Hvorfor kan Midgard reklamere som de gjør? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 231
    Intermediate Private Ryan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enig!

Sitat Opprinnelig postet av Wintermute
    Samtidig er prinsippdiskusjonen om habilitet viktig - og den avfeies etter min mening alt for lett (og småsutrende) av flere av "proffene" og andre i denne tråden.
    Helt enig, og for guds skyld ikke kritiser "proffene, guruene" eller andre med en fantasilion innlegg for da blir du sensurert, truet med utestengelse fra site-moderator eller tom en du krangler med!!

Har heller ingen kjennskap til noen av debatantene eller gjort meg opp en mening om utgangspunktet for tråden, bare gjort meg opp en mening rundt argumentasjon og angrep fra de som har hørsels og stråleskader!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja.. så legger vi denne tråden død eller, fører ikke til noe godt dette her!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var et godt poeng nevnt tidligere her. At man starter en helt ny tråd der man kan diskutere PR/integritet osv... Temaet er absolutt aktuelt. Utfallet av denne tråden var jo heller rar, men jeg synes den hadde en rolle. Så AntonX har absolutt påpekt et aktuelt tema.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff. Slett nå denne håpløst teite tråden.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 sier på tre timer vitner tydelig om hvor engasjert forumets medlemsmasse egentlig er. At diskusjoner går fort og løst er bra, men når det kastes utpå en rekke usannheter og antakelser som i alle fall jeg ikke føler har rot i virkeligheten - da er det nok på tide å stoppe tråden.

Snickers-is, eller Midgards grunnlegger, Jørn Rune, har forholdt seg svært nøytralt ifht. promotering og fronting av egne produkter. Der han i så fall har gjort dette har hensikten vært ren opplysning - ikke "promotering".

Med flere enn 7500 innlegg kan man nok finne noe som i ETTERTID kan oppfattes som "litt" promoterende, men i en tid i stadig utvikling vil alltid enkelte utsagn kunne tolkes feil dersom man kobler gammelt utsagn mot nyere historikk.

Personlig synes jeg han har jobbet hardt for å nøytralt belyse problematikk og vanskelige spørsmål rundt hans ekspertiseområde. At dette enkelte ganger "toucher" innpå hans eget "domene" får bli noe som man bare må erkjenne at nesten ikke er til å unngå.

Jeg håper derfor at Snickers-Is' (i mine øyne) nøytrale holdninger i fremtiden blir vurdert og oppfattet slik de er ment!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående prinsippdiskusjonen om bransjetilhørighet og forumdeltakelse:

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Det jeg synes hadde vært idealsituasjonen er at alle produsenter hadde deltatt åpenlyst med bransjetilknytningen uten link til hjemmeside men at de hadde moderert mengden av deltakelse.
    Snickers er jo en av få på forumet som følger ditt ideal og deltar åpenlyst og ryddig med sin bransjetilknytting. Når det gjelder moderering av deltakelse: Halvparten av innleggene snickers står bokført med stammer fra tiden før MA, og den andre halvparten er jo en helt naturlig utvikling av den første, nettopp fordi han er en entusiast som deltar på et forum sammen med andre med samme interesseområde - uavhengig av bransjetilknytning eller ei.

Hvis den klikkbare signaturen er et så voldsomt problem for deg så foreslår jeg at du sparer klikkefingeren...

Det skal vel være hovedsaklig for brukere?
    Snickers-Is deltar i mine og de fleste andres øyne (ref: responsen i denne tråden) på AV-forum også som en kunnskapsrik bruker av forumet på lik linje med andre AV-entusiaster. Det er faktisk kun ved de anledninger han blir stilt konkrete spørsmål om MAs produkter at jeg synes han opptrår som en produsentrepresentant, noe han også gjør på en objektiv og hjelpsom måte.

Å starte en tråd om deres egne produkter burde ikke tilllates men å svare på tråder om deres egne produkter hadde vært svært nyttig.
    Snickers-Is har så vidt meg bekjent ikke startet en eneste tråd om egne produkter i markedsføringsøyemed, kun startet en tråd der forumets medlemmer blir oppfordret til å komme med innspill i forbindelse med utviklingen av et produkt som enda ikke er lansert på markedet! Dette må jo være et kjempeflott initiativ for oss interesserte? Forøvrig bruker han allerede mye tid og krefter på å hjelpe folk som har problemer eller utfordringer med MAs produkter til å finne løsninger - også over PM, der ting ihvertfall ikke kan betegnes som reklame uansett hvordan man vrir og vender på det.

Fidelitys guttas deltakelse på sentralen er et eksemplarisk eksempel.
    Nå er jo dette strengt tatt skribenter for et hifi-magasin, noe som ikke kan sammenlignes med Snickers-Is rolle som produsent - en rolle du tydeligvis har mange motstridende meninger om.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne ikke vært mere enig med deg A|ex.

På den annen side mener jeg AntonX lader geværet i beste mening, men skyter fra hofta og bommer stygt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden noen oppfatter det litt som gratisreklame, så vil det vel også si at Snickers-is kanskje har bommet på noen skudd. Men tror ikke han har ment det slik, han snakker varmt om Icepower, og det finnes jo alternativer som f.eks Rotel, Embla, Beast. Og han kommer ofte med rettelser/oppklaringer når vi kommer med noen skudd som teknisk bommer litt i forhold til sanheten.

Jeg er nok kanskje en av de som ble litt påvirket av Midgard bølgen på forumet her, og jeg er meget fornøyd med valget . Men det var ikke Snickers-is som fikk meg til å kjøpe det, det var andre entusiaster her på forumet.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ....jeg sier igjen, som produsent-representant må en regne med at det fremkommer en viss grad av positivitet rundt egne produkter, noe annet vil jo være helt merksnodig...! En kan ikke regne med at en produsent-representant skal være helt nøytral, og selv om snickers forholder seg usedvanlig objektiv må en jo lese innleggene som omhandler produktområdene han befinner seg innen (forsterkere / høyttalere) i lys av at han faktisk opererer i det markedet. Til tross for dette er det etter mitt syn stort sett helt uproblematisk å hente inspill fra Snickers' og øvrige representanter med bransjetilknytning her inne, de har tross alt 18.000 øvrige medlemmer å sparre mot, så svada blir jo gjerne avdekket relativt kjapt...

Vi kan jo ikke invitere produsent-representanter inn og samtidig si at de ikke har anledning til å promotere sine produkter, det normale vil være en langt sterkere grad av positivitet til egne produkter enn hva snickers utviser, men nå er jo snickers også et litt spesielt tilfelle ettersom han også er en svært kunnskapsrik AV-entusiastist (kanskje mer A enn V, men... ). Samtidig har han vel forstått at overdreven entusiasme til egne produkter ikke nødvendigvis promoterer bedre enn en forholdsvis nøytral og teknisk orientert tone...

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

hadde det ikke hvert for alt skriveriet om midgard her inne så hadde aldrig jeg kjøpt oberon 6.1 så tusen takk til snickers og andre her inne som gjorde at jeg fikk øynene opp for dette unike produktet som burde få muligheten til å glede mennesker over hele verden.ingen over ingen ved siden(pris/kvalitet)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...den åpenbare entusiasmen overlater snickers tydeligvis uansett i trygge hender hos våre aktive og kunnskapsrike medlemmer som eddie i innlegget over...

Newcomer Ludomaniac sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallelujah...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dermed erklærer vi tråden for død...

Av tråd har du kommet, til historie skal du bli, nå tar vi og gir oss, vi vil ikke mer si...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden synes jeg er på sin plass. Det må være rom for diskusjon rundt produsenter, forhandlere og utviklingsjefers rolle i forumet. Sunn skepsis er faktisk sunt. Selv mener jeg at det er positivt at de deltar med sine innspill så lenge det er saklig produktinfo de kommer med. De som synes tråden er håpløs kan jo iallefall være saklig og ikke bruke ord som "teit", "utestengelser", etc. Synes også i tilfelle Snickers-Is at han har vært, så langt jeg har lest, en saklig og grei debatant med kunnskapsrik info. Men det er hevet over enhver tvil at salget av Midgard-produkter har vært lavere uten hans gode evner til å informere brukere av forumet om de spørsmål vi evt. måtte stille. Sies det noe annet er det tull. Ja, dette er en uttalelse jeg står for. Er faktisk blitt nysgjerrig på produktene hans selv. Det hadde ikke skjedd uten saklig info fra Snickers-Is. Og det kommer fra en som ikke synes det er en gitar-amp hvis den ikke inneholder rør! Når det gjelder hans signatur ser jeg på den som et standpunkt han har, og sikkert prøver å gjennskape i sin HT-konstruksjon. Liker du ikke hans lydfilosofi så finn deg noe annet utstyr. Si gjerne fra hvorfor. Det gjør det bare mere interesant.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå hadde eg tenkt å skrive et innlegg, men eg gidde rett og slett ikke!

AntonX kommer med motsigelser mot seg selv hele tiden, så da har det liten hensikt å kommentere det mer....

A|ex sitt innlegg satte lys på de fleste av mine meninger, og så lenge AntonX ikke kan svare på innlegg uten å motsi sine tidligere innlegg enda mer så er det kveld! (Eller morning.... Vanskelig å si)

Edit: Så ble d innlegg allikevel..... jaujau!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg leser det meste som foregår på dette forumet. Sidene her er en fantasisk resurs for meg og alle som har interesse for hjemmekino og hifi. Det er flott at det er takhøyde for å stille slike spørsmål på dette forumet.

Når man er så behjelpelig og hyggelig som snickers er så er det ikke rart det blir flere hundre poster på et par dager for å forsvare ham. Han trenger ikke si noe som helst selv. Jeg er sikker på at det er flere som leser gjennom mange av hans poster for å finne noe å ta ham på

Jeg leser for min egen del 95% dette forumet, men er også litt på andre forum for å finne info om produkte som feks har blitt sluppet i det største markedet (USA) for å se hvilken brukererfaring som er opplevd på enkelte produkter. For min egen del handler det mye om Prosjektorer og Høytalere / sub som jeg har store planer om å kjøpe inn.

I den forbindelse er det er forum som heter www.hometheaterspot.com. Av en eller annen grunn kommer jeg ikke inn på denne siden i dag. Men om jeg hadde gjort det, så skulle dere fått sett mye morsome poster fra Ron Stimson fra SVS. Han overdriver alltid og smører tjukt på i typisk amerikaner stil. Det er utrolig morsomt å lese postene hans, men alle skjønner jo at han overdriver. Han er en artig kar som gjerne omtaler konkurrenter på en høflig måte og er ikke redd for å skryte av andres produkter også. Når man leser poster fra ham er det naturlig å bli kritisk. Men når man leser hvor mange brukere som mener det er gode produkter, så blir det backet opp. Og da først er det intressant å kjøpe produktene. Jeg for min del kjøper heller produkter som jeg vet er bra enn noe som blir stort slått opp hos Hi-Fi klubben eller andre. Jeg må også legge til at jeg aldri har blitt sensurert når jeg har linket til andre forum. I mine øyne har heller ikke avforum noen konkurrenter i Norge. Linker til en morsom post, http://www.hometheaterspot.com/htsth...63/an/0/page/0

For å ta eksempel med prosjektorer. I Bergen har vi et lite marked, og stort sett henger det ukurante og dyre prosjektorer i taket på butikkene. De beste kjøpene på prosjektor gjør man oftest på nett. Dette har flere grunne som vi ikke trenger å få for mye inn på her, men tenk på leie av lokaler, ansatte etc i butikken kontra nettbutikken. Jeg vil ikke si at man blir lurt ved å kjøpe prosjektor der, men man kan gjøre bedre kjøp om man orienterer seg her og så kjøper på nett eller oppnår en grei pris på dette i en butikk man liker. Men går du rett inn i en butikk og spør etter prosjektor, så blir du anbefalt det de har inne. Så enkelt er det.

Jeg vil heller har tilgang til sider som dette enn å kjøpe utifra katalogen til Hfiklubben. Ikke at det er noe galt med dem. Jeg kjøper gjerne derfra jeg om produktet og prisen er riktig.

Men at vi kan få en produsent til å delta på disse sidene er jo fantastisk. Kan dere tenke dere hva som hadde skjedd om ikke Snickers hadde levert gode produkter eller det var mye feil eller dårlig service på det han selger? Han hadde jo blitt uthengt til de grader. Grunnen til at ikke det er så mange andre merker her som er representert er vel at man må ha den rette forretningfilosofi for å kunne bruke slike fora som dette. Ekstrem kundeservice og kvailtet i produktene sine. Alle store firma har en viss feilmargin og de har gjerne kundesupport som ikke ligner grisen. De kan jo umulig stikke hodet fram her, for da ville de fått som ørene flagret.

Kan jo bare vise til Sony. I år fjor hadde de to store blundere. Det ene var PS3 lansering og det andre var forretningsmobilen deres. Begge ble det regelrett løyet om lanseringsdato, for at ikke kunder som allerede hadde forgjengeren skulle gå over til konkurrentene. Admin får si ifra om jeg går over streken her, men jeg mener å ha fakta på min side.

Det er sunt at vi har diskusjoner. Men for min del håper jeg flere tar del i den gode forretningsmoral og framgangsmåter som Snickers og Ron Stimpson gjør.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt oppsummert Vertigo! Det synes jeg var en fin avrunding av de spisse kantene i denne friske tråden. Må sjekke ut Hometheaterspot jeg også når den kommer seg på beina.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Nå hadde eg tenkt å skrive et innlegg, men eg gidde rett og slett ikke!

AntonX kommer med motsigelser mot seg selv hele tiden, så da har det liten hensikt å kommentere det mer....

A|ex sitt innlegg satte lys på de fleste av mine meninger, og så lenge AntonX ikke kan svare på innlegg uten å motsi sine tidligere innlegg enda mer så er det kveld! (Eller morning.... Vanskelig å si)

Edit: Så ble d innlegg allikevel..... jaujau!
    Hadde virkelig håpet å slippe å svare mere nå men dette blir tullete.
    Svaret er at det det går an å kritisere og alikevel befinne seg mellom sort og hvit men det er tydeligvis ikke så lett å forstå for enkelte.
    Jeg har ingenting mere og si og konklusjonen er vel lett å skjønne for alle. Tåpelige innlegg "må" jeg dessverre svare på. Vær så snill og skriv saklig om dere vil kommentere videre.

Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår deg veldig godt Antonx, og er delvis enig med deg.

Har ingenting imot slik snickers ter seg på forumet, men det har garantert ført til at jeg ikke er intressert i produktet. Produkt som ingen misliker eller har noe negativt og si om, får meg til å føle ugler i mosen og styrer derfor unna.

Har desverre opplevd slik oppførsel og "maktgalskap" fra de "proffe" (også synonymt med flest postcount) på andre forum.
    Og det meste som blir sagt av brukere med lav postcount uavhengig av brukerens kunnskap blir kritisert og forsvart med dårlige argumenter, veldig ofte relatert til sjalusi av en eller annen grunn.

Merk; Andre kan også ha et vellykket liv med store prestasjoner og gjennombrudd, selv om de ikke nevner det i signaturen på et forum.
    Poenget er at sjalusi trenger ikke å gjelde alle.

Så et bra eksempel i denne tråden av en "proff" som enkelt og greit raket alle NORMENN under samme kam angående sjalusi.

Litt trist synes jeg.

Dette er min mening og ingen andres..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist at en gidder å hakke ned på hverandre..:evil:

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •