak. Så ikke alle skribenter besitter Midgard utstyr.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder min deltakelse eller mangel på sådan på minhjemmekino så kommer det av at jeg synes minhjemmekino er en form for konkurranse. Det er stas for mange å ligge høyt oppe. Siden jeg kjøper inn utstyr på mitt eget firma og dermed slipper litt biligere unna så føler jeg ikke at vi "konkurrerer" på like vilkår. Dessuten er det som Gorm poengterer firmaet som eier utstyret, ikke vi som privatpersoner på forumet. Da blir det helt feil å presentere utstyret her på forumet for min og Gorms del.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest igjennom denne tråden(puh) og sitter igjen med følgende inntrykk og kommentarer som jeg vil dele.

- Jeg har aldri sett Snickers- Is rakke ned på andre produkter.
    - Jeg har ikke sett innlegg hvor det virker som han holder tilbake intusiaisme for andre produkter, i fare for å sette sitt eget i et dårlig lys.
    - Allle innlegg virker objektive.
    -Signaturen hans kunngjør ganske VELDIG tydelig hvor han står, så snikreklame er jo nærmest håpløst.

Konklusjonen av dette er gammelt nytt i denne tråden, nemlig at han ikke gjør noe som helst utenom regelverket, eller beveger seg ut i noen gråsone.

Det er klart isen har en masse venner på dette forumet, med 7000-8000 innlegg er ikke dette til å unngå, da man automatisk for en viss tillit til folk som gir man svar som stemmer, og man skjønner. Og at folk som kjenner han personlig stiller seg i ryggen på han er naturlig.

Isen er som utallige ganger før sagt en enorm ressurs på dette forumet. edit:rar setning, men dere skjønner den

Men jeg synes også at det er tøft gjort av Antonx å bringe nettopp dette teamet opp, da han var fullt klar over at han kunne bli "lynsjet", noe han nærmest har blitt også.

Og for ordens skyld, jeg har ikke noen Midgard produkter, og kjenner ingen av deltakerne i denne tråden, har ikke møtt en kjeft av dere..:-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å opprette en "opsjon" på minhjemmekino der man kan poste bilder av kinoer og testoppsett for skribenter, forretninger osv. Det finnes jo en del forretninger rundt omkring jeg aldri har sett, og bilder fra disse rommene hadde vært kult å se. Det virker også som om det er en del som ønsker å se bilder av kinoene til blant andre Gorm og Jørn, og da er det jo bare å få dem ut på en slik plass uten mulighet for å stemme.

Side 7 av 12 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •