Hjelp til stereoforsterkeri til Vienna Strauss

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til stereoforsterkeri til Vienna Strauss

Hei,

Jeg har i dag utstyret som er listet i bunnen og vurderer sterkt å kvitte meg med surround-utstyret og Rotelen og kjøpe for/effekt evt. integrert og CD-spiller og beholde en av DVD-spillerne.
    Forsterkersettet bør være "åpent/klart" i mellomtoneregisteret, gjerne litt lyst, samt medvirke til "slam" i stortrommebassen. Kraftig og strømsterkt må det også være.

Jeg har tenkt på Hegel, enten H200 (som virker umulig å oppdrive brukt), eller den største effekten med en av forforsterkerne og CD-spillerne.

Jeg vil forsøke å unngå å investere noe særlig og det vil si at prisen brukt ikke bør ligge noe særlig over samlet pris jeg kan forvente å få for Yamaha RXV2500, Rotel RB1090, JBL E250P, Infinity ref 31i og en av DVD-spillerne.
    CD-spilleren kan, og må kanskje, utsettes.

Foreløpig velger jeg å beholde Viennaene. Er meget spent på hvordan de vil låte i ny leilighet.

Takknemlig for alle kvalifiserte meninger og tips.

mvh
    Ole

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har dessverre aldri hørt på VA Strauss, men jeg har en del erfaringer med andre høytalere fra produsenten. De større høytalerne fra VA er stort sett moderat vanskelig å drive. En trenger med andre ord en forholdsvis oppegående forsterker med en del effekt. Fortrinnsvis bør det være en forsterker som dobler i 4 Ohm. Selv bruker jeg en Proceed AMP5 (125W per kanal 8 Ohm med alle kanaler i drift). Denne fungerer veldig godt til flere forskjellige Vienna modeller. Jeg har også gode erfaringer med Primare og EC på høytalerne. Det store stereo effektrinnet til Primare kan være et godt valg, det samme kan 180-watteren til EC være. Sistnevnte er jo også ofte på bruktbørsen. Dette er bare mine tanker om saken. Jeg har ikke selv hørt alle de forskjellige kombinasjonene nevnt over, men det kan i hvert fall være verd å undersøke videre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •