CV 215 + NAD 372 + MA Oberon 6.1 ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    NAD'en sine 150 watt blir ikke brukt i det hele tatt!

Du kjører kun signal ut til effektforsterkerne fra NAD'en, dermed får du kun all effekta effektforsterkerne gir, (600W)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har det oppsettet og det funker som faaaaaen..Alt er på MA og hele huset rister jo nesten ;p

Eg bare spør her siden eg ikkje finner noe om det eg lurer på..Ene cw 215 høytallene mine er sikringen sprengt, og jeg har rota vekk boka som står kor stor Amper den skal være..Så det jeg lurer på er hvor stor skal jeg kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv! & Ma

har hørt at MA Oberon skal ha en sinsyk god kontroll på CV! så det virker som en god kombo det ja

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det sånn, det lønner seg nesten alltid å biampe. I starten da jeg fikk cls215 brukte jeg en NAD 272 på hver høytaler, fungerte greit men ikke noe mer. Så fikk jeg lånt meg en NAD 272 som jeg koblet opp til Mellomtone og diskant. Det ble helt annerledes. Når jeg brukte en forsterker til hver høytaler ble diskanten og mellomtonen veldig grøtete da basselementene trekker enorme mengder med strøm. Jeg kunne også spille MYE høyere når jeg Biampa. Jeg hadde nadene til bass på ca 60% og naden til diskant og mellomtone på 100%. Jeg kunne nå spille mye høyere fordi basselementene ikke spilte så voldsomt høyt i forhold til diskant og mellomtone som det gjorde før når jeg brukte en forsterker. Med andre ord, når jeg brukte en forsterker til hver høytaler (ikke biamp) så måtte jeg begrense meg på volumet fordi jeg følte at basselementene begynte å svikte, de bevegde seg ekstremt mye.

Før jeg fikk lånt meg NAD'en som jeg brukte på mellomtone og diskant brukte jeg fattern sin parasound HCA750A (?) på disse. Den spilte også UTROLIG høyt med sine "usle" men sterke 75 watt i hver kanal. Jeg har vanskelig å tro at 150 watt i hver kanal til mellomtone og diskant er for lite, da det spilte ekstremt høyt med parasound forsterkeren.

Hvis det er en volumkontroll på MA blokkene ville jeg absolutt gått for 372 og MA blokker hvis jeg hadde vært deg. Da får du kontinuerlig 750 watt til hver høytaler!

OT: Jeg har nå solgt meg de 2 nadene mine, skal inn på HFK i ski på mandag og kjøpe en A2.6KW. Skal etterhvert investere i en A0.8KW eller 1.5KW som jeg skal drive mellomtone og topp med. Syntes disse forsterkerne vekket liv i høytalerne mine på en helt rå måte

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jacjan
    For min del synes jeg nå det er helligbrøde å kjøre en så fin forsterker som Midgard 6.1 på Cervin Vega....

-Jannis
    De kommentarene der går liksom aldri ut på dato? Jeeeezzz...:neutral:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •