Pioneer PL-100X platespiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer PL-100X platespiller

Jeg fant pappa sin gamle platespiler på loftet for en stund siden, og tenkte det hadde vært morsomt å teste den litt. Den har et stroboskop på fremsiden, dvs lysstriper for å vise at skiva spinner i korrekt fart. Vet noen om dette er en god spiller? Jeg har prøvd den endel på pappas plater, de han ikke har spilt så mye hadde veldig god lyd, men de eldre hadde til tider mye peisild. Den har stått en god stund på loftet, hvilke reperasjoner / velikeholds-tiltak bør jeg sette igang for å få best mulig lyd, og ikke ødelegge platene?

EDIT: Her er en liten notis m/bilde av spilleren Loudandproud HiFigoteborg - Pioneer PL-100x

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hey hey.. enda en haugesunder her ja!
    fin plate spiller du har funnet deg..
    du kan vell starte med ny stift viss den er sliten. det får du rimelig hoss helgelands musikk her i haugesund.
    han kan sikkert også skaffe ny reim til skiva på spilleren. di kan vell bli tørre å morkne etter noen år på loftet.
    lykke til

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det, hundre prosent Haugesunder her! Helgelands musikk ja, jeg kjenner godt til den sjappa der! Jeg får stikke bort og slå av en prat! Jeg er som sagt redd for å ødelegge skiver, både gamle og nye som jeg har tenkt å anskaffe meg. Her i Haugesund er det en LP-sjappe som heter Shabby-records, de har ganske godt utvalg av LPer, til greie priser. Der bør du ta en tur innom!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Stifter og reimer

Trenger noen ny stift eller reim til platespilleren eller reim til spolebåndopptakeren, filmfremviseren prøv Stiftservice.com han har trolig Norges største utvalg til eldre spillere. Han har det meste på lager, det han ikke har skaffer han raskt.

Husk att en stift slites fortere enn du tror, den er ikke evig varende, spilletid vil variere alt etter tilstand på platene. En slitt plate sliter også på selve stiften.
    Bytt stift etter ca 600-1000 timer spilling, du vil først da høre att lydbildet blir bedre.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en PL-400x på loftet. Skaffa en heftig pick-up på den og nå låter det som en drøm,... nesten hvertfall. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •