High End? Hva er det?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer 8-Ball sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

High End? Hva er det?

Hvor ligger egentlig grensen på det som man så fint kaller High End? Noen som har en formening om det? Synes folk skriver over alt; High End anlegg selges...
    Kva kvalifiserer som High End, er det ren og skjær lommebok-kapital som bestemmer dette eller er det en grad av lydkvalitet i anlegget som setter denne flotte tittelen på et system?

Kom deres meninger og tranker rundt dette..

Mvh
    "High Ender"....

Newcomer loande sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det eneste jeg vet, er at det er dyrt og vakkert:-D

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ekspert på dette men som regel er det en rød tråd mellom kvalitet og pris. I "lyd og bilde" brukes high end høytalere som regel på en prisklasse fra 20000 og oppover

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forumet og du finner en STOR tråd om dette fra før.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "High-End" er like beskrivende som en "vakker dame". Det betyr absolutt intet og har ingen menig utover at det skal være bedre enn "massen". Da kommer spørsmålet opp, hvem har definert massen og hvor går grensen?
    Den er imaginært og således kun for teoretisk bruk.
    Utover dette så er "High-End" ofte benyttet om utstyr som koster mer enn du og jeg har råd til å kjøpe. På denne måten har man sikret at ikke "almuen" kan ha meninger om denne delen av AV/HiFi verden.
    En fin måte for skribenter/journalister og bemidlede mennesker til å sette alle andre på sidelinjen.
    Utover dette så er det selvsakt (ofte) slik at de produsentene av HiFi / AV utstyr som har benyttet gode komponenter og/eller gode konstruksjoner alltid er bedre enn resten av produsentene.
    Et hederlig unntak fra dette var jo NAD da de kom med sine banebrytende komponenter for mange år siden. De var ikke dyre, men de låt gjerne bedre enn alt annet på markedet den gang.
    Ergo - High-End er ensbetydenden med dyrt per dags dato.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del vil jeg si att High End utstyr er komponenter som er produsert i ett mer begrenset antall enn feks vanlig komersielt tilgjengelig utstyr som man kan kjøpe på Elkjøp og lignende steder. Det behøver ikke nødvendigvis være så vanvittig mye dyrere enn annet utstyr, men det er tatt bedre hensyn til mindre farging av lyd og mer spesialisert enn feks en surround reciver som skal kunne levere god stereo lyd og god surround lyd. Produktene vil da være mer rettet mot enten STEREO eller Surround, ikke begge deler samlet feks.
    Det finnes selvsagt high end produkter som kan levere begge deler, men da igjen kommer mindre serier inn i bildet, og en høyere pris.
    Etter hva jeg kan skjønne, så er det ofte en kunstig høy pris på produktene enn det de faktisk leverer av lyd. Hva som er high end eller vanlig utstyr er nok opp til hver enkelt å bedømme, for meg er det disse tingene jeg setter som grenser mellom vanlig og high end utstyr. En ting som iværtfall er sikkert er att HIFI intereserte er villig til å betale ekstra for utstyr som gir litt mer enn det VANLIGE som er i handelen, akuratt som en bilkjøper som ønsker en spesiell bil, gjerne betaler litt ekstra for dette.
    PS. Godt nyttår folkens, nå går jeg til køys....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat hjem, vært en del intriger jeg ikke helt husker og masse annet piss pga et par kamerater som egentlig er tøysegutter. Anyways High End = Det de fleste har lyst på men ikke tar seg råd til

Prioriteringer prioriteringer, ta dette med en klype sal, e utrolig full nå, og husker ikke stort

sov godt alle sammen! og ha et psykt fett nytt AVår!!!!!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har high-end utstyr og high-end lyd..
    Min erfaring er at high-end utstyr er vanskelig å få til og når man gjør det så maler det vakre lydbilder, gir deg frysninger, nervøse rykninger i ansiktet, tårer i øyekroken og til og med latteranfall. Da har man fått high-end lyd.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at High-End ikke er direkte proposjonal med pris.

Av det jeg har satt meg inn i hva High-End er så har det med lyden en får ut av anlegget. Når lyden bare "er" i rommet / fyller rommet og høytalerne "forsvinner", da nærmer man seg High-End lyd. Ved at lyden på en måte "sitter" i rommeet, blir ikke lyden slitsom å høre på i lengden, men en får et behagelig lydbilde.

High-End utstyr er ofte dyrere, men har selv fått demo på High-End som ikke koster hverken armer eller føtter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •