PS Noise harvester.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PS Noise harvester.

Er det noen på forumet som har kjøpt denne eller hørt den i action?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azathoth
    Er det noen på forumet som har kjøpt denne eller hørt den i action?
    Hei,
    Jeg har kjøpt den, og den har hatt en positiv virkning på lydbildet. Den fjerner støy slik at lydbildet er blitt litt renere og noe strammere.

NB! Husk og fjern O-ringen sitter mellom kontakten og harvesteren i følger av Morten i NAT.

Biovitt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt den, men jeg designer audio-utstyr som testes i laboratorier med hensyn på EMC for typegodkjennig.
    Jeg har sett på nettsidene deres og jeg synes det virker litt suspekt. Målingene deres er noen skope-bilder, ikke db/frekvens kurver, og ved nærmere øyesyn ser det ut til at dempingen er svært begrenset. Jeg er ikke imponert, og ville ikke brukt penger på det. Bruk dem på ordentlige filtere eller nettstøytrafoer i stedet. Sistnevnte er min favoritt, men i noen tilfeller litt dyr løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt det skal gi en klar lyd!

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mumbo-jumbo!

Se f.eks på demovideoen deres:

http://www.psaudio.com/downloads/harvester.wmv

Spol ut til 04:15 i videoen. Der får vi først se og høre en vanlig dimmer som lager mye støy. Så plugger han i Noise Harvester, men da har han fjernet lydkilden, det eneste vi får se er den latterlige lysdioden som blinker sporadisk og liksom "spiser" støy. Hadde dette fungert hadde vi selvfølgelig fått høre effekten av dingsen. Demoen får det hele til å fremstå som latterlig.

Men verden vil bedras, og i audio-verdenen kan man selge hva som helst.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Hadde dette fungert hadde vi selvfølgelig fått høre effekten av dingsen.
    Enig. Dette virker lite troverdig.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mumbo-jumbo!

Se f.eks på demovideoen deres:

http://www.psaudio.com/downloads/harvester.wmv

Spol ut til 04:15 i videoen. Der får vi først se og høre en vanlig dimmer som lager mye støy. Så plugger han i Noise Harvester, men da har han fjernet lydkilden, det eneste vi får se er den latterlige lysdioden som blinker sporadisk og liksom "spiser" støy. Hadde dette fungert hadde vi selvfølgelig fått høre effekten av dingsen. Demoen får det hele til å fremstå som latterlig.

Men verden vil bedras, og i audio-verdenen kan man selge hva som helst.
    Du er nå i alle fall sikker i din påstand uten at du har gjort annet enn å se på en video

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Du er nå i alle fall sikker i din påstand uten at du har gjort annet enn å se på en video
    Jeg har også drevet med elektronikk i en (lang) årrekke, og prinsippet bak denne dingsen er markedsføringsmessig genialt, men teknisk er det mindre plausibelt.

Men dette er jo et tilfelle som det burde være meget enkelt å teste. Dimmerstøy kan man jo fremprovosere enkelt, og dersom denne dimmerstøyen forsvinner ved at man plugger inn denne dingsen så virker det. Forsvinner støyen ikke så virker det ikke. Her trenger man ikke gullører en gang...

Newcomer Haavard74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Look av LED! Its blinking!!
    gratulerer

Lazlo the Hungarian Genius alle selskap skulle hatt en slik

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I videoen liker jeg best Lazlo, the Hungarian genius, som knapt har tid til å legge fra seg loddebolten for å selge sitt nye produkt :-D

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde dette fungert hadde vi selvfølgelig fått høre effekten av dingsen.
    Meget godt poeng! Det hadde virket mye mer troverdig om han hadde gitt oss en hørbar demonstrasjon, jeg tipper at det er tilnærmet umulig å høre en reduksjon i dimmerstøyen. Men LED lyset ser ut til å reagere på dimmerstøyen, ikke veldig imponerende. Har faktisk mindre tro på dette produktet etter å ha sett videoen.

"And the more of these you plug in, the more noise you harvest!"
    -All righty then.....
    De ser vel helst at vi kjøper en pall med slike hver og plugger de inn i hver eneste ledig kontakt i huset/leiligheten :roll:

Er det ingen som har kjøpt en slik som er villig til å utføre en skikkelig test? Eller åpne den for å se hva slags "magic" som finnes på innsiden?

A

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Meget godt poeng! Det hadde virket mye mer troverdig om han hadde gitt oss en hørbar demonstrasjon, jeg tipper at det er tilnærmet umulig å høre en reduksjon i dimmerstøyen. Men LED lyset ser ut til å reagere på dimmerstøyen, ikke veldig imponerende. Har faktisk mindre tro på dette produktet etter å ha sett videoen.

"And the more of these you plug in, the more noise you harvest!"
    -All righty then.....
    De ser vel helst at vi kjøper en pall med slike hver og plugger de inn i hver eneste ledig kontakt i huset/leiligheten :roll:

Er det ingen som har kjøpt en slik som er villig til å utføre en skikkelig test? Eller åpne den for å se hva slags "magic" som finnes på innsiden?

A
    Syntes ikke det var noe poeng i det hele tatt. Hvordan skal du kunne danne deg en mening ut ifra en hørbar demo på nett av NH? Hadde du blitt klokere om klubben la ut en hørbar demo på hjemmesidene sine av f.eks Denon 3930. Da kan man vel lett høre hvor mye bedre den er, eller kanskje ikke?.

NH er allerede diskutert side opp og side ned på hifisentralen.no Kanskje verdt en en titt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysdimmeren i videoen genererer åpenbart masse støy. Noise Harvester påstås å kunne fjerne/redusere denne støyen. Det får vi ikke demonstrert, enda det hadde vært enkelt. Hvorfor?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysdimmeren i videoen genererer åpenbart masse støy. Noise Harvester påstås å kunne fjerne/redusere denne støyen. Det får vi ikke demonstrert, enda det hadde vært enkelt. Hvorfor?
    Og hvordan skulle det har vært utført så alle kunne høre at den gjorde det den skulle?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å plugge inn Harvesteren samtidig med at vi hørte støyen? Hvor vanskelig kan det være?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å plugge inn Harvesteren samtidig med at vi hørte støyen? Hvor vanskelig kan det være?
    Jeg tro du hadde vært like skeptisk uansett hvor mange demoer det måtte ligge om dette produktet.

Hadde dette produktet kommet fra en helt ukjent leverandør hadde også jeg vært svært tvilende. Nå er jo PS Audio kjent for å vite hva de driver med og derfor velger i alle fall jeg å være åpen for at løsningen har noe for seg intill det motsatte er bevist.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel skeptikere på dette produktet som alt anna, mange som er skeptiske til lydforskjellen mellom cdspillere også.... Enda ikke hørt denne Harvestertingen, men har litt lyst til å teste et eksemplar.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spøkefullt: Det er forskjell på å være åpen og å ha hull i hodet.

Har du ikke spurt deg hvorfor PS gidder å lage en slik video, og så lar de være å vise at dingsen faktisk virker? Denne typen støy er jo lett å høre for alle og enhver, og kan faktisk også demonstreres via en video slik de nesten gjorde. Man trenger ikke engang gullører, siden alle kan høre om støyen forsvinner eller ikke.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt spøkefullt: Det er forskjell på å være åpen og å ha hull i hodet.

Har du ikke spurt deg hvorfor PS gidder å lage en slik video, og så lar de være å vise at dingsen faktisk virker? Denne typen støy er jo lett å høre for alle og enhver, og kan faktisk også demonstreres via en video slik de nesten gjorde. Man trenger ikke engang gullører, siden alle kan høre om støyen forsvinner eller ikke.
    Nei for jeg gidder aldri å se på denne typer vidoer uansett. Da velger jeg heller å ha hull i hodet til jeg får meg en NH til en billig penge på bruktbørsen. Med den gode omtalen dette produktet fikk i siste fidelity har jeg god tro på at det dukker opp en håndfull når tiden er inne.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •