Arrrghh! Kanin fra h*lvette

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrrghh! Kanin fra h*lvette

Som tittelen sier har jeg en gnager flyende rundt i huset, med en ekstrem trang til å gnage. Over en periode på et år har den spist opp 1stk Monster Optisk kabel til en pris av ca 500,- Deretter en Monster Coaxial kabel til en pris av ca 800,- men det stoppet selvfølgelig ikke der. Den knasket i seg strømkabelene til både NAD C270'en min samt NAD 216'en. Noen måneder senere tok den CD spilleren min en Sony CDP-XE330. Like etterpå spiste den seg mett på en Monster Interlink 400 phono kabel til en pris av ca 400. Deretter tok den phono kabelen til CD spilleren en Monster interlink 200 til en pris av ca 250,- Strømkabelen til forforsterkeren min en NAD 114 ser ut som en spikket trepinne. Strøm adapteret til Laptop'en min har jeg kjøtet og reparert 7 ganger (noe som er satans pirk) De nye phono kabelene til forsterkerene mine NAD 218 og Teac A-V3000M 2stk Hama Professional til ca 349,- ble tygd til filler idag. Igår spiste den i filler VGA kabelen til tv'en. Denne fulgte tv'en men en ny en koster vel rundt 150,- kan jeg tenke meg. Utenom dette har den tygd istykker ukjent antall meter høyttaler kabler (Monster Cable)

Så forløpig har gnagern kostet meg ca 3000,- + masse arbeid med å fikse strømkabler.

Jeg "lar" selvfølgelig ikke kaninen gå fritt inn bak anlegget. Dette er mer enn "Command & Conquer" lignende situasjon. Jeg barrikaderer, kaninen penetrerer. Så nå ser hifi systemet ut som en barrikade av puter,plater og annet materiale som kan barrikadere skadedyret ute og jeg ligger godt ann nå. Men kødden er smart så det tar vel ikke lang tid før den finner ut en ny metode å ta noen kabler på.

Og her et lite bilde av "udyret"....... Kan jo ikke være annet enn glad i den heller dog.. Er jo utrolig kjælen og snill. Tipper det er fler som kan ha vært borti tilsvarende saker? Ikke nødvendigvis med en utspekulert kanin men andre vesen.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne så j.... skummel ut !
    Tør du virkelig og la dette beistet av en kanin løpe fritt rundt omkring ?
    Tydeligvis en helt syk kanin som hater alt av kabler og hifi.....
    Ut me`n !

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tips

Gi den mat.......

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gnager (degus rotte) har bare klart å bryte seg ut 1 gang.

Men heldigvis, kom me hjem før de 2 klarte å finne frem til noen kabler til anlegget. Men husker at me hadde ein hund som knagde på en strøm kabel under sofaen en gang, det sa poff Og huset blei svart;-)

Nå har har me en katt og en gnager, gnageren sitter i bur, og katten er forelsket i å gå bak tv,en og finne noe å leke med bak der..

Men har fått litt vett i katta, når eg sier høyt (med skarp stemme) oy eller reiser meg, så springer katta skinnet vekk :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SkateRabbit = den beste løsningen...............

.............ta fram grillen................la ungene få litt kjøtt til middag - fritt for metall :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh ja kanin'en er såpass smart at den ligger lavt i terrenget når jeg er tilstede. Med engang jeg går på do eller er borte noen minutter setter den igang. Ofte hører jeg den prøver å komme seg inn og da er det bare å brøle litt så tasser den tilbake til teppet sitt.

Ja den går fritt når jeg (dama) er hjemme. Har et bur men det er mer et toalett. Sperrer den inne på kjøkkenet hvor buret står om dagen når vi ikke er tilstede samt om natta. Der får den ikke gjort noe ugang men har fremdeles litt plass å flytte seg på.

PS: Den får mat

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe artig tråd. kaniner er veldig gnagelystne ja. Eneste tap jeg har av utstyr av den grunn er en mac-lader. Men de er jo også svindyre..

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke et ukjent fenomen, for noen år siden skjedde det samme med meg, og noen flotte kabler motte se seg bespist. jeg oppdaget heldigvis så tidlig at kablene enda var brukbare, å da skal jeg si deg det var slutt på offentlig utforskning av stue. så det ble bare en brekk i stoltheten til noen kabler, historien min ender faktisk også bra. alle i familien konkluderte med at kaninen var åndssvak, den fikk da det navnet(ikke spør om begrunnelsen) så da ble den gitt bort til passende mennesker, hrmm....
    lenge leve kabelkaoset uten flere merker etter tenner, og en ladning med kanin-bæsj mitt i blant.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dyr kanin du har.....det finnes en enkel løsning til problemet ditt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gi den noe annet å gnage på? Det kalles ikke en "gnager" for ingenting. En kraftig vedkubbe er snadder for snurre sprett. Hver gang den prøver seg på en kabel, plukker du den opp og setter den foran vedkubben, så er det godt mulig den finner ut at tre smaker mye bedre enn teflon. Bare ikke gi den impregnert trevirke...

Jeg hadde problemer med en katt som tisset bak subben min (ikke PÅ den vel og merke) og da var det rett i sandkassen hver gang. Til sist vant tolmodigheten over urinstinktet og siden har det ikke skjedd.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Kaninragu

INGREDIENSER:
    1 kanin, 1-1 1/2 kg
    2-3 ss margarin eller smør
    1 1/2 ts salt
    2-3 krm grovmalt svart pepper
    4-5 løk
    1 boks tomater, 400 g
    1/2 ts rosmarin
    1/2 ts oregano
    tomatpuré
    tabasco
    2 ss hvetemel

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra på elfa og kjøp litt billig tykk kabel de kan gnage på.

Eventuelt neste gang den gnager på strømkabler, la den fortsette. Tenker litt 220V kurerer den for gnagelysten en periode ja.

Har selv hatt en hamster som elsket fjernkontrollknapper..
    den ble helt vill bare av å se en fjernkontroll. Løsningen var å legge alle kontrollene med knappene ned, tok lang tid før jeg vente meg til å kunne la fjernkontrolle ligge hvorsomhelst etterpå... :-?

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat av meg hadde en kanin en gang som tygde på en strømkabel......

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Kaninragu

INGREDIENSER:
    1 kanin, 1-1 1/2 kg
    2-3 ss margarin eller smør
    1 1/2 ts salt
    2-3 krm grovmalt svart pepper
    4-5 løk
    1 boks tomater, 400 g
    1/2 ts rosmarin
    1/2 ts oregano
    tomatpuré
    tabasco
    2 ss hvetemel
    :grin: ble litt sulten jeg nå...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi kaninen amalgan-fyllinger og en ledning med spenning, helst 230V, kanskje den lærer? Litt sløve sikringer, så er du allerede halvveis i til kokt kanin ref RuneW's oppskrift over. Og jeg foretrekker en mørk og dyster rødvin til kanin.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    En kamerat av meg hadde en kanin en gang som tygde på en strømkabel......

Ellers som nevnt her i tråden, gi den noe annet å tygge på,jeg har selv en gnager og en hund. Når hunden ikke tygger på gnageren så tygger gnageren på pinnen. Du må huske att tennene må slipes enten med avutstyr eller med pinner feks.

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gi kaninen amalgan-fyllinger og en ledning med spenning, helst 230V, kanskje den lærer?
    Hehehe..

Jeg har ingen gnager, men en liten katt som elsker å bruke anlegget som klatre / klorestasjon. Jeg har også fått et nytt teppe hun elsker å klore opp. Så, det er nå en relativt katte-fri sone på rommet nå. Hun har vel ikke ødelagt mer enn ei lampe og et digitalkamera, heldigvis.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gjøre et forsøk på å engasjere lodotten på fremsiden av tv-benken også? Beklager crappy mobilbilde...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Dra på elfa og kjøp litt billig tykk kabel de kan gnage på.

Eventuelt neste gang den gnager på strømkabler, la den fortsette. Tenker litt 220V kurerer den for gnagelysten en periode ja.
    Har selv hatt det samme problemet, og 220V stoppet ikke kaninen. Derimot så det faktisk ut som den likte å klippe strømførende kabler med tennene. Merkelige dyr.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,799
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk på brannfaren med å la en slik gnager få moddifisert på div strømkabler. Er ikke sikkert at det er de kablene som man har oppdaget er gnagd på som er de mest farlige....

Skjønner at den nevnte kaninen er en kjerledegge og det derfor ikke er så fristende å f.eks bruke hagla på den, men det er vel litt dumt å utsette seg og sine med å ende opp som grillet "kylling" hvis huset skulle ta fyr i løpet av natta...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •