Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 231
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bryr mig ikke om jantelov og annet fanteri. Snickers må føle det som et knivstikk i ryggen, men bare rolig, der kommer 17 sider med oppmuntring....

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Dette handler ikke om janteloven Akto. Det handler om at promotering av egne salgsprodukter ikke bør dominere et forum for vanlige entusiaster. Hadde jeg solgt produkter selv hadde min integritet avholdt meg til å delta på et slik forum i denne skalaen.

Tråden om hans kommende høyttaler er hans egen forresten.
    Er ikke litt av ønsket med et slikt forum at man skal kunne konversere lettere med produktrepresentanter - og da særlig i forbindelse med nye produkter o.l. Jeg ønsker meg en informasjonskanal som kan gi meg rykter og nyheter på en slik måte at jeg slipper å lete det opp. Og hva er vel da bedre enn å få det rett fra kilden?

Jeg bruker ikke ordet jantelov negativt mot deg spesifikt Antonx, men så fort en nordmann lukter at noen har fremgang vil han ofte bli noe negativ.

Gjør det noe om han bruker forumet som et panel for å finne et passende utseende på sin nye høyttaler da? Jeg vil gjerne være med å designe min egen høyttaler, så lenge jeg ikke må bygge den selv. Om Martin Logan hadde spurt meg om hvordan Vantage skulle se ut så hadde det vært en fordel - for de er utrolig stygge slik som de er nå

Uansett mener jeg Snickers opptrer på en god måte. Han "disser" aldri andres produkter selv om han kan ha aldri så lyst. Derfor opparbeider han seg respekt. Se bare på hvor mye pepper du fikk da du prøvde å dele din dårlige butikkerfaring på et annet forum. Det var vel ikke direkte hyggelig?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge ingen villedes til å kjøpe et produkt på falske premisser så ser jeg ikke noe problem med at produsenter generelt bidrar med sin kompetanse eller at de ber forumets medlemmer om råd til produkter. Tvert imot mener jeg dette er glimrende.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe som helst som er kritikkverdig her Antonx, så er det agendaen bak innlegget ditt.

Å stemple forumets desidert største kunnskapskilde på hifi som en som bedriver snikreklame er useriøst. Den eneste formen for markedsføring han bedriver her på forumet er via betalte annonser. Forøvrig er ikke MA noe mer omtalt eller diskutert her på forumet enn mange andre merker. Vi skal vel bare være glade for at det er en norsk hifi-produsent som gjør det relativt bra, og i tillegg tar seg tid til å svare på spørsmål når det er noen som lurer på noe. Jeg har ihvertfall aldri opplevd maken til behjelpelighet og velvillig service fra grunderen selv, uansett om man eier produktene fra før eller ei. Snickers-Is er en ekte entusiast, som jeg føler meg sikker på at ikke har noen skjulte hensikter bak sin deltakelse på AV-forum.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DO NOT MESS WITH A SNICKERS!!

Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Er det noe som helst som er kritikkverdig her Antonx, så er det agendaen bak innlegget ditt.
    Hvilken agenda snakker vi om?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pnerbye: Men det er jo et genialt salgstriks må du være enig i. Mye mer stas å kjøpe en høyttaler når man føler at man har bidratt til designet. Og Isen skal ut på et vanskelig marked. Mente å huske at høyttaleren skal koste rundt 70k. Litt lettere å få et salg når man kanskje som kjøper har et forhold til høyttaleren fra før.

Ta for eksempel B&W. Her lager man jo kabinettet som en del av lyden i høyttaleren. Da vil man gjerne ikke ha beskjed av Gud og hvermann om hvordan de skal se ut. ( Tenker på den dyreste serien ) Selvsagt tenker de på design, men hele kabinettet er jo bygd opp for lydens del.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    ...Mente å huske at høyttaleren skal koste rundt 70k. Litt lettere å få et salg når man kanskje som kjøper har et forhold til høyttaleren fra før...
    HELT feil. Target price er sagt til å være 15K-17K.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gromkaellen
    Pnerbye: Men det er jo et genialt salgstriks må du være enig i. ....
    Joda! Jeg skal strekke meg såpass langt som å si meg enig i dette, men påstår du at Snickers på noen måte opptrer ufint på forumet? Påstår du han skriver med "kløvet tastatur"?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er hva man kaller skivebom?!?! Da trekker jeg tilbake mye av forrige innlegg. Men men, noe av poenget er jo fortsatt tilstede.

Har jeg virkelig ikke fulgt med i timen, eller har det vært snakk om 70k en gang i tiden?!?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: vil ikke blande meg inn i denne tråden da den ikke gir noen mening! trådstarter er inne på noe men la det frem feil og fikke gjennomgå!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Joda! Jeg skal strekke meg såpass langt som å si meg enig i dette, men påstår du at Snickers på noen måte opptrer ufint på forumet? Påstår du han skriver med "kløvet tastatur"?
    Nei, det gjør jeg ikke heller pnerbye. Ikke kommer jeg til å gjøre det. Vet bare at hvis jeg hadde hatt et firma som lagde CD-spillere, så hadde AVForum vært første sted jeg ville vært.

Men Snickers-Is mener jeg holder god takt å tone.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At Snickers-is svarer på spørsmål om produkter er ikke det samme som salgsreklame. Det er regler for reklamering på avforum, og jeg synes Snickers-is klarer balansen mellom saklig produktopplysning og ren reklame på en god måte.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Folkeskikk...

For det første liker jeg å ha litt tiltro til folk. Det er ingen hemlighet for folkt at Snickers-is jobber i midgard. Noe han ikke legger skjul på.

For det andre lurer jeg på hvem her som ville vært Jørn Rune foruten? De enorme kunskapene han deler med oss er kanske enkelt en enorm ressurs!
    At vi faktisk har muligheten til å ha en så direkte kontakt med noen som har begge bena plantet på den andre siden av disken, og faktisk langt inn i bakrommet i den norske og europeiske hifi-bransjen kan jeg ikke se som noe negativt. Så sant det ikke går utover regelverket og god folkesikk.

AntonX: Jeg synes du skulle ha addresert dine tanker til Snickers-is og moderatorene her på forumet. Jeg synes ikke det er passende med en slik tråd. Jeg mener ikke at det ikke er til gagn for firmaet Midgard Audio at Snicker-is er så profilert på forumet, men det er et spørsmål om hvorvidt det han gjør er klanderverdig og om vi hadde hatt det bedre uten. Folk flest behersker det å være skeptiske ganske godt, noe du beviser.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, ikke noe poeng å diskutere oss til døde her, Snickers opererer altså fint innenfor regelverket, og selv om det alltid foreligger en viss grad av risiko ved å invitere bransjedeltakere mht åpen krangling og lignende, har våre produsent-representanter så langt (vi har jo en rekke her inne, f.eks. JVC, Grundig, Projectiondesign og Samsung) opptredt svært skikkelig. Snickersen er nok den mest aktive, men også projectiondesign har forstått hvilken markedsføringseffekt tilstedeværelse på et nettsted som AVforum kan ha å si for salget. Ikke minst er det jo et genialt sted å hente inspirasjon for produsentene!

Når det gjelder de mange forhandlere der ute tilbyr jo også AVforum en rekke verktøy de kan benytte seg av gratis, f.eks. legge ut sine produkter og priser på AVnytt, noe en rekke forhandlere benytter seg av flittig!

Balansen er etter mitt syn svært godt slik den er nå, men vi skulle nok ønsket oss enda mer aktivitet fra produsentene der ute, men da er vi jo avhengige av at vi tar godt vare på de da, og denne tråden vitner jo vitterlig om at vi faktisk setter pris på de vi har her inne!

Ser for øvrig at noen legger opp til at Snickers ikke kan bedrive produktinformasjon om sine Midgard-produkter og det stemmer ikke. Han har full anledning til å både opprette tråder, diskutere sine produkter og legge opp pressemeldinger ved ønske. Poenget er at produsent-representanter får noe tilbake for å faktisk tilbringe sin tid her inne, og det er faktisk gratis markedsføring de får. Det svarer seg imidlertid selvsagt ikke alltid å entydig skryte egne produkter opp i skyene (noe jeg føler Snickers er flink til å unngå), men det lar vi være opp til produsentene å avgjøre hvordan de ønsker å kommunisere her inne.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilken agenda snakker vi om?
    Det kan sikkert Antonx utdype selv hvis han føler for det. Han mer enn antyder at Snickers opptrer som en tvilsom profittjeger og bedriver "høyst kritikkverdig snikreklame".

Leser man litt mellom linjene sitter det her en misunnelig stakkar hvis aganda er å dra andre ned i søla på falsk grunnlag ved å utnytte janteloven til fulle.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er et interessant tema.
    Det er vel ingen tvil om at f.eks tråden om høyttaler design som han har startet har en viss reklamevirkende effekt. Men gjør det egentlig noe?
    Selv om Snicker-is kan ha fordeler med det, så har brukerne av forumet også minst like store fordeler. De får være med på å komme med synspunkter, man får være med på en læringsprosess og man kan stille spørsmål til kilden. Jeg tror forøvrig ikke at snickers-is starter slike tråder først og fremst for å drive reklame. Meningen er vel å innhente synspunkter og så ligger det sikkert mye genuin interesse bak det.

Så lenge han flagger ut om hvem han representerer, ser jeg ikke noe problemer med det. Folk er vel voksen nok til å ta egne avgjørelser når det kommer til kjøp?. Han kommer dessuten til å få høre det klart og tydelig hvis høyttalerne eller andre produkter ikke holder mål.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for øvrig trenger ikke snickers å forklare sine intensjoner, de er jo åpenbare, han ønsker rett og slett å representere sine Midgard-produkter samt opptre som en aktiv og debattant...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    ...jeg synes Snickers-is klarer balansen mellom saklig produktopplysning og ren reklame på en god måte.
    Enig i det. Men trådstarter har da et poeng siden det er et arbeidsområde her: "Produktopplysning" vs "ren reklame".

Jeg synes ikke det er et problem det trådstarter initielt postet. Hovedsaklig fordi Snickers-is ikke legger skjul på at han er "Produktsjef i Midgard Audio".

På den annen side må trådstarter kunne stille spørsmålet om dette arbeidsområdet, uten å bli nedpostet av hissige ytringer fra samme brukere som mener det er så godt at man har en gjennomgående hyggelig tone her på forumet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Joda, helt greit å ta opp ting, men måten trådstarter tok opp dette på var nok litt i overkant kritisk. Det beste hadde jo vært at vedkommende sendte en PM til undertegnede eller en annen moderator, så kunne vi henvist til gjeldende regelverk. Kritikk av personer og firmaer er alltid litt spesielt følsomt og bør behandles deretter. Dette er egentlig heller ikke en debatt vi trenger dra særlig lengere, regelverket er tydelig og forumet som sådan har vel egentlig også svart på trådstarters spørsmål i relativt omfattende grad...

Side 2 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •