Hvor får jeg kjøpt Dempematter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hvor får jeg kjøpt Dempematter?

Planen er å sette de bak høytalerne for å forbedre bassen.
    Høytalerne er Cerwin Vega v12, Spiller utrolig bra, men jeg har de i et stort rom med skråtak, derfor samler all bassen seg på langsiden og hjørnene på rommet, noen muligheter for at jeg kan forbedre problemet evt?

Her har jeg et bilde som beskriver rommet. Merket rødt er der bassen samler seg. hehe ja vet jeg kan snu høytalerne rett, men blir faktisk dårligere da. har jo egentlig ingen andre plasser å sette høytalerne ettersom det er skråtak fra midten til begge sidene. Noen forslag?

Takk

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Musaban1
    Hvor får jeg kjøpt slike dempematter som kan likne litt på en eggekartong?:-D
    planen er å sette de bak høytalerne.

På forhold takk
    Det kan du f.eks kjøpe på biltema! Det heter noe som dempematter til bil eller noe liknende. Kommer i pakke på fem stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTML-kode:
    www.ljudia.no

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    di på biltema er ikke å anbefale! men gå inn på prolyd.no der har di soundwaves... ellers så kan du søke etter auralex... disse er endel dyrer en biltema sine, men så lenge biltemaene ikke duger til noe så kan di være så billige di bare vil... (du kan kankje klare å dempe di aller høyeste frekvensen med biltema sine, men det med nøye plassering!)

hva er det egentlig du vil opp nå? er det får å dempe bass? siden du skal sette dem bak? då må du ha mye volum i dempematrealet... ellers så ville jeg satt opp demping på sidene litt frem for høytalerene... (bruk speil til å finne hvor du må ha di henn...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan gå inn på dynabel.no som er eltek i oslo.De har akustikk plater,de er gode til å kontrollere frekvenser opp til 700hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av nightspirit
    di på biltema er ikke å anbefale! men gå inn på prolyd.no der har di soundwaves... ellers så kan du søke etter auralex... disse er endel dyrer en biltema sine, men så lenge biltemaene ikke duger til noe så kan di være så billige di bare vil... (du kan kankje klare å dempe di aller høyeste frekvensen med biltema sine, men det med nøye plassering!)

hva er det egentlig du vil opp nå? er det får å dempe bass? siden du skal sette dem bak? då må du ha mye volum i dempematrealet... ellers så ville jeg satt opp demping på sidene litt frem for høytalerene... (bruk speil til å finne hvor du må ha di henn...)

Har fått tips om at jeg bør sette dempematter bak høytalerne for å få mer bass, (er det sant?)
    -Musaban1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den slags dempeplater er vel egentlig ment som demping av kabinett vegger og demping av første refleksjon. Jeg vil tro du vil få mindre bass hvis du setter de bak siden de absorberer en del lave frekvenser.Hva med å prøve å flytte litt på høyttalerene hvis du har plass? Det enkle er ofte det beste.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dempematter og bass er 2 ting som ikke går sammen.
    Da må du ha bassfeller eller noe sånnt. En dempematte som skal påvirke bassen noe særlig må jo være 1meter tykk eller mere.
    Ikke vil det hjelpe deg med å få bassen inn i rommet heller, Det vil nok alltid være litt mere bass ved veggene og i hjørnene men ved å eksperimentere med høytaler plassering så kan du kansje finne noe som passer bedre. Prøve å sette de ved en annen vegg f.eks, endre avstand til vegg og sånne ting...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, dersom de høye frekvensene dempes, mens de lave ikke blir dempet, er det jo rimelig sannsynlig at de lave blir høyere relativt til de andre frekvensene.

Om bassen kommer mer ut i rommet, kan jeg ikke si noe om.

Newcomer nightspirit sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vis jeg forstår deg riktig så vil du ikke dempe bassen men rett og slett ha mer bass? og nå ligger den for lang ute i sidene?
    det første du bør prøve er å sette høytalerene ut i fra veggen eller det hjørnet/ inn hukket det di står.. man skal alltid være forsiktig med hjørner...

du klager over at du har skrå tak... dette er jo bare posetivt... for di da er det mindre snsynlig het for å få stående bølger.

ellers så ser det ut som at det skapes stående bølger i rommet her... og for å unga det så kan du prøve å sette opp noe som kan diffuse (bryte opp lyd bølgene) lyden... du kan jo prøve med bok hyller eller noe...
    pøv å sett høytalerene ved en annen vegg.. en av kort veggene f.eks...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

ja eneste haken er at det ikke er noen hjørner i rommet untatt den lille utstikkeren (på bildet) som er røret til pipen, hehe..
    siden taket går skrått nedover fra midten til sidene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •