Spørsmål til hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Spørsmål til hjemmekino!

Jeg har ett kino annleg med prosjektor osv. så bare lurte jeg på om hvordan jeg kobler til ps2 konsollen min til annlegget prsojektoren henger i taket og det går en HDMi kabel fra dvden til prosjektoren og coaxial fra dvd til receiver. men hvordan blir det med ps2? har hørt at coaxial er ment for lyd overføring. receiveren er kun koblet til coaxial. prosjektoren henger i taket og 7-9m unna. På receiveren som er en Denon forsterker står det at spillkonsoller skal kobles til forran på forsterkeren. men det er da med rød, hvit og gul tilkobling husker ikke hva det het jeg. Jeg har bare den medfølgene kabelen til ps2'en, og ikke komponent. Jeg må vel kanskje strekke en video kabel eller? fra gul til gul fra prosjektor til receiver? men hvilken utgang fra receiver da med video og lyd?. fint om noen kunne guide meg her er ganske fersk så..

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden: Beste måte å koble til lyden er via optisk digitalkabel. Kjøp en optisk kabel på Clas Olshon (pass på å kjøp med vanlig optisk kotakt i hver ende), og koble denne til receiver.

Bilde: tror den eneste måten å koble bilde på er med den gule komposittledningen.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS2 Guide Det er ofte en fordel å bruke søkefunksjonen før du starter en ny tråd.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Lyden: Beste måte å koble til lyden er via optisk digitalkabel. Kjøp en optisk kabel på Clas Olshon (pass på å kjøp med vanlig optisk kotakt i hver ende), og koble denne til receiver.

Bilde: tror den eneste måten å koble bilde på er med den gule komposittledningen.

Hvorfor er optisk best?
    Ja ps2 har bare optisk men optisk er den best uansett? skeeeeptiisk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dette tilfellet er optisk best. Bedre enn analogt. Om det er best i andre tilfeller blir en annen diskusjon.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •