The Loudness War - Demonstrasjonsvideo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Loudness War - Demonstrasjonsvideo

eller hvordan de onde plateprodusentene dreper den gode lyden.

YouTube - The Loudness War

Syns denne viser fint hvorfor dynamikk-komprimering er så riv ruskende galt.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den så spennende ut, har ikke mulighet til å høre her på jobben men jeg må helt klart få med meg denne når jeg kommer hjem ikveld.

Noe som jeg syns er merkelig er hvordan låter blir produsert fiks ferdig med en masse forvrengning på diverse instrumenter. Og da mener jeg ikke forvrengning som kan høres litt kult ut (på gitar feks) men forvrengning som en kjøkkenradio som spiller på maks volum og snart brenner av høyttalerene forvrengning.
    Masse ny musikk som har dette, men det skal jo spilles av i mp3 format på udugelige bærbare spillere uansett så de gir vel **** rett og slett?

A

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende og lettfattelig demo, selv for de som ikke er nerder som oss

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik går det når flertallet lever lykkelig i et Tivoli Audio-Helv*te.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er virkelig et helvette, og kommentaren min i forrige post her kommer i tillegg til den komprimeringen som er vist i videoen.

Og det er jo et faktum at mange produsenter mikser for at det skal høres best ut på en søple-radio mens de mer eller mindre driter i hvordan det høres ut på et ordentlig anlegg.

Hadde selv et tilfelle av stor skuffelse for et par-tre år siden, hørte en Morten Abel låt på radioen som jeg syns hørtes litt kul ut (ja, tro det eller ei Morten Abel), jeg var overhodet ikke interessert i å kjøpe noe som helst utgitt av brushodet Abel men en kollega av meg hadde den plata som aktuelle låta var på. Jeg fikk låne denne plata sånn at jeg kunne høre på den låta i skikkelig kvalitet, trodde jeg!! Det viste seg at den bare høres bra ut når den blir spilt av over radiobølger via en sliten radio som gjerne er plassert bak disken ett eller annet sted i en full og travel 7eleven. Hjemme på et ordentlig anlegg var det rett og slett helt sinnsvakt dårlig lyd, det låt så flatt og kjedelig at jeg trodde nesten ikke det var sant.
    Trenger vel ikke å si at jeg lot være å rippe den låta og min oppfatning av Abel (og produksjonen rundt han) sank til et enda lavere nivå :shock: Jeg feller ikke en tåre om noen skulle ta oppfordringen hans fra tidligere tider "bullet me" :twisted:

A

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt vist og forklart. En aha-opplevelse for mange
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Abel-låt er dette?

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Ja, det er virkelig et helvette, og kommentaren min i forrige post her kommer i tillegg til den komprimeringen som er vist i videoen.

Og det er jo et faktum at mange produsenter mikser for at det skal høres best ut på en søple-radio mens de mer eller mindre driter i hvordan det høres ut på et ordentlig anlegg.

Hadde selv et tilfelle av stor skuffelse for et par-tre år siden, hørte en Morten Abel låt på radioen som jeg syns hørtes litt kul ut (ja, tro det eller ei Morten Abel), jeg var overhodet ikke interessert i å kjøpe noe som helst utgitt av brushodet Abel men en kollega av meg hadde den plata som aktuelle låta var på. Jeg fikk låne denne plata sånn at jeg kunne høre på den låta i skikkelig kvalitet, trodde jeg!! Det viste seg at den bare høres bra ut når den blir spilt av over radiobølger via en sliten radio som gjerne er plassert bak disken ett eller annet sted i en full og travel 7eleven. Hjemme på et ordentlig anlegg var det rett og slett helt sinnsvakt dårlig lyd, det låt så flatt og kjedelig at jeg trodde nesten ikke det var sant.
    Trenger vel ikke å si at jeg lot være å rippe den låta og min oppfatning av Abel (og produksjonen rundt han) sank til et enda lavere nivå :shock: Jeg feller ikke en tåre om noen skulle ta oppfordringen hans fra tidligere tider "bullet me" :twisted:

A

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Hvilken Abel-låt er dette?
    Det er "be my lover". Det var en litt merkelig opplevelse egentlig, hørte den på radio og på mp3 gjennom små PC-høyttalere og den hørtes ganske kul ut.
    Men når jeg hørte den på cd via et anlegg så falt det hele i grus, det samme gjald mange av de andre låtene på samme album.

Og jeg hadde to anlegg på den tiden, på begge anleggene så låt det helt forferdelig.
    Egentlig like greit for jeg liker ikke Morten Abel (som du kanskje har forstått?), har sett han live også og det er helt uforståelig at mannen er så populær som han er. Han så forøvrig ganske rusa ut under den live opptreden jeg så og han synger jo som en skadeskutt måke :roll:

A

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Genial demo Denne bør alle få med seg.....Litt rart det med Morten Abel sangen, har ikke hørt den på anlegget hjemme. Men syns at det meste av norsk musikk har god kvalitet (les:Elvira Nikolaisen, Maria Mena osv.) Har han spelt inn i utlandet kanskje?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste Morten Abel har å slå i bordet med er "Tore Tang"! Må vel si meg skyldig no allsang utpå kvelden der:-)
    Ellers er jeg helt enig med "Are"!
    Har vert på Abel-konsert en gang for mye og for å si det enkelt så tror jeg at jeg husker mer av konserten enn han som sang!

Og så tilbake til topic... artig demo:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •