Klipsch RF82 - Trenger forsterker, noen tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF82 - Trenger forsterker, noen tips?

Har kjøpt meg Klipsch RF82 (150w RMS og 600w Peak 8ohm) så lurer jeg på hvilke forsterker jeg bør kjøre på dette? tenker å legge meg på prisklassen rundt 15,000. har fåreløpig tenkt en kombinasjon av Surround+en effekt forsterker i og med RF82 enene krever litt, å hvis jeg da skal kjøpe en så stor surround forsterker blir det altfor dyrt... før kjørte jeg nad 218 samt en nad c160forforsterker men nad er litt gråvt og ufølsomt føler jeg, og de ser rett og slett ikke ut estetisk sett.

Rotel RB-1080 Effektforsterker - tenker kansje denne..

Jeg ønsker tips fra dere som har peiling her!

vennlig hilsen glenn

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg, anbefales Men det er sikkert mulig å finne Rotel på bruktmarkedet.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotel er forholdsvis billig egentlig, og vil gi deg mye for pengene. Har selv i lengre tid lett etter receiver og evt effekt til mine RF-35.

Alternativer som du kan vurdere er receiver av f.eks Yamaha, Marantz eller Rotel. Selv har jeg landet på Marantz, og ville vel handlet SR7001 om jeg skulle handle nå. Har hørt rotel på klipsch, men det er en stund siden. Husker det var mye kraft og mye morro ihvertfall.

Hvis du tenker receiver+effekt til 15 000,- så kan det fort hende det blir for lite penger til å kjøpe effekt helt irundt.

Kan anbefale deg å sjekke ut Marantz og effektrinn fra Parasound ( Halo serien ).

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zcorpion
    Har kjøpt meg Klipsch RF82 (150w RMS og 600w Peak 8ohm) så lurer jeg på hvilke forsterker jeg bør kjøre på dette? tenker å legge meg på prisklassen rundt 15,000. har fåreløpig tenkt en kombinasjon av Surround+en effekt forsterker i og med RF82 enene krever litt, å hvis jeg da skal kjøpe en så stor surround forsterker blir det altfor dyrt...

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - tenker kansje denne..

Jeg ønsker tips fra dere som har peiling her!

vennlig hilsen glenn
    Har ikke så mye peiling på surround forsterkere,men hva med Midgard Audio oberon 6.1?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner målinger av 1080 her: Stereophile: Rotel RB 1080 power amplifier

Av Oberon vil nok 6.1 være unødvendig mye på de høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring med Vincent SP 331 MK II
    står mye bra om den på audiophile.no

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke liker NAD til disse kan du risikere at Rotel blir litt i samme gate hva oppløsning i mellomtone/diskant angår.
    Da vil jeg heller anbefale deg å teste Parasound NC2250
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13165
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en Prima Luna Two integrert rørforsterker på 2x40 watt i 4 ohm. Holder i massevis, og den har god basskontroll. (Iallefall på AP Avanti 3).

Koster 14999,-

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Om du ikke liker NAD til disse kan du risikere at Rotel blir litt i samme gate hva oppløsning i mellomtone/diskant angår.
    Da vil jeg heller anbefale deg å teste Parasound NC2250
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13165

vell vell, hva om jeg går for denne, koster jo 14 så det er jo litt, da må jeg ha en for forsterker og budsjettet er litt lite da, er dette noe god kombinasjon?

Parasound NewClassic.Model 2250. 2 X 250W i 8 Ohm. THX Ultra2 godkjent. http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=13165

Denon AVR-1507
    NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver enda her å ser på ting frem og tilbake, er fremdeles usikker.

men hvordan erfaring har dere med denon? DENON AVR-4306 Hjemmekinoreceiver

tenker kansje en reciver i steden, men den bør da være stor nokk til å drive høytalerne, eller har dere andre tips? kansje heller kjøre en reciver +en effektforsterker? i og med jeg har planer om å bygge opp et hjemmekinoanlegg etter hvert :P bare kom med forslag andre merker osv.. alt av interesse :P

vennlig hilsen glenn igjen :P

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    driver enda her å ser på ting frem og tilbake, er fremdeles usikker.

men hvordan erfaring har dere med denon? DENON AVR-4306 Hjemmekinoreceiver

tenker kansje en reciver i steden, men den bør da være stor nokk til å drive høytalerne, eller har dere andre tips? kansje heller kjøre en reciver +en effektforsterker? i og med jeg har planer om å bygge opp et hjemmekinoanlegg etter hvert :P bare kom med forslag andre merker osv.. alt av interesse :P

vennlig hilsen glenn igjen :P
    Hvis du har lyst til å teste bare med en receiver ville jeg heller tittet på en Arcam AVR300 eller 350 da dette etter min mening er en bedre musikkformidler enn Denon. Anfield bruker 350 i sitt anlegg, og opplever ingen problemer med kreftene i denne
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hvis du har lyst til å teste bare med en receiver ville jeg heller tittet på en Arcam AVR300 eller 350 da dette etter min mening er en bedre musikkformidler enn Denon. Anfield bruker 350 i sitt anlegg, og opplever ingen problemer med kreftene i denne

Enig, Arcam lager utrolig gode recivere (og forsterkere ellers). Samt de ser ok ut(alt dette er jo relativt).

EDIT: Ikke hørt de nye ifra NAD eller HK, men HK gikk iallefall skikkelig frem på lista mi ifra 630 til 635, men om 640 er i mål for min del er jeg usikker på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vell jeg bare spør, kan også kjøre noe isammen med parasound sin eff forsterker, men denne er svart, så jeg må da ha en reciver som er svart... og prismessig er 20k maks,,,

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt rotel til mine klipsch rf-83. Syntes det var ok. Men etter at jeg fikk meg Parasound a21 fikk jeg en a-ha opplevelse på hva som bor i Klipsch. Nå ville jeg ikke valgt Rotel. Enig med dei som sier at den spiller for lyst til Klipsch. Litt av poenge med å kjøpe Klipsch er jo at en ønsker en ønsker en litt rocka høytaler. Då nytter det ikke med en forsterker som spiller lyst. Tro meg..... Det blir som dag og natt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har etter endel søking her på nettettet funnet ut at Parasound NewClassic 2250, faktisk også skal fåes i sølv, kjenner noen til om dette er tilfellet? fant en test på parasound.com som var på norsk der sto det at den leveres både i sølv og sort.. noen som har kjennskap til dette??

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vell, da var Parasound New Classic 2250 sølv bestilt, dette blir konge... men aner ikke hva jeg skal bruke som for forsterker, tenker på en reciver til det. noen som har erfaring med denon? sammen med parasound? tenker da ikke så høy prisklasse

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Ja vell, da var Parasound New Classic 2250 sølv bestilt, dette blir konge... men aner ikke hva jeg skal bruke som for forsterker, tenker på en reciver til det. noen som har erfaring med denon? sammen med parasound? tenker da ikke så høy prisklasse
    denon med parasound spiller meget pent
    mvh

Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men jeg har en Harman/Kardon HK970.. Klarer den å drive et par RF82? Han i butikken sa at denne forsterkeren klarer å drive det meste av høytalere, og han har ganske peil.. Ble litt kean på et par Klipsch nå..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med noen Marantz sine monoblokker?
    Denne? http://www.marantz.com/pdfs/u_amp_ma6100_bck.pdf
    Evntuelt andre monoblokker som kan funke på Klipsch ????

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller med hk 970 på klipsch rf 82,alt er relativt nyinnkjøpt,men fungerer fint,med bra lyd...dog for å spille grisehøyt kunne det vært ok med mer efferkt...men hvem gjør det over tid??Stua her er på 19 kvm,og det gir forsåvidt trøkk nok...Men jeg er i innsillingsfase,og tar det litt pent...Når det gjelder Harmann,så er jeg vel ikke grisefornøyd etter at jeg har levert en hk 3480(dro utgengene...),fikk ny men valgte hk 970,denne har lengt bedre terminaler osv..lik vekt uten radiodeler,og slankere...denne har fungert ok..Har og en hd 970 vd spiller,denne spiller fint,men lyste(blå) i pwer on standbyknappen,takket for seg...dette er midlertid lovet å fikse etter påske............!

Spillte på SA Sign 99 tideligere,og for en økning i lydblide med klipsch ene jeg fikk!!

Når alt er spillt inn,så vurderer jeg å prøve med et effekt trinn fra NAD som en kamerat har...for å se om jeg kan få spillt høyere..

Kost på deg skikkelige signalkabler,jeg bruker den dyreste analoge til ixos...gir et fint lydbilde.....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •