På shopping med 50k-60k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

På shopping med 50k-60k

Har tenkt å sette av ca. 50000-60000 kr på et nytt surroundannlegg. Har surfet en del rundt på forumet og funnet mye fristende utstyr. Bruken er både film og musikk men hovedfokuset blir nok film. B&W 703 + Arcam avr350 frister. Er litt usikker på senter og bakhøytalere til dette. Har fra før en Denon 1920 som jeg vurderer å beholde en stund til da jeg heller vil gå over til opptaker eller HD/BlueRay etter hvert.

Noen som har tips til utstyr? tar gjærne i mot tips på annet utstyr enn det jeg selv har surfet meg fram til også!

Newcomer Aftensvermer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis hovedfokuset ditt er film i surround, vil jeg anbefale deg å kjøpe en god center og deretter fylle på i rundt denne. 60-70 % (forskjellige meninger om hvor mye men...) av all lyd i surround, kommer ifra centerhøyttaler, så denne er viktig!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei!

Har du lest siste utgave av Lyd & Bilde??
    Der har de testet et komplett oppsett til ca 68000kr som visstnok skal være noe av det beste til prisen.

Tror det bestod av Audiovector høyttalere ihvertfall.. Elektronikken husker jeg ikke.. Kan noen fylle ut det?

Uansett tror jeg det er et oppsett som godt kan konkurrere med B&W o.l.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aftensvermer
    Hvis hovedfokuset ditt er film i surround, vil jeg anbefale deg å kjøpe en god center og deretter fylle på i rundt denne. 60-70 % (forskjellige meninger om hvor mye men...) av all lyd i surround, kommer ifra centerhøyttaler, så denne er viktig!
    Litt OT:
    Hva vil egentlig en GOD senter si?
    Trenger du mer enn 2-veis HT? Må den gå dypt?

Skal ha meg senter selv etterhver, så det er vel flere enn trådstarter som trenger å vite det...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Eller kikk etter noen brukte B&W Matrix 802 rund baut.
    Hvis du får tak i 3 sett og har plass til det til ca. 10.000,- for paret, så slenger du på en SVS PB12 Plus/2 og en skikkelig receiver. Da har du et 6.1 oppsett som det virkelig vil svinge av i en hjemmekino. Ser det er minst et sett tilsalgs på Finn. Er kjempefornøyd med mine fronter og 804 er ikke til å forakte bak det heller. Hvis hovedfokuset er film, så tror jeg du vil få mye glede av dette. Etterhvert kan du spe på en skikkelig effektforsterker til frontene og stereo-egenskapene vil være i toppklasse.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jeg deg ville jeg tatt en prat med Andrè på hifi-huset i Bærum angående JMlab Chorus V serien med yamaha elektronikk. Her kan du få veldig gode priser og meget hyggelig service. Etter min mening er Chorus 836V et vel så godt alternativ som B&W 703. Med rabattene Andrè gir får du mer for pengene om du handler der
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Eller kikk etter noen brukte B&W Matrix 802 rund baut.
    Hvis du får tak i 3 sett og har plass til det til ca. 10.000,- for paret, så slenger du på en SVS PB12 Plus/2 og en skikkelig receiver. Da har du et 6.1 oppsett som det virkelig vil svinge av i en hjemmekino. Ser det er minst et sett tilsalgs på Finn. Er kjempefornøyd med mine fronter og 804 er ikke til å forakte bak det heller. Hvis hovedfokuset er film, så tror jeg du vil få mye glede av dette. Etterhvert kan du spe på en skikkelig effektforsterker til frontene og stereo-egenskapene vil være i toppklasse.
    Hehe disse så massive ut. Hvis de er så store som de ser ut på bildet, så er de nok litt for ruvende til å sette i min stue. Ser for meg uttryket til kona om jeg kom drassende med 6 slike endag

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Store

Neida, de er ikke så store som det ser ut på bildet.
    Her er link til specs:
    B&W Matrix 802

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe dette tok en fin vending. Kona var i utgangspunktet skeptisk til utbytte av anlegget, men så fant hun ut at hun ville bytte ut dagens seksjon med en mindre dominerende eikebenk. Da alle mine høytalere er i kirsebær passet ikke disse inn lenger, så da måtte de desverre byttes Eikebeken var liten uten hyller til komponenter. Et rack i hjørenet ble derfor også en god ide! og vår 32" CRT TV får desverre ikke plass, så denne må nok også byttes ut i en veggmontert flatskjerm Siden jeg i tillegg har bygget opp litt goodwill med å pusse opp kjøkkenet for nesten 100k, ser det ut som jeg får aksept for å bruke nesten tilsvarende beløp på stua!

Tenkte jeg skulle presentere min plan slik at jeg kan få litt innspill på dette. I utgangspunktet er jeg litt skeptisk til å brule mye penger på TV, reciever og DVD spiller da det skjer veldig mye på denne fronten for tiden. Jeg tenker derfor at høytalere og effektforsterker er noe mer "tidløst" og at disse bør kunne holde lenge. Jeg tenker derfor å beholde min Denon 1920 DVD-spiller og investere i en TV til ca 15k. Har ikke så lyst til å legge mer enn 10k i en reciever heller.

Oppsettet jeg tenker meg blir da:
    Høytalere:
    B&W 703 Høyttalere
    B&W HTM7 Senterhøyttaler
    B&W DM601 S3 Høyttalere
    SVS PB12-NSD

Litt sikker på DM601 som bakhøytalerem, men tror disse burde duge i starten

Komponenter:
    DENON AVR 2807: er kanskje litt puslete til å dra 703, så jeg vurderer å kombinere denne med Midgard oberon 6.1 til frontene. Dette burde vel duge?

TV'en er jeg ikke sikker på, men går nok for en grei 42". Noen forslag? Har en projektor som forstsatt kommer til å vise de fleste filmer, så TV'en blir nok mest til tvsendinger

VM ACOUSTICS S4 rack fra hifiklubben

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med store kjøp på HIFI klubben og om man kan få noe særlig rabatt ved kjøp av mange komponenter?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Har handlet for 50000kr og 40000kr og 25000 kr etc der før, INGEN RABATT.

Er du heldig så får du noe på kabler.

Tips: finn deg en kompis som jobber der, da kan du gribbe til deg ca 30% rabatt, det er det de som jobber der får på mange av produktene.

:-( jeg kjenner ingen

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du gir et hint om hvor du bor er det lettere å gi råd basert på hva som kan høres i ditt nærområde.

Forøvrig synes jeg oppriktig synd på den receiveren som skal drive 6 stk M802

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor på Hamar. Ikke mange mulighetene som er her, men har HIFI-klubben på Lillehammer. Det er jo bar e 50 min med kjøring. Ellers er jo ikke en Oslotur helt umulig.

Hadde jeg kommet drassende med 6 stk M802 hadde det muligens vært like synd på meg som på forsterkeren. Vi hadde nok havnet på gata begge to

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du jo Hificenterkjeden, Hifiklubben, Emtech (gjøvik), Audioguiden (Hamar), Hifistasjonen (Kongsvingerområdet), BM-Audio (Lørenskog)
    og Oslo: Stereofil, Lyric, Norsk Lyd og Bilde, Electrocompaniet, Kontrapunkt, Oslo hificenter...

...som jeg kommer på i farten. Da bør de jo være mulig å finne en del ulike alternativer til 703 også.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Forøvrig synes jeg oppriktig synd på den receiveren som skal drive 6 stk M802
    Hvorfor ikke en brukt Sunfire 5x400w effektforsterker, har nok ikke problemer med å dra disse, vet jeg:-D Så får du droppe center bak, neida, skjønner at de kan bli litt voldsomme i en vanlig stue...

Oppsettet du nevner ovenfor høres ut som et drømmeanlegg, ville kanskje satset på B&W DS6 som bakhøyttaler, da de kanskje passer bedre inn i stua?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da var Denon 2807 og en B&W HTM7 på plass. Denon'en var nødvendig da det hadde dukket opp en ulyd i min gamle H/K reciever. HTM7 fant jeg brukt, så da handlet jeg inn den også.

Synes jeg fikk et umiddelbart løft. HTM7 er i en helt annen klasse enn min forrige Proson senter, og står vel ikke egentlig i stil til de andre Proson høytalerene mine, så en oppgradering av resten av høytalerene er nok nødvendig. Så fort økonomien er på plass kommer det også noen B&W 703.

Da jeg ikke er noen kløpper på instilling, synes jeg romkorreksjonen i Denon reciveren gjorde underverker. Siden Denon'en i seg selv er bedre enn min gamle H/K så kan jo dette også være noe av årsaken selvfølgelig.

Klør i fingrene etter neste innkjøp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Har tenkt å sette av ca. 50000-60000 kr på et nytt surroundannlegg. Har surfet en del rundt på forumet og funnet mye fristende utstyr. Bruken er både film og musikk men hovedfokuset blir nok film. B&W 703 + Arcam avr350 frister. Er litt usikker på senter og bakhøytalere til dette. Har fra før en Denon 1920 som jeg vurderer å beholde en stund til da jeg heller vil gå over til opptaker eller HD/BlueRay etter hvert.

Noen som har tips til utstyr? tar gjærne i mot tips på annet utstyr enn det jeg selv har surfet meg fram til også!
    Er hovedfokuset film, så er ikke 703 så veldig mye å satse på, da finnes det masse anna snax. 703 er en kjempe høyttaler til musikk, men til kinobruk blir de litt snaue og lite action prega. Klipsch er kongen på begge områder, anbefaler deg en titt på disse. Også Patos stiller veldig sterkt!

EDIT: OPS.. du er allerede i gang ja . Jaja, 703 funker jo tildels da!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedfokuset til nå har vært film, men etter å ha hørt litt på 703, får nok musikken en helt annen possisjon. Fantastisk deilig å lytte til musikk på disse!

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis 703 får en god(og riktig innstilt) sub, er de absolutt ikke til å kimse av til film heller

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var Pioneer pv60 og B&W 703 bestilt. Selvfølgelig var ingen av delene på lager, så dette blir noen laaaange dager/uker før jeg får disse i hus.

Titter litt rundt etter en effektforsterker til Denon 2807. Ser at Midgard og Rotel er noe som skal passe godt til Denon/B&W oppsettet. Tenker da på effektforsterker kun til frontene. Finnes det andre gode alternativer i samme prisklasse? (10k-15k) Har ingen bråhast med å kjøpe dette, så det er mulig jeg velger noe fra bruktmarkedet.

Midgard er vel min foreløpige favoritt. Er det kun 6.1 monoblokkene som gjelder her, eller holder det med 2.1 eller 4.1?

Takker for alle svar

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •