Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 231
    Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg tviler da høyst på at trådstarter vil du skal forlate forumet, det var å trekke den litt langt syns jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voksent og bra innlegg Isen. Tror å forlate forumet ville vært et tap for oss alle. Samtidig er det viktig at dette drøftes. Når folk reagerer på en ting, så er det en grunn til det. Helt sikkert andre som også lurer. Og det må jo da opp i lyset. Skulle ønske jeg hadde et finurlig svar på dette, men jeg må avvente hva andre mener i denne saken. Men å forlate forumet synes jeg nå ikke du skal.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg ser ikke noe mere poeng i å ta imot flere snøballer.
    Du bør kanskje også reflektere over at du kastet den første snøballen (gudene vet hvor du fant snø hen ), og at jeg på lik linje med deg er et menneske og et medlem her på forumet med en blanding av objektivitet og subjektivitet. Imidlertid har jeg ikke startet noen tråd der en enkeltpersons integritet er i fokus, men kan du forestille deg rabalderet det hadde blitt om jeg hadde forsøkt meg på det?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ike lest alle innleggene i tråden her,men utfra mitt synspunkt,så synest jeg "isen" opptrer profft og hjelper alle så godt han kan.
    Ta heller lærdom fra de med erfaring enn å vær misunnelig mener jeg.
    Firmaet sponser jo siden litt og.....
    Og mange har jo midgardprodukter,så da er de jo heldige som kan få svar på sine spørsmål fra "isen"
    Han må jo også få ha meninger om andre produkter på lik linje enn alle oss andre! Hadde vert verre om han var "anonym" mener jeg da........

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ble såpass mye rabalder trodde jeg ikke. Er ikke bare bare å kritiserer den mest populære i klassen:|

Jeg ser ikke noe mere poeng i å ta imot flere snøballer. Jeg har ytret min menig og ser at de fleste er uenig (eller ikke ser at dette faktisk promoterer er merke i stor grad). Legger meg ikke flat for kritikken men er de fleste uenig så er jo saken grei, ikke sant?

Morsom endring av tittelen Det er lov å reklamere.

Setter punktum for min del.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kritisert Snickers for å være farlig nerme å blande kortene ved et par anledninger, men å si at Midgard Audio reklamerer for produktene sine gjennom Snickers blir vel litt søkt.
    Snickers har alltid vert klar på sin tilhørighet og gjort det klart at hans meninger og observasjoner (når det kommer til forsterkere og spessielt klasse D) må ses i sammenheng med hans jobb.
    Jeg synes det er flott at importører, produsenter og butikker benytter seg av forumet så lenge de legitimerer seg.
    At Snickers sikkert har fått noen ekstra salg på. avforum og sentralen pga. hans status som topp poster på begge forumene har han ærlig fortjent.

Kim

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg gå til innkjøp av et produkt, så er det hva testere og forbrukere har å si om dette produktet som er interessant for meg, ikke hva tilverkeren eventuelt skulle finne på å skrive på et forum. Er det noen som driver reklame for disse produktene her inne, så er det nettopp forbrukerne.

På en annen side er det jo utrolig greit å kunne henvende seg direkte til produsenten/tilverkeren og få svar på alle spørsmål man måtte ha om dette produktet.

Jeg synes at det skulle være utrolig synd om Snickers ikke skulle få lov til å tilføre sin enorme kompetanse til dette forumet.

Dette lukter rett og slett misunnelse og jantelov.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er synd med all snøballkastingen frem og tilbake. Da får man ikke hatt en ordentlig diskusjon. Isen er "fornærmet", og AntonX trekker seg ut. Noen har trang til å skrike høyt når de blir provosert. Synes diskusjonen er på sin plass, som jeg har nevnt flere ganger. Jeg har ikke tatt noen stilling i denne saken, og synes det derfor er viktig å høre andre folks meninger, uten at noen skal skrike så høyt at andre blir satt på sidelinjen. Men det er jo strengt tatt et gjennomgående problem her på AVForum.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tenkte jeg på men siden det bare gjelder Snickers-is så blir det rart om du forstår.
    Ja, jeg forstår. Til en viss grad. Uten dermed å være enig!
    Utvider man sin horisont en smule, så bør det være tydelig og klart for all-verden, at det er flere enn Midgards produkter som eksponeres og "reklameres" for, i vårt kjære forum!
    Hva skal i så fall sies om SVS, XTZ, eller for den saks skyld CV?
    En såpass tett omtale av disse produktene, selv om disse ikke er "personifisert", vil vel uvilkårlig gi samme pr?
    Skulle man da hugge hodet av den personen / personene som i sin tid tok initiativet til å importere f.eks SVS?
    Greit nok at ikke Lassesen&Co ikke er like aktive i forumet, av årsaker jeg ikke skal bedømme, eller uttale meg om.
    Men Snickers-is er altså så "dum" at han stikker hodet frem, lagelig til for hugg. Og du tar gladelig øksen i din hånd.
    Samtidig ser du jo ut til å glemme det faktum at han faktisk bidrar med kunnskaper og know-how som antakelig ligger langt over ditt og mitt nivå. Er ikke dette ting som virkelig teller da, for den / de som har fokus på hva det egentlig handler om i avforum.no?
    Det har seg tilfeldigvis slik, at noen vet mer enn andre. Om man ønsker å dele sine kunnskaper, og gi råd til den som spør, så er jo dette prisverdig, ja nærmest uvurderlig for oss som trenger hjelp eller råd.
    Om man da en dag snur litt på flisa, og i stedet spør "tilhørerne" om råd og synspunkter, skal dette straks oppfattes som galt. Hu-hei, her er det straks snakk om promo for egne produkter, fy og fy!!
    Javel, kanskje det? Men hva pokker er egentlig galt i det?
    Den som stiller sitt lys under en skjeppe, vil vandre rundt i evig mørke. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis nå Martin Logan, som en herremann nevnte tidligere her, skulle komme på forumet og spørre oss hvordan de nye høyttalerne skulle se ut, så hadde det vært knakenes rått, og jeg ville jo fått et kjempegodt inntrykk av Martin Logan, og jeg ville helt klart vurdert de høyttalerne ved neste kryssningspunkt. Men dette hadde jo selvsagt bare vært en liten brøkdel av helhetsinntrykket. Jeg vet med meg selv at det hadde vært stas, og absolutt et av mine kjøpsargumenter. Andre som har det som meg?

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg skjønner akkurat hva du mener!

Men det er akkurat dette som er så vanskelig å diskutere, hvor linjene ligger mellom "PR" fra produsentens side, eller om det er en gjest til kundegruppen som kan være med å "designe" noe av en høyttaler! Balansen er nå hårfin vil jeg si

Men, hvis f.eks Apple skal lage en ny MP3-spiller, og spør sin kundegruppe om hjelp til design, vil det på en eller annen måte skape PR for den nye MP3-spilleren til Apple... og det kan til_dels_trekkes paraleller som jeg har fått med meg at at Snickers-is har gjort med en av sine kommende høyttalere ?! (ikke slakt meg for dette hvis jeg ikke vet 100% hva jeg snakker om!)

Siden Apple er en såpass stor produsent av MP3-spillere vil jeg tro det kommende produktet kan bli enda mere hypet hvis fansen får lov til å være med å "designe" spilleren..
    Kanskje en litt dårlig paralell, men er det noen som skjønner hvor jeg vil?

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ja, jeg forstår. Til en viss grad. Uten dermed å være enig!
    Utvider man sin horisont en smule, så bør det være tydelig og klart for all-verden, at det er flere enn Midgaards produkter som eksponeres og "reklameres" for, i vårt kjære forum!
    Hva skal i så fall sies om SVS, XTZ, eller for den saks skyld CV?
    En såpass tett omtale av disse produktene, selv om disse ikke er "personifisert", vil vel uvilkårlig gi samme pr?
    Skulle man da hugge hodet av den personen / personene som i sin tid tok initiativet til å importere f.eks SVS?
    Greit nok at ikke Lassesen&Co ikke er like aktive i forumet, av årsaker jeg ikke skal bedømme, eller uttale meg om.
    Men Snickers-is er altså så "dum" at han stikker hodet frem, lagelig til for hugg. Og du tar gladelig øksen i din hånd.
    Samtidig ser du jo ut til å glemme det faktum at han faktisk bidrar med kunnskaper og know-how som antakelig ligger langt over ditt og mitt nivå. Er ikke dette ting som virkelig teller da, for den / de som har fokus på hva det egentlig handler om i avforum.no?
    Det har seg tilfeldigvis slik, at noen vet mer enn andre. Om man ønsker å dele sine kunnskaper, og gi råd til den som spør, så er jo dette prisverdig, ja nærmest uvurderlig for oss som trenger hjelp eller råd.
    Om man da en dag snur litt på flisa, og i stedet spør "tilhørerne" om råd og synspunkter, skal dette straks oppfattes som galt. Hu-hei, her er det straks snakk om promo for egne produkter, fy og fy!!
    Javel, kanskje det? Men hva pokker er egentlig galt i det?
    Den som stiller sitt lys under en skjeppe, vil vandre rundt i evig mørke. ;-)
    Amen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Siden Apple er en såpass stor produsent av MP3-spillere vil jeg tro det kommende produktet kan bli enda mere hypet hvis fansen får lov til å være med å "designe" spilleren..
    Kanskje en litt dårlig paralell, men er det noen som skjønner hvor jeg vil?
    Men kanskje det også vil være en bedre spiller, en spiller nærmere det vi vil ha, som ser ut slik vi vil ha den? Jeg ser ikke hvorfor dette skal være negativt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner analogien til Apple svært interessant.

Hvordan ville et slikt "stunt" påvirket livet for dem som kjøpte denne spilleren i ettertid?

- Positivt vil jeg tro, da produktet kanskje hadde blitt bedre for de fleste.

Hvordan ville det påvirket livet for dem som ikke kjøpte denne spilleren i ettertid?

- I første omgang ikke i det hele tatt, mens i neste omgang ville trolig de forbedringene som Apple hadde gjort blitt kopiert av konkurrenter. Dermed ville det trolig slått positivt ut for dem som kjøpte MP3-spillere av andre merker, det ville slått positivt ut for dem som kjøpte mobiltelefoner som kunne kopiere og dra nytte av forbedringene i Apple sin MP3-spiller osv osv.

Hvor ville dette egentlig slått negativt ut? Kanskje for konkurrentene til Apple, dersom de valgte å sitte på ræve og klage over at de ikke fikk være med og spille fotball fordi ingen gadd å hjelpe dem opp, men er det Apple sin skyld?

Vi snakker her om reklame uten egentlig å ha definert selve begrepet reklame, men jeg tror vi kan konkludere med at begrepet som her er brukt er vidtspendende. Dermed vil alt man gjør være reklame.

Det blir forøvrig referert til som gratisreklame, men ville Apple kunnet gjennomføre dette uten å sette av en god del penger til det?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke tatt noen stilling i denne saken, og synes det derfor er viktig å høre andre folks meninger, uten at noen skal skrike så høyt at andre blir satt på sidelinjen. Men det er jo strengt tatt et gjennomgående problem her på AVForum.
    Dersom du mener det er slik på AVforum, er det litt synd. Du kan gjerne ta det videre med moderatorer eller Admin, så er det mulig det eventuelt kan rettes på.

Når det gjelder Snickers kan det sies mye, men at han er den mest entusiastiske jeg kjenner når det kommer til HIFI, er det liten tvil om. Jeg har kjent skjeggebusten i mangen år nå, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg alltid har opplevd hans innlegg som svært objektive og fornuftige. Det er klart MA får litt reklame, men det gjelder jo for alle produsentrepresentanter på AVforum, og er GODT innenfor forumets regler.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oser misunnelse av hele tråden.
    You go "isen"!

"Jeg jobber som utviklinsjef i Cerwin for nerder"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel en del på misunnelser her vel.. Snickers is er den mest kunnskapsrike personen innen hifi jeg har møtt.. Han er så engasjert å flink til å forklare å hjelper jo andre. Mannen kan da vel få igjen litt "gratis" reklame da.. Stå på isen :-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Til Gorm
    Hvis noen stiller spørsmål ved noe, er vel ikke det det samme som å fastslå noe.
    Jeg vil påstå at det opprinnelige innlegget til Antonx langt på vei antydet et faktum snarere enn å stille et spørsmål. Det synes i det minste hevet over enhver tvil at måten man har stilt "spørsmålet" på kunne blitt gjort på en mer ydmyk måte, noe som sannsynligvis ville bidratt til en mindre oppildnet og mer nyansert debatt.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det ble såpass mye rabalder trodde jeg ikke. Er ikke bare bare å kritiserer den mest populære i klassen:|
    Setter punktum for min del.
    Dett er ikke et relgiøst forum, tro kan du gjøre et annet sted.. i kriken kanskje..
    Hadde du "angrepet" en annen enkeltperson som har bidratt så mye positivt til dette forumet så hadde du nok fått mange snøballer tilbake da også.. Samme med for.eks Svs.. slenger man noe dritt om svs, får man det tilbake.. man kan ikke TRO noe annet..

.. Dette blir nesten som de som klager over for mye svs og CV tråder.. og jaggu kom det ikke enda en tråd.. og som Snickers is sa dette ble jo enda mer reklame for han..

Jeg pleier ikke være en medgangs supporter, men denne gangen henger jeg meg på mengden og sier at jeg har ingenting i mot hva Jørn Rune har gjort her. Jeg sier bare stå på videre. Jeg er ganske sikker på at de fleste gleder seg til de neste Midgard Audio produktene dukker opp.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som har skjedd den siste uken har vært en vekker for min egen del, og i stor grad påvirket meg. Og at det enda en gang blir tatt opp spørsmål om habilitet gjør meg fortvilet.
    Har hatt den store glede å møte på og snakke med "Snickers" og mere varm og trivelig person skal man leve lenge etter. En skikkelig entusiast, så tror ikke at det har vært hans intensjon å drive med egenreklame. Og når man ser på den tiden han bruker på å hjelpe folk med DIY,spørsmål om fysikk, om oppbygninger til en komponent og hvorfor den virker som den gjør, så får man lyst til å bøye seg i støvet!
    Keep om rolling!!

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •