Sony STR-DA5000 ES, H/K 8500 eller H/K 7500 receiver???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony STR-DA5000 ES, H/K 8500 eller H/K 7500 receiver???

Noen som kan hjelpe? Har i dag Sony VA333ES som oppgis til 7x100 w DIN. Dette er vel watt som man kaller plastikkwatt? Hadde tenkt meg å bytte ut receiveren, enten til Sony 5000 (7x170 w DIN), H/K 7500 (5x100 Watt) eller H/K 8500 (5x110w). Har som fronthøytalere Audio Pro Bravo FX10, center bravo fx2 og satelitt fx1. Har fått tilbud på alle produktene. Sonyen skulle jeg få for 12500,-, H/K 7500 for 8000,- og H/K 8500 for 13000,-. Alt er nytt. Noen som kan gi meg litt hjelp i valget? Ser at THX ikke er populært av forskjellige grunner. Er det det som er den største forskjellen mellom H/K 7500 og 8500? Kanskje greier jeg meg uten THX? Har forsesten aldrig likt Star Wars filmene . Takker for all hjelp, har ikke lyst å gjøre et dårlig kjøp.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 5000ES i noen få uker nå, og er veldig fornøyd med den. Kandidatene mine var Yamaha RX-V2400, H/K 8500 og Sony'en. Har også hatt H/K en del år før (AVR 80 THX), og var også veldig fornøyd med den, men synes det var greit å bytte litt.
    Det var vel ingen sterke grunner til at jeg valgte Sony'en, hadde nok blitt fornøyd med alle 3, men likte lyden i Sonyen veldig godt. Sony'en og Yamaha'en har også oppkonvertering fra kompositt -> s-video -> komponent, greit å ha nå når prosjektor skal inn i hus. I tillegg synes jeg sony'en så bra ut også
    Har også Sony DVD spiller og TV, det ser litt bedre ut i møbelet med samme merke, og det blir litt enklere fjernkontrollmessig... (Må ta litt hensyn til samboeren )

BB

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de forsterkerne er noe dårlig kjøp. Tror heller ikke det er noen helt klare lydmessige fortrinn hos noen av dem. Tror du må lete litt og se om de tilbyr de funksjonene du er på jakt etter. Når forsterkerne ligger så nær hverandre er det mer smak enn generell kvalitet ute og går. Har ikke de AudioPro-høyttalerne aktiv bass? HK-ene har tradisjonelt hatt PreOut på alle kanaler, men ryktene skal ha det til at Sony-en mangler det på noen kanaler. Jeg vet ikke om den har PreOut på frontene, men det vil du trenge om du skal koble de bassene som basser til frontene og ikke som LFE. Forskjellen på 7500 og 8500 vet jeg ikke.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    940
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony'en har ikke pre out (da må du opp på 9000 modellen), kun en sub utgang. Jeg synes det var litt negativt, men fant til slutt ut at det ikke hadde så mye å si. Dette har de av en eller annen grunn fjernet på den europeiske utgaven (USA utgaven har det). Hvis jeg ser ned i forsterkeren så kan jeg se pre out kretskortet hvor det er tomme plasser der komponentene skulle ha vært...

BB

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    r for alle innlegg, det hjalp. Pratet med Seviceavdelingen i dag og de kunne bekrefte at det ikke var pre-out på denne (5000). Nå sa selgeren at det ikke var nødvendig med denne utgangen, man kobblet den bare til den ordinære sub-inngangen. Ja, det stemmer at Auidio Pro Bravo FX10 har aktiv bass (sub). Tenker jeg skal ta sjangsen på Sonyen fremfor H/K da jeg ikke er helt på bølgelengde med designet til H/K. Har også mini-disc (940) og dvd (900) i Sony.
    Takk nok en gang for all hjelp
    Roger

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at da forsvinner muligheten til å kjøre bassen som front for å få høy kvalitet og stereo sub på musikk. Kanskje du skal vurdere Yamaha også? De har jo noen reciecere i det sjiktet som har kommet knallbra ut i tester. Ellers (men da har du designet igjen da) finnes jo fortsatt NAD da.
    Personlig hadde jeg ikke hatt hjerte til å betale såpass mye for en forsterker som ikke hadde pre out om jeg hadde høyttalere med aktiv bass.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UFFFFFFFFFF :roll: . Mer å tenke på. Mener du seriøst at lyden (bassen) blir dårligere? Kan ikke si at jeg liker tanken på det. Synes man skal ha fult utbytte av høytalere til 20k

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis musikk er viktig for deg så finnes det ikke noe alternativ etter min mening. Med det budsjettet ville jeg også vurdert ARCAM.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de høyttalerne på marantz SR8200, kan ikke tenke meg at H/K kan gi like god lyd til musikk. H/K7500 hadde jeg før, og likte den dårlig. lite justeringsmuligheter, man kan ikke justere forsinkelse mellom bakkanalene engang.oppsettet ditt trenger ikke all verdens effekt med aktive subber, men det skader jo ikke?
    har planer om samme høyttalere du har, og forhørte meg rundt for finne best mulig forsterker, blant annet med Hifi-lars på Neby Hifi, han anbefalte Marantz MM9000 på 5x150watt. det er samme forsterker som i SR9200, men skal i teorien gi enda bedre lyd enn den, siden den er separat. bruker den nå på Audio pro Stage høytt., og er meget fornøyd.

Kunne forresten veldig godt tenke meg å se noen bilder av kinoen din, kunne du lagt inn noen bilder i utstyrstråden? :?:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har for tiden Marantz?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Snickers-Is, vennligst ta det spørsmålet i produkt -og prisjakt forumene...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke ta en tur og teste en Marantz SR-7300 til rundt 10 000?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk for innspill. Må innrømme at Marentz ikke har blitt tenkt på. Kanskje jeg skal prøve å lete etter noen priser og tester. Får man denne i gull/champagne og/eller sølv? Kult at noen vil se hjemmekinoen min, men jeg har ikke bilder nå. Har en kompis som sikkert kan hjelpe meg med dette litt senere.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min er i champagne, ganske svak gullfarge. den er børstet, så den ser litt finere ut enn f.eks. Pioneer. (synes jeg da)frekvensen på 5-100kHz passer jo også fint til høytt. som er beregnet på DVDA-SACD.
    Her er en link til noen bruker-reviews.
    Hifi-galleriet her i fredrikstad mener også marantz er best til seriene Blue/black diamond/Avantek og Bravo.(og de selger ikke marantz, FTR.)

ja, hadde vært kult å se noen bilder ja, tror ikke det er noen på forumet som har de høyttalerne du har.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    780
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ordne noen bilder så fort som mulig