PS Noise harvester. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Syntes ikke det var noe poeng i det hele tatt. Hvordan skal du kunne danne deg en mening ut ifra en hørbar demo på nett av NH? Hadde du blitt klokere om klubben la ut en hørbar demo på hjemmesidene sine av f.eks Denon 3930. Da kan man vel lett høre hvor mye bedre den er, eller kanskje ikke?.

NH er allerede diskutert side opp og side ned på hifisentralen.no Kanskje verdt en en titt?
    Det er jo vesentlig forskjell på å høre hvordan en forsterker spiller og høre en reduksjon i støy på strømnettet :roll:
    En slik demo fra HFK ville vært totalt meningsløs, men hvis NH fungerer så bra som de sier så er det merkelig at de ikke kan demonstrere dette når de allerede hadde utstyret for hånden.

Ja, jeg har sett at det har vært snakk om denne på HFS, har lest noe av det og ble ikke overbevist der heller. Som sagt så hadde denne videoen til PS audio motsatt effekt på meg, er mere tvilende nå enn tidligere.

A

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei for jeg gidder aldri å se på denne typer vidoer uansett. Da velger jeg heller å ha hull i hodet til jeg får meg en NH til en billig penge på bruktbørsen. Med den gode omtalen dette produktet fikk i siste fidelity har jeg god tro på at det dukker opp en håndfull når tiden er inne.
    Hvor mange NH'er tror du fidelity fikk for å skrive om den? :razz:

Jeg er helt åpen for at det kan hjelpe med forskjellige tiltak for å redusere støy, men i NH tilfelle så burde produsenten (som tross alt har lagt ned endel tid, penger og ressurser) kunne demonstrere effekten av produktet sitt.
    Den tildels merkelige videoen og svært vage tilbakemeldinger fra brukere av NH tilsier at dette ikke virker så bra som PS audio sier.

A

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Ved å plugge inn Harvesteren samtidig med at vi hørte støyen? Hvor vanskelig kan det være?
    Dette argumentet er jo helt tåpelig. Støyen vi snakker om her er ikke samme som susing i høyttalerne eller lignende. Vi snakker om støy på nettet som har uheldige virkninger på lydbildet. Det er noe lignende et påkostet strømfilter gjør. PSAudio regnes for å lage noe av markedes absolutt beste strømfiltre og fremstår som et seriøst firma. Jeg tror absolutt dette produktet kan ha noe for seg i et godt anlegg. De fleste som har testet den har kommet med postive tilbakemeldinger. Det beste er å teste den ut selv.

Forøvrig er det slik at støy i lydbildet merker du ikke nødvendigvis var der, før du prøver produkter som ikke har mindre av det (f.eks forsterkere). Plutselig opplever man et renere lydbildet og man skjønner at man tidligere hadde mye støy uten å være klar over det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Dette argumentet er jo helt tåpelig. Støyen vi snakker om her er ikke samme som susing i høyttalerne eller lignende. Vi snakker om støy på nettet som har uheldige virkninger på lydbildet.
    Har du sett videoen det er snakk om her? Der illustrerer de problemet ved å kjøre støyen fra en lysdimmer ut på et par høyttalere. Så påstår de at Noiseharvesteren reduserer denne støyen, men det får vi aldri høre. For da har de fjernet høyttalerene... Hadde den virkelig hatt noen effekt, så hadde de latt høyttalerene stå på mens de koblet inn harvesteren. Så kunne vi fått demonstrert at den faktisk fjernet den støyen de påstår den er laget for å fjerne.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seeker
    Har du sett videoen det er snakk om her? Der illustrerer de problemet ved å kjøre støyen fra en lysdimmer ut på et par høyttalere. Så påstår de at Noiseharvesteren reduserer denne støyen, men det får vi aldri høre. For da har de fjernet høyttalerene... Hadde den virkelig hatt noen effekt, så hadde de latt høyttalerene stå på mens de koblet inn harvesteren. Så kunne vi fått demonstrert at den faktisk fjernet den støyen de påstår den er laget for å fjerne.
    Hvordan kobler man høyttalere til en lysdimmer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kobler man høyttalere til en lysdimmer?
    PSAudio har tydeligvis et apparat som gjør det. Se videoen, så skjønner du hva jeg mener.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slutter aldri å forundres over hvor vanskelig det er å debattere så snart vi kommer inn på hifi.

I videoen "demonstreres" jo effekten av NH ved at det påpekes at lysdioden blinker sporadisk når dimmeren skrues opp, så det er åpenbart at NH her skal gjøre en jobb med å fjerne denne støyen. Like før fikk vi en hørbar demonstrasjon av støyen fra dimmeren, men etter at NH ble tilkoblet er det eneste beviset for støyfjerning at lysdioden blinker. Er man underutviklet for kritisk sans er sikkert dette bevis nok, men...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde den virkelig hatt noen effekt, så hadde de latt høyttalerene stå på mens de koblet inn harvesteren. Så kunne vi fått demonstrert at den faktisk fjernet den støyen de påstår den er laget for å fjerne.
    Jeg tror du misforstår hvordan dette produktet skal fungere. Det vil ikke være mulig å demostrere dette med en videosnutt på nettet. Støyen på nettet som den eventuelt fjerner, er ikke så hørbart at det kan demostreres på den måten. Det kan derimot har positiv innvirkning på lydbildet ved at man opplever at lygjengivelsen blir renere, holografi og dybdeperspektiv øker, detaljer i musikken høres bedre, bedre dynamikk, strammere bass, osv.
    Sitter man med et minianlegg, hører man neppe noe forskjell. Vi snakker dessuten sansynligvis om relativt små forskjeller, men som mange audiofile vil sette pris på. Hvor bra den fungerer, vil også være avhengig av strømnettet man har. Jeg skal uansett prøve en slik. Merker jeg ikke forskjell, benytter jeg med av 14 dagers angrefrist.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du misforstår hvordan dette produktet skal fungere. Det vil ikke være mulig å demostrere dette med en videosnutt på nettet. Støyen på nettet som den eventuelt fjerner, er ikke så hørbart at det kan demostreres på den måten.
    Vel, det er nå akkurat det de gjør, de som har laget denne saken...!!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det er nå akkurat det de gjør, de som har laget denne saken...!!
    Mener at de ikke kan demonstrere det hørbart på nettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at de ikke kan demonstrere det hørbart på nettet.
    Jeg registrerer at du mener det. Men demonstrasjonen deres på problemet som harvesteren skal løse er i høyeste grad hørbar. Hadde de vært seriøse ville vi fått en like hørbar demonstrasjon av løsningen. Men det gjør vi ikke. De viser bare lampa som blinker som en gal, men vi får ikke høre at støyen forsvinner. Og det skal den jo etter sigende gjøre når den blir "omgjort til lysenergi"....

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at du mener det. Men demonstrasjonen deres på problemet som harvesteren skal løse er i høyeste grad hørbar. Hadde de vært seriøse ville vi fått en like hørbar demonstrasjon av løsningen. Men det gjør vi ikke. De viser bare lampa som blinker som en gal, men vi får ikke høre at støyen forsvinner. Og det skal den jo etter sigende gjøre når den blir "omgjort til lysenergi"....
    Lastet ned video snutten og tok en titt. Jeg husker i farta ikke hva apperatet han bruker for å demonstrere støyen fra dimmeren heter og det er nok ment som en demonstrasjon på at det faktisk er støy på nettet. Jeg skal være enig i at det hadde vært langt mer overbevisende om apperatet fortsatt stod på når NH ble plugget inn.

Jeg er like åpen i hodet på jakten etter det som kan gi meg litt bedre lyd og holder fortsatt lete etter en NH på bruktbørsen Den koster meg jo ikke mer enn noen 1/2 litere med øl på byen alikevel.

Newcomer skogskatt sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nh

Jeg har kjøpt en NH,bor i blokk i Oslo,
    merket etter en tid, en forbedring i lydbilde,ikke dramatisk ,
    men nok til at jeg beholder den,
    Det er merkelig at de som ikke har prøvd den, kan uttale seg om at den ikke
    virker,men sånn er det bare,
    kjøp den,prøv den,vis den ikke virker hos deg,selg den,det er mange som
    vil ha den,:-D

skogskatt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skogskatt
    JDet er merkelig at de som ikke har prøvd den, kan uttale seg om at den ikke
    virker,men sånn er det bare,
    Hvorfor må man på død og liv ha prøvd alt selv før man kan uttale seg om det? Jeg har aldri prøvd å hoppe fra et fly uten fallskjerm, men jeg har en ganske god ide om hva som vil skje om jeg prøver. Det kan da ikke være slik at man før man kan bestemme seg om man vil bruke penger på et produkt eller ikke, først må ha kjøpt det? Det vil bli fryktelig dyrt i lengden...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig det fungerer, men hvor mye energi vil denne latterlig lille lysdioden bortføre?
    den står ikke på konstant heller, bare blinker nå og da.
    kanskje med 20-30 tjoka inn på samme kurs, det hadde vært interesant å prøve. 1stk blir bare morsomt...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på at det er meningen at NH skal fjerne den hørbare støyen som kommer frem fra måleapparatet. Vet du hvilke apparat som brukes til å plukke opp støyen? Slik jeg oppfatter det er demonstrasjonen for å vise at den konverterer støy til lys. Er enig i at videosnutten er ikke spesielt god. Er også enig at man skal være skeptisk til mye som selges i hifi markedet. Men synes det blir feil å trekke en konklusjon bare utifra denne demonstrasjonen.
    Det er bra med en sunn skeptisk, men en del ting må man også prøve for å finne ut.

Det er også et annet lignende produkt på markedet. Den koster bare 20-30$, men skal ikke virke i like stort frekvensområdet som NH. Har også hørt rykter om det vil dukke opp flere lignende produkter. Jeg tror dette med ren strøm kommer til å bli lagt mer vekt på fremover.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av grunnen til at det apparatet ikke brukes når NH settes inn, kan være at den ikke klarer å fjerne all støyen. Dersom den fjerner noe av den hørbare støyen, men ikke alt kan det virke mot sin hensikt å vise det. Det kan også være vanskelig å få det med på en sånn video. Jeg vet ikke sikkert, men ville tro at det er en fornuftig grunn til de ikke bruker apparatet i andre runde.
    De henviser derimot til en sinus kurve som viser at NH fjerner støy. Det viktigste er uansett om denne saken har positiv innvirkning på lyden. Jeg er fortsatt åpen for at den kan ha en virkning.

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en omtale av denne dingsen i siste nummer av bladet Fidelity. Der beskrives harvesteren som en innretning som forbedrer lyden noen smaa hakk, og de sier loep og kjoep! Det er vel strengt tatt ikke saa dyrt med 870 kr for denne dingsen, er det vel?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at den spiser 8-10 watt av støy hver dag! Hihi. (Watt = joule per sekund, ikke per dag). Nei, ærlig talt. :lol:

Og den har heller ikke jordterminaler eller gjennomføring. Det betyr at den ikke har noen mulighet til å dempe asymmetrisk støy.

Dette er ikke seriøst! Dette er i samme gate som grønn tusj osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av grunnen til at det apparatet ikke brukes når NH settes inn, kan være at den ikke klarer å fjerne all støyen. Dersom den fjerner noe av den hørbare støyen, men ikke alt kan det virke mot sin hensikt å vise det.
    Det er nettopp det jeg synes er useriøst. Først lar de oss få høre støy, og påstår at harvesteren skal fjerne den. Men så lar de oss ikke høre at den faktisk gjør det. Da virker det umiddelbart lite troverdig.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •