Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 231
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Pnerbye: Men det er jo et genialt salgstriks må du være enig i. Mye mer stas å kjøpe en høyttaler når man føler at man har bidratt til designet. Og Isen skal ut på et vanskelig marked. Mente å huske at høyttaleren skal koste rundt 70k. Litt lettere å få et salg når man kanskje som kjøper har et forhold til høyttaleren fra før.
    Tatt på kornet igjen!!

Sjalusi og Jantelov er skivebom!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis, HoJ?
    Det som uansett er viktig i slike sammenheng, er å ta ballen. Ikke mannen!
    Nå har jo Lygren "justert" litt på trådstarters heading, men "skaden" er jo allerede skjedd.......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns nesten det blir litt ufint å "nærmest fastslå" at Midgard selger flere forsterkere, fordi Jørn Rune alltid har vært svært aktiv på AVforum. Jeg kjenner meg i hvert fall ikke igjen i dette. Som skribent i Hjemmekino har jeg tilgang til å testet alt som finnes tilgjengelig av forsterkere, og mitt valg av Oberon har da ingen ting med Jørn Rune å gjøre. Ja, han er absolutt en høyst likanes kar, men ikke pokker om jeg hadde vært villig til mellomgode forsterkerløsninger i hjemmekinoen bare for å "tekkes" ham. Kanskje det rett og slett bare er slik at vi som er fornøyd med produktene sprer langt mer reklame enn det Jørn Runes tilstedeværelse på forumet representerer?

litt off-topic, men jeg måtte bare få det ut!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isen involverer seg ikke bare i egne produkter. Hva hadde DIY avdelingen her vært uten han. Det er selvfølgelig flere dyktige DIY'ere her som kommer med tips og guider. Hvis alle innleggene til isen hadde vært fjernet hadde det bare vært CV! og SVS trådene igjen.....

Slik jeg kjenner "isen" så er han en meget ivrig entusiast som åpner dørene i hjemmet sitt. Maken til gjestfrihet skal man lete lenge etter. Forhåpentligvis (for isen og potensielle kunder) så har vi bare sett begynnelsen på noe stort fra Rakkestad. :-D

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tid er penger hetes det. Hadde noen greid å kalkulere hvor mye tid Jørn Rune har brukt på dette forumet så ville det vært MYE billigere å annonsert.. Mannen er dedikert, derfor har han x-antall tusen innlegg, ikke bare på dette forumet men også på hifisentralen. Det er sannsynligvis den samme dedikasjonen som gjorde at han etter år på disse forumene begynte å produsere eget utstyr. Respekt.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mer en bare gammel is...

Kanskje det åpner opp for noe stort i Rakkestad igjen... Min største opplevelse derfra var å se filmen Jägarna på kinoen der... passet godt inn i miljøet for å si det slik..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fjernet grunnet feilaktig informasjon fra min side

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det er jeg fullstendig enig i!
    Men da får han sørge for å diskutere saken som sådan i mer generelle vendinger, og unnlate personangrep.
    Da hadde antakelig debatten blitt litt mer saklig? ;-)
    Det tenkte jeg på men siden det bare gjelder Snickers-is så blir det rart om du forstår.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har du i hvertfall skaffet meg mye god reklame Antonx

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Til Gorm :-D
    Hvis noen stiller spørsmål ved noe, er vel ikke det det samme som å fastslå noe.
    Jeg redigerte "bombastisk fastslå", til "nærmest fastslå". Det er helt rett det du påpeker gromkaell.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg redigerte "bombastisk fastslå", til "nærmest fastslå". Det er helt rett det du påpeker gromkaell.
    Jeg slettet min post da jeg faktisk leste første innlegget en gang til.... Sorry brydderiet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "En høyttaler uten kontroll på spredningsmønsteret er som en projektor uten linse."

:-D Ny signatur for "anledningen" isen?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel strengt tatt ikke se noe i mitt innlegg som kan kalles for en utblåsning gromkaellen. Jeg drar bare min egen lille konklusjon at hvis man tar tidsforbruket Jørn Rune har hatt og fortsatt vil ha her på forumet med i regnestykket så ville det høyst sannsynlig vært billigere å annonsere for å eventuelt øke salget av forsterkere. Ergo konkluderer jeg med at han er her mest fordi han er dedikert.
    Som svar til åpningsinnlegget så har jeg ikke sett noe i Jørn Runes innlegg som bryter med noen av våre retningslinjer. I mine øyne selger han (forhåpentligvis) bra med forsterkere fordi de er gode. Har selv syv stykker og angrer ikke et sekund på det kjøpet, selv om jeg vet at det finnes bedre forsterkere der ute, men ikke til samme pris. Jeg setter også pris på at de er små og utvikler lite varme.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation Å trå varsomt!

Jeg mener at alle som selger, produserer eller har noe som helst med salg av av/hifi utsyr skal opplyse om det på signaturen(jeg vet at enkelte gjør det, bra gjort, men mange gjør ikke det dessverre)
    Samt at alle journalister i fagtids-skrifter som mange av oss leser skal opplyse om det slik at skjult agende ikke blir et tema!(vil også nevne at enkelte journalister er dyktige mtp. å være forsiktige i adjektiv/adverb bruken!

At det stilles spørsmål rundt objektiviteten til innvolverte parter forstår jeg godt, man skal ikke snakke høyt mot enkelte her på forumet før venner, venners venner osv, angriper deg!ops:

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Markedsføring!!

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Tid er penger hetes det. Hadde noen greid å kalkulere hvor mye tid Jørn Rune har brukt på dette forumet så ville det vært MYE billigere å annonsert.. Mannen er dedikert, derfor har han x-antall tusen innlegg, ikke bare på dette forumet men også på hifisentralen. Det er sannsynligvis den samme dedikasjonen som gjorde at han etter år på disse forumene begynte å produsere eget utstyr. Respekt.
    Det er vell bedre å reklamere treffsikkert enn i blinde!!:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel ikke at det er mange som tviler på at Midgard er et kurrant produkt. Spørsmålet er vel om Hegel hadde solgt flere forsterkere med å være like entusiastiske her på forumet. Tror flere ville fått øynene opp for Hegel. Men ikke vet jeg. Det er jo helt klart at jeg ønsker alle merker og butikker velkommen hit på forumet. Synes også Samsungs representant skriver mye fint her. Men huff.. dette er et dilemma jeg ikke blir klok på. Hvis man hadde hatt en representant for hvert merke. Hadde det jo nesten vært annenhver bruker som hadde vært en produsent/butikk. Norge er jo ikke så stort.

Ja, jeg vet at AV Forum har hinsides mange medlemmer. Men hvis man bare tar for seg de som er relativt aktive.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snickers er dyktig! Og dyktige folk er noe vi trenger flere av i dette landet.

Og reklame?
    Betyr reklame det samme som at jeg må kjøpe?
    Må man kjøpe alt dem reklamerer for på TV også?

Er feilen Snickers gjør at vi andre ikke har styrke nok til å ta egne valg, og at han utnytter dette og lurer oss til å kjøpe "hans" produkter?

For meg er Snickers en høyt respektert produktutvikler, og et høyt respektert kunnskapsrikt medlem på AVForum.
    Mitt håp hadde vært at flere i hans stilling hadde bidratt med sine kunnskaper på forumet, så kunne de gjerne få litt "gratisreklame" som takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    omskrevet...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en interessant tråd, og det er mye jeg kunne tenke meg å kommentere, men etter hvert som tiden går ser jeg at sakligheten kommer trillende fra ulike kanter og setter ting i et ganske godt perspektiv. Men jeg har gjort meg følgende betraktning:

Alt jeg poster blir imidlertid vurdert ekstra nøye av flere grunner. For det første er jeg for det meste blant de som har aller flest poster. Jeg husker fra jeg var fersk her hvordan jeg studerte innleggene til dem med mange poster ekstra nøye. For det andre har jeg, etter ønske fra forumets ledelse, og fra meddebattanter, en forklaring til min bransjetilhørighet i signaturen.

Det vil si det samme som at dersom jeg skriver noe som folk oppfatter som fornuftig så vil det virke som god PR. Slenger jeg dritt om et produkt bryter jeg retningslinjene så det unngår jeg. Skryter jeg av et konkurrerende produkt vil det allikevel være god PR for meg. Om jeg setter 10 konkurrerende produkter i forhold til hverandre ved å plukke ut egenskaper de har og sette dem i forhold til hverandre så viser jeg evne til å tenke nyansert, noe som vel vil slå ut som god PR. Om jeg hjelper noen med å finne ut av koblingene i en plugg, beregne en kasse eller hva som helst så er det god PR. Om jeg poster en messerapport er det god PR. Om jeg redegjør for et teknisk fenomen så er det god PR.

Dersom all form for PR som er knyttet til min person er synonymt med reklame så betyr det at alt jeg skriver vil være reklame med mindre jeg er direkte ufin eller diskuterer konspirasjonsteorier, biler, damer og politikk på off topic. Er det da egentlig et ønske om at jeg forlater forumet?

Takker forøvrig til alle som ser på meg som en entusiast (uten tvil alle jeg har møtt vil jeg tro) og ikke som et markedsføringsverktøy.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    "En høyttaler uten kontroll på spredningsmønsteret er som en projektor uten linse."

:-D Ny signatur for "anledningen" isen?
    Jeg har hatt den en stund, men det er kanskje ikke så mange som faktisk leser signaturen da de fleste allerede "vet hva som står der"

Side 4 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •