Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 231
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vanskelig å ikke skyte budbringeren

Temaet er jo greit nok det, og bør derfor debateres. De fleste, meg inkludert, må bare bli litt flinkere til å la være å gjøre det jeg skriver i denne postens første setning

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det er vanskelig å ikke skyte budbringeren

Temaet er jo greit nok det, og bør derfor debateres. De fleste, meg inkludert, må bare bli litt flinkere til å la være å gjøre det jeg skriver i denne postens første setning
    Jeg er enig med Lygren og som jeg skrev; synes jeg denne veldig spesifike anklagen burde vært presantert for de involverte gjennom andre kanaler enn det har blitt nå. Jeg synes vi burde diskutere dette, men gjerne i en litt mer generell form der ingen, verken budbringeren eller noe annen blir skutt. Et spørsmål er ikke nødvendigvis en anklage.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt ok at Snickers "promoterer" litt, så lenge han er åpen med sin stilling i saken, noe jeg synes han er. Jeg vil heller si at det er en berikelse og veldig interessant for en relativ fersking som meg å kunne se litt bak teppet i industrien og se hva slags tanker en produsent har, hvilke prioriteringer han må ta i f.eks. høyttalertråden osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan Lygren lage en egen tråd om dette, som fjerner første innlegget, og alle personangrep. Så kan vi ta diskusjonen slik den skal være?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har hvertfall aldri av meg blitt oppfattet på den måten trådstarter oppfatter han.....

Utrolig greit med en sånn fyr, kan jo spør om alt innenfor hans fagområde!

Så nei, her føler eg noen som ikke fortjener det blir tråkket på tærne!
    Har ihvertfall sett eksempler på mer aggressiv promotering enn det sjokoladeisen driver med!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Kan Lygren lage en egen tråd om dette, som fjerner første innlegget, og alle personangrep. Så kan vi ta diskusjonen slik den skal være?
    Takk, kort og konsist. Vi kan i det minste prøve å minimere den tonen det virker som slo rot her i starten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis denne tråden blir fjernet, eller redigert, er trådstarters hinting om et ikke helt sunt forhold mellom Snickers-is og AV-Forum sann.

I et åpent fora må det være rom for kritiske spørsmål, selv om de er stilt i et provoserende tonelag.

Dette tror jeg både Snickers-is og moderatorene tåler, uten å ty til fjerning av innlegg og denslags sensur.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo lufta ute av ballongen og diskusjonen død

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vennligst les retningslinjene for info rundt dette, denne tråden synes jeg godt kan stå for fremtiden hvis andre måtte lure. Jeg skal imidlertid moderere åpningsinnlegget noe, uten at jeg ønsker å endre så mye på det at resten av tråden blir uforståelig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cpc
    Hvis denne tråden blir fjernet, eller redigert, er trådstarters hinting om et ikke helt sunt forhold mellom Snickers-is og AV-Forum sann.

I et åpent fora må det være rom for kritiske spørsmål, selv om de er stilt i et provoserende tonelag.

Dette tror jeg både Snickers-is og moderatorene tåler, uten å ty til fjerning av innlegg og denslags sensur.
    Det tror jeg også. Men jeg tror derimot ikke diskusjonen blir bedre av å ha folk liggende i skyttergravene. Dessuten finnes det flere med en fot på hver side av disken her på forumet. Slik det er nå addreserer denn tråden bare en person. Men hva om vi gir ballen til trådstarteren og de som har svart til å endre sine innlegg?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble uansett svært stille fra trådstarter.
    Han har kanskje ant at han tro "litt" feil med sitt utspill? ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg oppdatert første innlegg slik at det fremstår som et spørsmål i større grad.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes trådstarter egentlig tar opp et viktig tema, og det er riktig å ha søkelyset på slike ting i et diskusjons forum som dette, da man vel er mer interessert i "uhildet" Audio og Video kunnskap, og ikke missvisende salgs proppaganda, som det fort kan bli når det er inntekter og pengene som står for innformasjonen.

Men jeg er også som mange andre her uenig i at Snickers-is gjør noe kritikk verdig i denne sammenheng.

Hifi delen av Avforum hadde vært mye mindre interessant for mitt vedkommende i alle fall hvis ikke Snickers-is hadde bidratt med sitt brennende engasjemang og meget høye kunnskaps nivå.

Mvh
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det ble uansett svært stille fra trådstarter.
    Han har kanskje ant at han tro "litt" feil med sitt utspill? ;-)

Mulig, men han må få lov til å si det han mener, selv om vi andre er uenige.. Litt trist når noen blir nærmest angrepetp.g.a sine meninger.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvordan jeg stiller meg i denne saken. Tydelig er han en respektert man her på forumet. Og jo han kan si Hi-Fi. Men til nå er han forholdsvis alene. Hva om det kommer flere tilsvarende "guruer"? Hvor kommer forumet til å dra seg da?
    Ta en titt på verdens største audio/video forum, AVSforum.com, så ser du hvordan det vil utarte seg. Kan vel trygt si at det har fungert "greit". ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Mulig, men han må få lov til å si det han mener, selv om vi andre er uenige
    Det er jeg fullstendig enig i!
    Men da får han sørge for å diskutere saken som sådan i mer generelle vendinger, og unnlate personangrep.
    Da hadde antakelig debatten blitt litt mer saklig? ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvordan jeg stiller meg i denne saken. Tydelig er han en respektert man her på forumet. Og jo han kan si Hi-Fi. Men til nå er han forholdsvis alene. Hva om det kommer flere tilsvarende "guruer"? Hvor kommer forumet til å dra seg da? Hva om Isen ikke hadde bidratt i alle andre tråder, men bare i Midgard-trådene. Hadde det hatt noe betydning. All PR er god PR sies det. Er vel litt uenig i dette sitatet, men hvis så er tilfelle, får jo Snickers PR ved hvert eneste innlegg. Jeg blir av og til veldig frustrert rundt "hypen" Midgard (no offence til alle Midgard-folk). Mange her lovpriser Midgard, og det er greit nok. Men hvis Isen aldri hadde vært her på forumet, da tror jeg neppe det hadde vært like mange Midgard-eiere her på forumet. Og da må det ha vært en form for reklame oppe i det hele.
    Godt å se at noen skjønner det :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det er jeg fullstendig enig i!
    Men da får han sørge for å diskutere saken som sådan i mer generelle vendinger, og unnlate personangrep.
    Da hadde antakelig debatten blitt litt mer saklig? ;-)

Tror nokk han har forstått det nå..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er kjempeflott at en produsent direkte involverer seg i diskusjon rundt produktene, og enda bedre at han faktisk hører på oss, kundene før produktet blir lansert. Kan man ikke bare styre unna, om man mener produsentenes tråder om høyttalere og forsterkere blir for reklamepreget? Personlig vil jeg heller lese om hvordan et produkt blir til, fremfor fem hundre "hvilken høyttaler skal jeg velge?"-tråder. Skulle virkelig ønske flere produsenter (av det aller meste, egentlig), gikk i direkte dialog med kundene, fremfor å gjemme seg bak et par presseskriv og en "send epost hit, så svarer vi kanskje neste år".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Ta en titt på verdens største audio/video forum, AVSforum.com, så ser du hvordan det vil utarte seg. Kan vel trygt si at det har fungert "greit". ;-)
    Nå er det jo sånn her i verden at ingen har fått den evnen til å forutsi fremtiden. Du kommer med et eksempel som tydeligvis fungerer. Jeg er ikke så bereist på diverse AV Forum, men hadde verden vært slik du antyder, så hadde all verdens grundere og bedriftsledere hatt en fin jobb. Hvis man kan se at en ting har fungert et sted, så fungerer det fint et annet sted. Dette kan man ikke engang gjøre i innenfor små områder. Ta en kommune, kontra nabokommunen. Man kan ikke bare si at: Det funker fint i nabokommunen, så da gjør vi samme greie hos oss. Kanskje vil det funke, men det er alltid mange forhold å ta hensyn til. Og et marked er sjelden/aldri likt et annet. Kanskje vil en annen sammensetning i den ene kommunen tillate slike tilstander, mens den andre vil avsky det. Det har med mennesketyper, alderssammensetting, sedvaner og en rekke andre forhold. Vi har demokrati her i Norge, og vi mener at det bør de jo ha alle andre steder. Men mange islamister ville jo aldri finne seg i å likestilles med en kvinne. Hadde det vært like enkelt som du beskriver hadde vi ikke hatt noen problem. Jeg vet jeg setter det litt på spissen, men håper du skjønner hva jeg vil frem til også. Eksemplene mine er kanskje ikke de aller beste, men var det jeg kom på i farten.

Det er derfor jeg synes denne diskusjonen er interessant. Nå er alle her vant til Isen, så da er det greit. Men er ikke sikkert at det utarter seg på samme måte når vi har mange forskjellige aktører på isens nivå her.

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •