El-gitar i hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

El-gitar i hjemmekinoen?

Hei,

HAr tenkt å kjøpe meg en el-gitar, og lurte i den forbindelse på om det lar seg gjøre å koble denne slik at man bruker surroundanlegget til forsterker. Har også PC i hjemmekinoen, kanskje det finnes et lydkort som lar meg koble direkte til den, og spille av, med software pre-amp?

Noen som har forslag til en løsning?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ikke beste løsning men: du kan jo kjøpe en minijack-phono kabel, og sette på en jackplugg på minijacken og så koble det på en eller annen inngang bak på forsterkeren f.eks cd, dvd, sat e.l

Mvh Faller

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker men veldi dåreli. eg hadde det første dagene da eg kjøpte meg elgitar og måtte ha receiveren på volum 60 utav 80 eller noe for og få lyd utav det, kjøpte meg noen dager senere ein liten gitarforsterker på rundt 10w til rundt 6-700kr og ble mye bedre og høyere lyd bare på kvart so det seier litt pluss litt gøyt med litt effekt lyder og.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. Jeg bare kom på det sånn i farten. Men man må jo sikkert ha en phono-forsterker slik som man bruker på platespillere ...? Den forsterker jo signaler, så jeg ville tro at det funker.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan kjøpe en aktiv DI boks og koble den til anlegget. Evt kan du kjøpe en liten forsterker som har line out eller hodetelefon utgang.

Active Wodger sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er sannsynligvis å få tak i en jack -> mini-jack overgang og koble den til mic-inngangen på PC'en din. Skal du kjøre effektapplikasjoner som f.eks. Guitar Rig bør du imidlertid ha et lydkort med ASIO-støtte, hvis ikke blir forsinkelse et problem.

Selv bruker jeg M-Audio 410 som lar meg koble til gitaren direkte i front av boksen. Funker glimrende.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wodger
    Det enkleste er sannsynligvis å få tak i en jack -> mini-jack overgang og koble den til mic-inngangen på PC'en din. Skal du kjøre effektapplikasjoner som f.eks. Guitar Rig bør du imidlertid ha et lydkort med ASIO-støtte, hvis ikke blir forsinkelse et problem.

Selv bruker jeg M-Audio 410 som lar meg koble til gitaren direkte i front av boksen. Funker glimrende.
    Der var løsningen jeg var ute etter, tror jeg. Har en slik overgang, og dette kortet: Welcome to ESI

Det står også at det støtter ASIO 2.0, så da tar jeg sjansen på at det blir brukbart.

takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •