Trenger forsterker til Dynavoice

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger forsterker til Dynavoice

Har nettopp kjøpt meg dynavoice høytalere to F-6, to S-2 en 1 C-4)

Netthandelen.no - Vis auksjon

Trenger nå en god forsterker som kan drive dette her. Ble anbefalt av en kamerat og kjøpe yamaha-forsterker for de var suverene på film, og musikk var bra uansett.

Er selv sugen på en forsterker med USB utgang (så jeg kan koble til iPoden min), i en prisklasse på rundt 3000 +/-

Noen som kan hjelpe meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Pioneer VSX-516-K Receiver, Sort, USB Dolby Digital, DTS, 6X100 Watt, MCACC Har aldri vært borti den, så jeg vet ikke hvordan den er.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V659 Receiver, Titan Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x100 Watt

Denne har jeg selv, til å drive to F6, + at jeg skal kople på en C4, ett par S4 og sub, har for tiden ett par F6 koplet til og lyden er suveren synes jeg da, i tilegg har denne forsterkeren Ipod docking hvis du kjøper ett adapter utenom da, dette kopler du til og styrer Ipoden via remoten til Yamahaen, du får da opp alle menyene på tv'n.

Dette har noen av de billigere modellene også, jeg kjøpte denne for jeg fikk den for kun 3 høvdinger (Elkjøps auksjon på Qxl)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett litt på den yamaha 659, men finner ingen til mine priskrav.. Har sett elkjøp har en 657 til rimelig pris, men d er vel uten ipod docking såvidt jeg ser...?

Noen som vet om en rimelig plass de selger 659?

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville lagt i 700 kr og kjøpt Harman / Kardon AVR 140. Denne kostet 5.195, men nå selges den for 3.795! Den har to strømforsyninger og 540w strømforbruk! Det er like mye som de andre som er foreslått i denne tråden trekker til sammen!
    Hvis det er _veldig_ viktig å holde 3000 krs grensa ville jeg kanskje kjøpt Denon AVR 1507, men jeg lover deg, du vil ikke angre om du sparer litt lenger, og kjøper deg AVR 140! Denne kan du også bruke videre, den gangen du skal bytte høyttalere!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Jeg ville lagt i 700 kr og kjøpt Harman / Kardon AVR 140. Denne kostet 5.195, men nå selges den for 3.795! Den har to strømforsyninger og 540w strømforbruk! Det er like mye som de andre som er foreslått i denne tråden trekker til sammen!
    Hvis det er _veldig_ viktig å holde 3000 krs grensa ville jeg kanskje kjøpt Denon AVR 1507, men jeg lover deg, du vil ikke angre om du sparer litt lenger, og kjøper deg AVR 140! Denne kan du også bruke videre, den gangen du skal bytte høyttalere!

Ehm, 540W er like mye som de trekker tilsammen? er du sikker på at du har gjort Researchen din skikkelig?

Yamaha RX-V659 sin strømforsyning leverer 440 watt

Pioneer VSX-916-S360 sin strømforsyning leverer 360 watt

Noe som betyr 360w + 440w= 800W trekker du da fra HK sin på 540w står du gjen med 260W.

Ikke for å være pirkete men rett skal være rett.

I tilegg til det de skriver i anonnsen om HK AVR140, skriver de også i anonnsen om Pioneers reciever at den leverer 100w pr kanal, selv om den bare har en Strømforsyning på 360W.

Men uansett, så er det jo ett hjemmekino anlegg vi snakker om her, ikke ett anlegg til å drive de råeste Cerwin Vega høytalerne som er.

Og alle de Recieverne som er nevnt her driver dynavoice høytalerne fint, en annen ting, bytter man høytalerne i noe bedre, ja da bytter man nok forsterker/reciever også.

Uansett så er nok de fleste recieverne som er nevnt gode valg, spørsmålet er jo hva du er på jakt etter og til hvilken pris.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok, greit, den trekker ikke dobbelt så mye, men en del mer da, ok?

I tilegg til det de skriver i anonnsen om HK AVR140, skriver de også i anonnsen om Pioneers reciever at den leverer 100w pr kanal, selv om den bare har en Strømforsyning på 360W.
    Hvordan i hel*ete skal Pioneeren klare å gi ut mer watt en den trekker inn? Lager den watt eller...? :lol:
    Ta deg en titt her du:
    Billigwatt som ikke finnes
    Men uansett, så er det jo ett hjemmekino anlegg vi snakker om her, ikke ett anlegg til å drive de råeste Cerwin Vega høytalerne som er.
    Det er tross alt større krav til en hjemmekinoforsterker, siden den skal drive fem høyttalere på en gang, ikke bare to. CW er et veldig dårlig eksempel, siden disse er veldig lettdrevne, opptil 102 dB/1w, de fleste høyttalere litt høyere oppe i prisklasse har større krav til forsterker en det CW har.
    Og alle de Recieverne som er nevnt her driver dynavoice høytalerne fint, en annen ting, bytter man høytalerne i noe bedre, ja da bytter man nok forsterker/reciever også.
    Det stemmer det, alle disse vil drive Dynavoice-høyttalere godt nok, men jeg vil prøve å hjelpe ham å få best mulig forsterker for pengene, slik at han også kan bruke denne senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ok, greit, den trekker ikke dobbelt så mye, men en del mer da, ok?

Hvordan i hel*ete skal Pioneeren klare å gi ut mer watt en den trekker inn? Lager den watt eller...? :lol:
    Ta deg en titt her du:

Det er tross alt større krav til en hjemmekinoforsterker, siden den skal drive fem høyttalere på en gang, ikke bare to. CW er et veldig dårlig eksempel, siden disse er veldig lettdrevne, opptil 102 dB/1w, de fleste høyttalere litt høyere oppe i prisklasse har større krav til forsterker en det CW har.

Det stemmer det, alle disse vil drive Dynavoice-høyttalere godt nok, men jeg vil prøve å hjelpe ham å få best mulig forsterker for pengene, slik at han også kan bruke denne senere.

Det med Pioneeren tok jeg i fra Hificenteret sine sider, det er ikke min uttaleelse.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan Hificenteret si dette om Pioneer-forsterkeren når de ikke fører merket Pioneer i det hele tatt? Og dessuten tror jeg Hificenteret har mer peiling en som så.

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hificenterer og pioneer

Hvordan kan Hificenteret si dette om Pioneer-forsterkeren når de ikke fører merket Pioneer i det hele tatt? Og dessuten tror jeg Hificenteret har mer peiling en som så.
    Jo visst selger de pioneer på hificenteret!

Pioneer VSX-916 - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt UTEN tvil!!

Denne er flere klasser bedre en samtilige av de andre reciverene som er nevnt, her er det faktisk snakk om endel effekt og vil ha en HELT annen kontroll på bassen...!

Jeg hadde ikke vurdert å kjøpe en ny reciver til 3000.- da det kun er søppel i forhold til hva man få brukt!

Blir som å kjøpe seg en ny a3 i stede for en 1år gammel a8, sistnevnte er plutslig en skikkelig BIL!

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder strømforbruk så tror jeg det er en del produsenter som oppgir gjennomsnittlig forbruk. Det har blitt gjort en test på VSX 916 og den ga 7*65W (oppgitt 7*100W). Når du sammenlikner H/K 140 med VSX 916 så må du ikke glemme at du få muligheten til å biampe med 916.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt UTEN tvil!!

Denne er flere klasser bedre en samtilige av de andre reciverene som er nevnt, her er det faktisk snakk om endel effekt og vil ha en HELT annen kontroll på bassen...!

Jeg hadde ikke vurdert å kjøpe en ny reciver til 3000.- da det kun er søppel i forhold til hva man få brukt!

Blir som å kjøpe seg en ny a3 i stede for en 1år gammel a8, sistnevnte er plutslig en skikkelig BIL!

Kjøper man brukt så er det ikke sikkert man får noe i det hele tatt, jeg hadde aldri kjøpt noe på Finn.no for å så fått personen til å sendt det til meg.

Forhåndsbetaler du er det ikke sikkert du får noe, sender selger i oppkrav så kan det jo være murstein i pakken.

Da er det bedre å bruke Qxl dersom man på død og liv må ha noe brukt.
    En annen ting er jo garanti å sånn hvis man kjøper brukt.

Kjøper man en seg en 1 år gammel A8 og den blir solgt som den står, motoren total havarerer etter 1 mnd, ja da kunne man jo like godt kjøpt seg en ny A3 alikevel da.

Det jeg bruker å gjøre er å alltid kjøpe nye ting, men før jeg kjøper noe nytt selger jeg det gammle først å taper kanskje litt i stedet for å tape mye for at det låg på loftet i 10 år, for å ta ett eksempel.

Jeg kjøper meg en Forsterker til 5000,- og etter ett år kommer det en ny og bedre som jeg heller vil ha, den koster også 5000,- men siden det er gått 1 år siden jeg kjøpte den forrige har teknologien også kommet 1 år lenger og da vil den nye forsterkeren være bedre enn den jeg kjøpte for ett år siden, ok la oss si at jeg selger min gammle for ca 3000,- da taper jeg rundt 2000,-
    og jeg kjøper den nye for 5000,- men jeg betaler 2000,- for den + de 3000,- jeg fikk for den jeg solgte, ja da har jeg brukt 7000,- i steden for 10 000,- hvis jeg hadde latt den gammle stått på loftet å samle støv.

Som sagt, det er bedre å tape litt enn å tape mye, men som regel så tjener jeg fett, kjøpe ting som ikke virker for en billig peng, fikse det å tjene bra.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du absolutt må få ting tilsendt deg fra finn.no så er det faktisk ikke værre en å be om oppkrav der selger fester en lapp med fullmakt til inspeskjon av pakken før betaling. Det er faktisk mulig, men personlig kjøper jeg brukt så hiver jeg meg i bilen å henter det....

Ang. Audi så har de faktisk et utmerket garanti program som faktisk varer lenger en 1år og 1mnd

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en titt her du:
    Urk, skulle ønske jeg ikke hadde lest det... Lette opp spec på recieveren min... Med litt kjapp regning viser det seg at 5x100 watts forsterkeren min (Sony STR DB840) neppe klarer å levere mere enn 35 watt til høyttalerene

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Urk, skulle ønske jeg ikke hadde lest det... Lette opp spec på recieveren min... Med litt kjapp regning viser det seg at 5x100 watts forsterkeren min (Sony STR DB840) neppe klarer å levere mere enn 35 watt til høyttalerene
    Det er mange produsenter som oppgir gjennomsnittsstrømtrekk, og ikke max. Pioneer 1015 er f.eks målt til 5x95 watt rms i 8 ohm, men har et oppgitt strømtrekk på rundt 450w.

Det er ikke alle potensielle kunder som syns det er kult at deres fremtidige reciever trekker 32kW, og det finnes faktisk en del kunder som kjøper produktet for det det kan, og ikke for hvor mange watt den kan trekke i maxpulsene. ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsd
    Jo visst selger de pioneer på hificenteret!
    Pioneer VSX-916 - Hi-fi Center Kjeden
    Ok, jeg beklager, jeg fatter ikke hvordan jeg klarte å unngå å se merkenavnet Pioneer under surroundforsterkere
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Urk, skulle ønske jeg ikke hadde lest det... Lette opp spec på recieveren min... Med litt kjapp regning viser det seg at 5x100 watts forsterkeren min (Sony STR DB840) neppe klarer å levere mere enn 35 watt til høyttalerene.

Det er mange produsenter som oppgir gjennomsnittsstrømtrekk, og ikke max. Pioneer 1015 er f.eks målt til 5x95 watt rms i 8 ohm, men har et oppgitt strømtrekk på rundt 450w.

Det er ikke alle potensielle kunder som syns det er kult at deres fremtidige reciever trekker 32kW, og det finnes faktisk en del kunder som kjøper produktet for det det kan, og ikke for hvor mange watt den kan trekke i maxpulsene. :wink:
    Stemmer det, må si jeg fikk en knekk selv, den gangen jeg brukte JVC-forsterkeren min til alle kanaler, og var sikker på at den ville levere 5x110w, helt til jeg kikket på baksiden! hehe, 5x30w?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, må si jeg fikk en knekk selv, den gangen jeg brukte JVC-forsterkeren min til alle kanaler, og var sikker på at den ville levere 5x110w, helt til jeg kikket på baksiden! hehe, 5x30w?
    Hehe, du quota meg LITT rart der... Les en gang til! ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •