PS Noise harvester. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Det er nettopp det jeg synes er useriøst. Først lar de oss få høre støy, og påstår at harvesteren skal fjerne den. Men så lar de oss ikke høre at den faktisk gjør det. Da virker det umiddelbart lite troverdig.
    Jeg har for lite teknisk innsikt til å kunne uttale meg om det, men det kan være en troverdig grunn til dette. Hvorfor ikke sende en mail til PS Audio og spørre om akkurat dette?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Det er en omtale av denne dingsen i siste nummer av bladet Fidelity. Der beskrives harvesteren som en innretning som forbedrer lyden noen smaa hakk, og de sier loep og kjoep! Det er vel strengt tatt ikke saa dyrt med 870 kr for denne dingsen, er det vel?
    Det lille ekstra. Det er nettopp hva de virkelig audiofile er ute etter med sine tweaks og gadgets. Noen mener NH gir nettopp det lille løftet andre ikke. Den siste gruppen avfeier de fleste slike tweaks (som strømkabler o.l) som tull og tøys.

Når gamle gubber som har drevet med audiofili i mange år mener at f.eks NH virker syntes jeg personlig det er verdt å titte litt nærmere på den. Den koster jo ikke all verden i forhold til hva jeg har brukt på anlegget totalt.

Placebo effekt, kanskje det, men jeg velger å finne ut av det selv.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troverdigt, ja jeg vet ikke. De der har erfaring med vintage forsterkere vet at noen av disse er ekstremt følsomme for støyimpulser på nettet, kjøleskab, varmepaneler, og ja, dimmere. Lyden fra disse går rett igjennom og er tydelig hørbar i høyttalerne. Ved bruk av et LCAudio nettfilter, eller en NH forsvinner nesten all støy. Moderne forsterkere er generelt ikke så følsomme for dette, og har noen ganger nettfilter innebygget,men siden alle har forskjelligt utstyr er resultater varierende....
    Tror det er litt som med nettkabler, noen ganger funker det og man hører det med én gang, andre ganger hjelper det ikke mye da resultatet i forveien er bra.
    Et LCAudio nettfilter er, brukt som eksempel, uhyre effektivt, men gjør ikke noe med lyden (til det bedre da) hvis din forsterker ikke har en lyttebank over 120.000 uf, tro mig, jeg vet det. Med en diger strømforsyning vil du oppleve at der løftes et teppe av dis når du setter filtret på, vanvittig forskjell, noe jeg aldrig ville ha trodd jeg skulle kunne høre. Kona reagerte også med én gang uten hun havde ide om hvad jeg havde gjort med anlegget.
    En NH demper støy, å si at den fjerner det helt er overdrevet, det gjør den ikke, derfor anbefales 2 stk i serie på samme kurs slik at resultatet blir endda bedre dempning av støyen.
    Er strømmen generelt av god kvalitet ( !?) er der ingen grunn til å kjøbe et nettfilter, dette kan ha negative konsekvenser for lyden om man ikke velger det rette, men en NH er en sikker investering i mine øyne om du vil være litt sikret når alle naboer fyrer opp i mikrovnene en lørdag kveld.
    Jeg har temmelig god statisikk når strømmen er ren og ikke her i Oslo, som regel er der ingen problemer, men fredag og lørdag er der mye snavs her og da jobber NH´en ganske hardt.
    BTW : En NH har ikke jord, og trenger det jo heller ikke av den simple grunn at det der skal ledes bort blir ledet til LED lampen hvor det da blir til lys...
    Bare min mening ....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg har for lite teknisk innsikt til å kunne uttale meg om det, men det kan være en troverdig grunn til dette. Hvorfor ikke sende en mail til PS Audio og spørre om akkurat dette?
    Jeg gjorde akkurat det, og fikk følgende svar:

This was the very first video we produced. Somehow that was simply left out of the video. We're in the process of making new videos. Expect to see additional tests and information in the coming weeks and months.

Ikke veldig oppklarende...

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somehow that was simply left out of the video.
    Ja, for sånt skjer jo rett som det er. Man sjekker jo ikke sluttresultatet etter at man har produsert en video...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjorde akkurat det, og fikk følgende svar:

This was the very first video we produced. Somehow that was simply left out of the video. We're in the process of making new videos. Expect to see additional tests and information in the coming weeks and months.

Ikke veldig oppklarende...
    Flott at du tok kontakt. Da har de noe å rette opp i den nye videon. Vil uansett ikke avskrive produktet bare p.g.a. av dette.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •