Riktige kabler på riktigt utstyr !?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Riktige kabler på riktigt utstyr !?

OKei.. sånn er saken..
    Utstyr jeg har/skal kjøpe

Forsterker : NAD C352
    DVD spiller NAD : T513
    Xbox360
    Tv: PV 60

Så er tingen , korrekt meg om dette stemmer om eg er helt på jordet angående kabler her nå...

Fra TV til DVD spilleren bruker jeg scart kabel med RGB(men hvordan vet jeg at dvd spilleren min støtter RGB? vet tv en gjør det)

fra forsterker til DVD en så bruker jeg digital coaxikabel, har lyst å bruke optisk digital kabel.. har Optisk UT bak på DVD spilleren .. men finner ikke noe optisk inn .. om det ikke er det som er "IR inn" da?
    PS: det står Soft clipping OFF bak på forsterkeren min... skal jeg kjøre den bort på ON ??

Fra Xbox 360 til tv en så bruker jeg Komponent.

Fra Dataen til tv en bruker jeg HDMI kabel.

I tillegg lurer jeg på er det mulighet å koble Xbox 360 en via forsterkeren for å få spillelyden der :P .. har ikke montert noe nå og tv er ikke kjøpt så jeg har ikke sett på...

og i tillegg så lurer jeg på.. bruker jeg HDMI kabel fra pc til tv.. så får jeg jo ikke koblet den heller via forsterken og får bra lyd ? men det får jo en dersom en koblier med DVI til HDMI og eegen kabel fra lydkortet til forsterker en :S:S:S

Hilsen SMygen.. dette er kompliserte greier ass :!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm pokker oxo :P har eg lagt dette i feil kategori ? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om DVD-spilleren kan levere RGB på Scart så står det ofte RGB ved Scart-kontakten. Ellers burde det stå i manualen en plass.

Fra DVD-spiller til forsterker er coax og optisk like bra, men IR inn er ikke det samme som optisk ingang.

Komponent er en bra signaloverføring mellom Xbox 360 og TV. Du kan bruke coax kabel mellom Xbox 360 og receiver for å få lyd på anlegget akkurat som med DVD-spilleren hvis du har ledige digital-innganger på receiveren.

Det er ingen problemer å bruke egen lydkabel til forsterkeren fra lydkortet i PCen. Du kan bruke enten coax digital hvis PC'n støtter det eller analog overføring.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel den nevnte NAD forsterkeren en vanlig stereo reciver om jeg ikke husker helt feil, så her er det vel ingen digitale innganger?

Om du har flere analoge inganger ledig så er det jo bare å koble til xboxen der.

Jeg ville vel valgt hdmi fra dvd spilleren til tv´en om dette er mulig...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki nå har jeg undersøkt litt.. DVD spilelren støtter RGB så da blir det scart kabel med RGB fra dvd spiller til Tv.. den er grei..

Men så ikke ut som NAD 352 en støtter noe som digital greier.. så da må eg vell bruke sånn valig rød/hvit kabel fra dvd til forsterker..

xbox 360 bruker komponent så den er grei..

pc kjører eg HDMI + tar en analog kabel fra lydkort til forsterker (aux)

Men hvordan får eg lyd via forsterker når eg f.eks bare skal se på discovery channel ?? :S det er en liten case for meg.. :\ har tv(pv60) et sånne rød/hvit utgang ?

har ikke kjøpt tv enda , men det kommer !

takker for alle svar , inkludert svar ovenfor !

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soft Clipping da.. noen som vet what that is ? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koble DVD-spilleren til AV1, den støtter RGB inn. TV'en har (iflg brosjyren) vanlig lydutgang (sånn med rød+hvit), og du kan i tillegg bruke AV2 og AV3 til å hente ut lyd. Det må jeg gjøre på min TV siden den ikke har den vanlige lydutgangen som TV'en din har, funker fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baretull
    Koble DVD-spilleren til AV1, den støtter RGB inn. TV'en har (iflg brosjyren) vanlig lydutgang (sånn med rød+hvit), og du kan i tillegg bruke AV2 og AV3 til å hente ut lyd. Det må jeg gjøre på min TV siden den ikke har den vanlige lydutgangen som TV'en din har, funker fint.
    hmm.. hva mener du med AV1 :S "vet av1-2-3 er sånn en velger f.eks dvd,xbox osv." men hente lyd via av1 :S :P

blir bare mer og mer noob eg ass

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV1/2/3 er navnet på scart tilkoblingene. Plugg i en helt vanlig rød+hvit signalkabel på de rød+hvite pluggene bak på TV'en, og inn på forsterkeren, så får du TV-lyden ut på forsterkeren.

Slik funker en scart plugg, hvis du skulle ønske å vite mer om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva er dette soft clipping som står bak på forsterken.. bør den være på eller av ??? :S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •