Amok i butikken med foreldrenes kredittkort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amok i butikken med foreldrenes kredittkort

Jippi jeg er i himmelen

De gamle har gitt meg totalt frie tøyler. De bygger nytt hus og i den forbindelse er jeg tiltrodd den meget ansvarsfulle oppgaven å fylle dette med nytt audovisuelt utstyr. Jeg har fått lagt opp skjulte strekk tidligere i byggeprosessen.
    Sjekk denne innkjøpslisten; Stue ca 20m2: Flatskjerm, dvd(opptaker?) , reciever, høyttalere, og pc samt valg av kabel/bredbånd leverandør. De har muligheten for GET, LYSE og/eller parabol.
    Kjøkken: Flatskjerm; Soverom: Flatskjerm. Kose/trimrom: Dvdspiller. I tillegg har de bedt meg om jeg i samme slengen kan forhandle en pakke av komplette kjøkkenhvitevarer......

Forslag på løsninger mottas med med takk. Mine kriterier er først og fremst brukervennlighet(de har endelig lært å ta opp på vhs), pris vs. nytteverdi samt at det noenlunde up to date teknisk. Foreløpig ser det ut til at jeg velger det siste Pioneer 42xd med mpeg4 tuneren samt en Pioneer/Yamaha reciever. For høyttalere tror jeg 5.1 pakken fra SVS kan være fornuftig. Som Dvd spiller ser jeg for meg den nye Oppoen. Kanskje jeg kan få solgt den gamle pioneer dv545'en min til trimrommet....men så var det flatskjerm på soverommet...mmm mye snadder her. kom med innspill.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valg av deler ser ikke ille ut. Pass på å be om "pakke pris" når du skal handle så mye. Kan godt være at du/dere få en flott hjemmekino i "senter" - regninga får dere krangle om senere.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det som er hele greia....bor ikke der jeg. Frie tøyler og ingen regning å krangle om. Bare mye kjekkere å komme hjem på søndagsmiddag i fremtiden. For ikke å snakke om når de er på hytta og det er ofte!!!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva betyr frie tøyler? 50000,- 100000,- 1000000,-?

Skjult anlegg?

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så betyr det at de har glemt kortene hjemme mens de er på alpintur å fjellet?? Eller er det en "magisk" grense her?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en design? er det viktig? skal det passe inn? osvosv

hadde JEG hadd frie tøyler i ett nytt hus hadde jeg valgt
    Bilde:50" +++ til stue gjerne, 42" til soverom og gjerne prosjektor til treningsrommet på kjøkkenet ville jeg hatt en 20+- rett atmed ovn og kansje en 26-38 for å see på fra spisebordet, men jeg ville også hadd noe på badet, vet ikke hvordan det er blitt nå, men drømmer om flatsjerm inni speilet...
    skal lydanlegget være stor eller lite?
    ville valgt diskre surround til stue og to svære bass monstre til treningsrommet

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ha tatt en tur innom de aktuelle butikkene i området og sagt fra hva du trenger, og bedt de komme med en pakke/pris på det hele.
    Siden du ikke har nevnt pris vil jeg tro at budsjettet ligger i +100K klassen.
    Hvis du nevner pris så tror jeg det vil være lettere for de på forumet å komme med en anbefaling, for nå kan det bli mye gjetting..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevner pris vs. nytteverdi. Altså det skal være en viss grad av fornuft i det hele. Uansett hva vi putter inn så vil det være Hifi-himmel i forhold til dagens 28" 4:3 panasonic med en 80 talls vhs under. De er selvfølgelig ikke i nærheten av oss i kunnskap og krav så noe overkill her er ikke aktuelt. Slike dupeditter som dette skal i de "flestes" øyne ikke synes så noen svære boombokser bør det heller ikke være. Det er ikke innebygging men skjult kabelføring. 50" tommer er absolutt aktuelt men ikke projektor. Joda det ligger nødvendige ledninger ned til badet også.
    100 000 kan kanskje høres fornuftig ut. Litt av min glede( og utfordring) med det hele er jo å se hvor mye godlyd og en kan få til med forholdsvis fornuftig pengebruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •