skalere i spiller eller reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

skalere i spiller eller reciever

I jakten på ett nytt anlegg har jeg fått ett lite dilemma, som jeg regner med at forumets kloke hoder har ett svar på.
    Har bestemt meg for høytalere. Dali Mentor 6 og fått de godkjent utseendemessig av ØKH. Men sliter litt med å bestemme meg for elektronikken bak. Jeg har i dag en tre fire år gammel Denon reciver 2802(tror jeg). Dilemmaet mitt er som følger. Jeg har en pana PV60 42"plasma og ønsker derfor å oppskalere DVD for best mulig bilde. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en ny reciever som er kapabel til å skalere opp (f.eks Denon 2807) og en billig DVD spiller med Hdmi utgang, eller kjøpe en dyrere DVD spiller, la den skalere opp og bruke reciveren jeg har (f.eks Denon 2930, eller NAD T585 som DVD)
    Effekten til Mentorene kommer en Vincent eller en Thule til å ta seg av, så den delen er grei.
    Ulempen med å bruke den jeg har, er jo selvsagt at jeg heller ikke får romkorrigering og annet snask.
    Grunnen til at jeg er litt i stuss, er ikke så mye pengene, men heller følelsen av at utviklingen av recivere går så raskt, at å kjøpe ny nå, på slutten av året er litt risikablet, hvis dere skjønner. Håper på litt hjelp her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til info: 2807 har ikke skallering. Bare video switching. Det er ikke det samme. Du opp på 4306 for å få skalering. Så da vil det vell være greiest for deg å la DVD spilleren ta seg av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Til info: 2807 har ikke skallering. Bare video switching. Det er ikke det samme. Du opp på 4306 for å få skalering. Så da vil det vell være greiest for deg å la DVD spilleren ta seg av dette.
    OKops: Går meg litt vill i begrepsjungelen til tider. Men da fikk jeg da avklart det. Takk skal du ha

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •