Formel for utregning av WAF

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Formel for utregning av WAF

WAF = (S)4 + (U)3 + (P)2 + 1/L - K

Vet ikke helt hvordan dette blir seende ut, men gjør et forsøk.
    Har altså prøvd å lage en formel for utregning av WAF faktor. Jo høyere svar-sum, jo lavere WAF-faktor. S er størrelse. Vi ser at den er i 4. potens, dvs at den har meget stor betydning. U er utseende. 3. potens, dvs stor betydning. P er pris. Ikke like "tung" som S og U, men dog viktig. L står for lyd. Vi ser at denne har havnet under brøkstreken. Dvs jo bedre lyd, jo mindre tillegg til sluttsummen. Den vil uansett alltid gi øket sluttsum. Siste element er K, og vi ser at denne faktisk kommer til fratrekk. Denne gir altså mulighet for å redusere sluttsummen, og dermed bedre WAF-faktoren. Av formelen ser vi dog at den må være av betydelig størrelse for å utgjøre en vesentlig faktor. K står for kompensasjon. Den kan ta forskjellige former : nye gardiner, årskort på SATS, langhelg i Praha, nytt kjøkken etc etc. Lykke til med utregningen!
    PS. Ment å være en "levende" formel. Fritt frem for inspill.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg at dersom man regner størrelsen på en høyttaler i antall liter blir fort lydkvaliteten ganske uvesentlig. På en 50 liter høyttaler ender vi altså med 6 250 000. Lydkvaliteten har da mulighet til å påvirke denne faktoren mellom 6 250 000 og 6 250 001.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei nei nei Snickers!!!!!!!

Det regner i kubikkdesimeter!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Genialt

ha-ha. Genialt. Glem ikke stereobenk. Her hadde jeg en utroooolig tøff oppgave. Den er et betydelig møbel som må ha plass til duk, vaser, planter, nisser og påskekyllinger. Fargen må matche selvfølgelig.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Formelen tar ikke høyde for variabler som PMS, venninner som har fått seg bedre frisyre eller de kveldene da mannen i huset i et øyeblikk av uoppmerksomhet spiller Rammstein så grunnmuren skjelver mens djevelen selv er inne i boligen som er bygd på nevnte grunnmur.

Men dog, en meget bra start. Om det er matematisk mulig å sette opp en formel for alt dette må jeg si meg uhyre skeptisk til, men likefullt verdt et hederlig forøk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •