Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12
Viser resultater 221 til 231 av 231
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får flere klager på din oppførsel og karakteristikker på dette forumet privat ryan. du har så vidt jeg vet også fått advarsler på PM. Siden ingenting ser ut til å bite på deg så kan vi heller si det så enkelt her i det åpne landskap at du er nøyaktig et uhøflig og nedlatende innlegg unna en utestengelse.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Private Ryan
    Når skal du argumentere sak og ikke person for en gangs skyld?
    ...stiller meg også litt undrende til din påstand her. Antar du kan underbygge det med faktiske innlegg du finner i denne og andre tråder. Om de skulle finnes skal jeg være den første til å slette dem, men så langt jeg evner prøver jeg å diskutere det som trådene omhandler, så også i denne tråden.
    (forøvrig var det jo ikke så mye argumentasjon i dette innlegget du refererte til over, men noen spørsmål som jeg ikke synes er unaturlig at trådstarter sier noe om)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kan si meg enig i at visse brukere burde unngått bruk av begreper som "stakkar", der skal du faktisk ha rett, men dine øvrige argumenter går på en generelt kritikk av opp- og innarbeidede strukturer og posisjoner, som går mer på ditt personlige forhold til organisering fremfor noe annet.

Generelt har du jo rett i at AVforum har en tydelig opparbeidet struktur der et utvalg medlemmer har opparbeidet seg en viss posisjon og status. Slik vil det selvsagt alltid være, og bør være, bidrar en i en hvilken som helst sammenheng, det være seg på jobben, i en frivillig organisasjon eller et idrettslag, får en selvsagt mer gehør i organisasjonen en beriker. Du må videre respektere at det eksisterer et gitt regelverk en må følge, i samfunnet for øvrig, og på AVforum ikke minst. Vi er snart 20.000 medlemmer her inne, med til dels sterke meninger om så mangt, og selv om vi ønsker å lytte til våre brukere i så stor grad det lar seg gjøre kan ikke alle få det som en vil, anarki er faktisk ikke en god løsning selv om det til tider kan virke fristende...

Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrow Tar meg selv i ørene!!

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg kan si meg enig i at visse brukere burde unngått bruk av begreper som "stakkar", der skal du faktisk ha rett, men dine øvrige argumenter går på en generelt kritikk av opp- og innarbeidede strukturer og posisjoner, som går mer på ditt personlige forhold til organisering fremfor noe annet.

Generelt har du jo rett i at AVforum har en tydelig opparbeidet struktur der et utvalg medlemmer har opparbeidet seg en viss posisjon og status. Slik vil det selvsagt alltid være, og bør være, bidrar en i en hvilken som helst sammenheng, det være seg på jobben, i en frivillig organisasjon eller et idrettslag, får en selvsagt mer gehør i organisasjonen en beriker. Du må videre respektere at det eksisterer et gitt regelverk en må følge, i samfunnet for øvrig, og på AVforum ikke minst. Vi er snart 20.000 medlemmer her inne, med til dels sterke meninger om så mangt, og selv om vi ønsker å lytte til våre brukere i så stor grad det lar seg gjøre kan ikke alle få det som en vil, anarki er faktisk ikke en god løsning selv om det til tider kan virke fristende...
    Jeg skal skjerpe meg!ops: Håper andre gjør det også!! Vi kan bruke ord som uenig, ikke riktig istedenfor din forb...... ..ot!
    Godt nytt år forresten, 3k jogging kan gjøre underverker med humøret!!:-D

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hadde virkelig håpet å slippe å svare mere nå men dette blir tullete.
    Svaret er at det det går an å kritisere og alikevel befinne seg mellom sort og hvit men det er tydeligvis ikke så lett å forstå for enkelte.
    Jeg har ingenting mere og si og konklusjonen er vel lett å skjønne for alle. Tåpelige innlegg "må" jeg dessverre svare på. Vær så snill og skriv saklig om dere vil kommentere videre.

*sukk*

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    I alle "Holmgang-debatter" så er det 2 fronter. Hvor lenge håper du diskusjonen ruller?
    I motsetning til holmgang så har jo ikke denne tråden begrenset "sendetid". Ironien i trådens hensikt i kontrast til hvordan den har utviklet seg gjør den jo direkte underholdende og så lenge den underholder så kan den jo bare rulle videre.

Men det var faktisk en hensikt med innlegget du svarte på. Tråden handler jo blant annet om dette med kredibilitet og agenda, og på det punktet er jeg hjertens enig med trådstarter at vi bør få slått på søkelyset og sette fokus på alle de skjulte agendaene som står bak en rekke innlegg.

De to frontene begynner å bli relativt tydelige (noe som gjør at jeg har vært forsiktig med å dele ut alt for mye takksigelser da jeg tross alt ikke har bestilt positive tilbakemeldinger eller for den saks skyld betalt noen for det). Jeg ønsker i størst mulig grad å ikke være en part i denne diskusjonen da den til en stor del handler om akkurat meg men nå synes jeg det er på høyt tid å få noen fakta på bordet.

Jo tydeligere frontene blir jo mer tydelig blir det at enkelte tar et klart standpunkt i saken og jo mer innbitt man argumenterer jo mer tydelig blir det hva argumentet for standpunktet er. Siden det er en del innlegg som klart blander mann og ball, reklame og kommunikasjon, bransjemann og entusiast, kvalitet og følelser osv, finner jeg det svært åpenbart at det er et standpunkt i forhold til meg som person og ikke til produktet, selskapet, forumets regler eller for den saks skyld det jeg skriver og det jeg står for.

Da lurer jeg på, er det ikke en agenda å ha et så klart standpunkt i forhold til en person, en bransjeaktør eller et produkt uten at det ligger rene praktiske grunner til noe av dette som at man har hatt en dårlig opplevelse med denne/dette? Kan man virkelig fri seg fra det faktum at man har en agenda bare ved å si at man ikke er lønnet arbeidstaker i bransjen som omsetter hifi og derfor skrive helt ukritisk?

Det ble blant annet på et tidspunkt her brukt et argument som henviser til et annet forum som hentyder at jeg nærmest daglig går over streken på dette forumet, og argumentet er for det første fullstendig feil da jeg antar at du ikke har innsyn i mine PM. For det andre var det et virkemiddel som forsøkte å frata meg kredibilitet ved hjelp av en utenforstående referanse. Det er direkte frekt å benytte seg av argumenter som er oppkonstruert.

Videre bygger argumentasjonsrekken på følgende innledende setning:
    "Er det flere som reagerer på mengden omdømme Kviserud oppnår her med produktene sine?"

Dette følger du opp med å skrive:
    "Midgaard tråden er på 50 sider"

Du bygger med andre ord din argumentasjonsrekke delvis på posting fra andre medlemmer på forumet. Dette argumentet må da i så fall være oppkonstruert om det skal brukes mot min aktivitet på forumet?

Som en oppklaring skriver du senere:
    "Det handler om at promotering av egne salgsprodukter ikke bør dominere et forum for vanlige entusiaster."

Det er selvsagt alle enige om. Men bruken av argumentet hadde vel passet noe bedre dersom forumet faktisk var dominert av promotering av salgsprodukter? Når ikke en gang mine innlegg er dominert av promotering av salgsprodukter så er du vel enig i at dette argumentet er oppkonstruert?

Så kommer du med denne:
    "Hadde jeg solgt produkter selv hadde min integritet avholdt meg til å delta på et slik forum i denne skalaen."

Hvorfor komme med noe sånnt dersom ikke selger produkter og derved ikke kan vise at dette er noe du står for? Dette er jo i høyeste grad et oppkonstruert argument.

Du har altså laget en "sak" så godt som utelukkende basert på dine egne oppkonstruerte argumenter. Så følger du opp dette med å skrive:
    "At det ble såpass mye rabalder trodde jeg ikke. Er ikke bare bare å kritiserer den mest populære i klassen:neutral:"

Du antyder altså at det er en kampanje fra de andre for å støtte meg, men saken er jo den at du har fremmet en sak du baserer på argumenter som er diktet opp, og det skulle vel bare mangle om ikke folk skulle få lov til å reagere på en slik fremgangsmåte?

Ditt ønske om å skape en sunn debatt rundt et generelt problem finner jeg det vanskelig å tro på, og det er nok det som er fellesnevneren for den motstanden du møter i denne tråden. Når du forsøker å fremstille deg selv som "skadeskutt, men en tøffing som ikke bukker under så lett" ved å skrive:
    "Jeg ser ikke noe mere poeng i å ta imot flere snøballer."

Så må jeg tilstå at jeg får en følelse av at jeg må spy litt.

...og så kommer denne:
    "Da blir det mye "beskytte vennen min" innlegg."

Og du venter vel ikke at det skal bli mer bråk eller?

Om ikke så hjelper det kanskje med et retorisk spørsmål rundt forumets administrator:
    "Er dette nøytralt skrevet sett i lys at det er administratoren?"

Du er nok kjempe overrasket over at det blir litt bråk av sånnt ja...

Så starter vi visst på nytt kapittel:
    "Jeg får opplyse igjen at jeg har en helt nøytralt forhold til Midgard. Har aldri hørt dem og kjenner ikke Kviserud eller noen andre i bransjen for den saks skyld."

Men du skriver tidligere at du har meget gode grunner til å være skeptisk. Hvordan begrunner du at en slik påstand er fremsatt uten at det er et ønske om å lage bråk?

"Hvor stor forskjell på salgstallene på Midagard produktene tror dere det hadde vært om Kviserud hadde gjort som de andre produsentene? Å ikke delta på forumer? Jeg tror den hadde vært stor. Dette er kjernen i min kritikk."

Så kjernen i din kritikk er altså at du vil ha ned salgstallene til MA, men du har ingen agenda?

"Det jeg synes hadde vært idealsituasjonen er at alle produsenter hadde deltatt åpenlyst med bransjetilknytningen uten link til hjemmeside"

Hvis dette er viktig for deg, hvorfor skriver du da også etter at noen har nevnt dette med at du kanskje burde tatt saken i generelle vendinger:

"Det tenkte jeg på men siden det bare gjelder Snickers-is så blir det rart om du forstår."

Har du i det hele tatt sjekket hvordan det er med andre forhandlere og bransjefolk som er aktive på forumet? Men kjernen er altså at det kun er MA sine salgstall som plager deg og derfor vil det hjelpe å holde hele bransjen nede?

Ny kortstokk:

Du skriver:
    "men at de hadde moderert mengden av deltakelse."

Som jeg, ut i fra konteksten, antar står i relasjon til:

"Fidelitys guttas deltakelse på sentralen er et eksemplarisk eksempel."

Så din kritikk er også rettet til Gorm, Jfinneru, Kenti, AK, Anfield, Akto, Lygren, Roffe osv? De er jo alle skribenter, og så vidt meg bekjent relativt aktive... Men de er vel neppe like interessante for din agenda?

Allikevel bedyrer du at du ikke har rettet noen form for kritikk som kan oppfattes av for eksempel Akto?

Og:
    "Elllers fikk jeg lyst til å mimre litt til all pepper jeg fikk for å antyde vennskapsbånd i Hifi miljøet tidligere og dens påvirkning på omtale og dermed salgtallene. Jeg fikk godt reflekterte svar på trådene og særlig over PM fra de involverende partene. Jeg lærte mye og fikk høre endel saker og ting jeg ikke kunne videreformidle. Men én ting var spesielt interesant, ikke ét eneste ord om at min opprinnelige årsak til kritikk var feilaktig. Vennskapsbåndene!"

For det første var dette en tråd som fikk hele 2 svar (!), og den startet du med å antyde at skribenter er korrupte. Ordet vennskapsbånd ble ikke nevnt med et ord, kun "penger", "la seg kjøpe" og "annonsekroner".

Les selv: http://avforum.no/forum/generelt-aud...i-pressen.html

Det var da pokker som du skal pynte på alt for å få det til å se ut som du er selveste Robin Hood!

Men du siktet kanskje til denne tråden her?:
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...sentralen.html
    Den er vel ikke spesielt fin, og dersom du vil forsøke å frata noen her kred for å stille deg kritiske spørsmål du nekter å svare på så er det kanskje ikke heldigst å minne om denne her:

"Jeg skrev et innlegg på HiFisentralen om mitt innrykk av et produkt der en av Fidelity skribente svarte med å si at jeg tok feil. Da stilte jeg noen kritiske spørsmål til han, men Høvdingen slettet den med én gang. Tydelig at det var bånd mellom dem?"

Siden du tok det opp så kan jo HFS sin kommentar fra den aktuelle tråden være interessant:

"Innlegget ble slettet av oss fordi den indikerte på det sterkeste at den aktuelle skribent måtte være korrupt, og det var et klart personangrep som ikke er tillatt i henhold til reglene. Det er ingen hensikt å koke opp konspirasjonsteorier av ulike slag.

Tråden om Oslo Hifi Center er fjernet fra våre sider da den også inneholdt personangrep av diverse slag. Vi burde fjernet denne tidligere, men vi så den dessverre altfor sent."

Ditt svar til dette innlegget ser jeg ikke noe poeng å sitere da jeg også selvsagt var tilstede og leste på HFS, og svaret ditt er, i likhet med ditt første innlegg i den samme tråden, løgn fra ende til annen med nok en konspirasjonsteori i gjære.

Det tilbakevises vel ikke akkurat av denne trusselen:
    "Jeg kommer til å poste innlegg i HiFi sentralen om hva som skjedde. Ikke fordi jeg er bitter og vil hevne meg eller noe slikt, men fordi jeg synes brukere skal få vite hvordan HFS behandler brukere som stiller et kritisk spørsmål. Jeg har tilgang til en megde PC´er så det er ikke noe problem.
    Er dette umoralsk? Vel, er HFS såpass slem som å bortvise meg ubegrunnet så har jeg uansett ikke dårlig samvittighet for det. Jeg er for åpenhet!

En annen ting er hvorfor han ikke bare svarte nei og slapp unna disse innleggene. Jeg jobber med NRK nyheter/dokumentarer/diverse og kan si at de fleste i dag har såpass god forståelse for media at de vet at det ikke er lurt å ta en slik røff avvisning. Det lønner seg sjelden. I dag har nesten alle i høyere stillinger mediatrening."

Men konspirasjonsteorier og "kritisk journalistikk" er jo tilsynelatende ett og samme for deg:

"Ja de holder vekk kritikere. Ikke våg å kritiser mannen jeg ser opp til. Og ja var klar over at å kritisere "vennegjengen" er som å stikke fingeren i vepsebolet. Om noen dager fingeren like fin :smile: Men å høre kommentarer som sjalusi og jantelov liker jeg dårlig da det er total skivebom."

For de som har lest helt til hit kommer jo dette utsagnet i et nytt perspektiv:

"Vi skal være glad for at noen våger å svømme mot strømmen :smile: Jeg har forsøkt det i andre sammenhenger også og det er det mange som ikke liker selv om hendene ligger inntil kroppen."

Du kan vel ikke akkurat påberope deg en framferd uten spisse albuer, kan du vel?

Om vi beveger oss tilbake til denne tråden så kommer du med en påstand jeg finner litt merkelig:
    "Forresten finnes et sted mellom sort og hvit. Jeg er et sted i midten."

"Svaret er at det det går an å kritisere og alikevel befinne seg mellom sort og hvit men det er tydeligvis ikke så lett å forstå for enkelte.
    Jeg har ingenting mere og si og konklusjonen er vel lett å skjønne for alle. Tåpelige innlegg "må" jeg dessverre svare på. Vær så snill og skriv saklig om dere vil kommentere videre."

Du beskylder andre for usaklighet, du mener videre at i denne tråden som vel har rundt 30 deltakere så er du stort sett den eneste som klarer å se nyanser slik det vel har vært i ganske mange av trådene dine etter hvert. Ja, det er nyanser mellom sort og hvitt, men å ha en grå hverdag er ikke det samme som å være nyansert...

Jeg savner noen uttømmende svar fra deg Antonx. Du har ganske mye å svare på nå, og dine hentydninger om andres "agenda" minner for meg mer og mer om "angrep er beste forsvar", så hva er egentlig din agenda?

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sitter virkelig for mye på forum. ;-)

Sett heller igang og lag en surr-pros.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vi skal gi oss nå før folk vil forlate forumet i hopetall..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8-Ball
    Du sitter virkelig for mye på forum. ;-)

Sett heller igang og lag en surr-pros.
    Hehe !! Må si meg 100% enig der !!:-D slutt å kaste vekk dyrbar "mekke-tid" Isen !! ;-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kanskje vi skal gi oss nå før folk vil forlate forumet i hopetall..
    Greit at man har en tblåsning her, men nå begynner jeg å bli redd her..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir for innviklet, Snickers, og henvisninger til andre nettsider blir jo helt umulig å følge for oss øvrige. Jeg stenger ved dette denne tråden, den har utspilt sin rolle for lenge siden, og nå tiltar bare uenighetene ved at det diskuteres i en detalj som ikke forumet for øvrig klarer å delta rundt. Hvis det skulle være noe mer, sendes PM til undertegnede.

Side 12 av 12 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •