Arrrghh! Kanin fra h*lvette - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har valgt å følge med litt på kaninen min ikveld å ta litt bilder av dens hverdag.. Har kjøpt en ny sub som jeg plasserte i stua på mandagen og det var farlig interessant. Bare se på øya til a når a sitter der bak sub'en,(1 bilde) gløder etter å ta seg et jafs av phonokabelen. (Ikke uten grunn at det er en billig kabel som henger der for å si det sånn). Andre bildet blir a tatt på fersken i et forsøk på å ramponere gardinene til min bedre halvdel,(nok en gang glødende aggresjon i øynene). 3. bilde er "The Face Off Death"

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Har valgt å følge med litt på kaninen min ikveld å ta litt bilder av dens hverdag.. Har kjøpt en ny sub som jeg plasserte i stua på mandagen og det var farlig interessant. Bare se på øya til a når a sitter der bak sub'en,(1 bilde) gløder etter å ta seg et jafs av phonokabelen. (Ikke uten grunn at det er en billig kabel som henger der for å si det sånn). Andre bildet blir a tatt på fersken i et forsøk på å ramponere gardinene til min bedre halvdel,(nok en gang glødende aggresjon i øynene). 3. bilde er "The Face Off Death"
    Nei,Revox dette er tydeligvis en kanin med onde hensikter....
    Evil eyes er det første som slår meg når bildene her dukker opp
    Hadde ikkke fått blund på øynene med en sånn krabat løpende omkring
    Det lyser jo blindt raseri lang vei her :-D !

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv en kanin som døde i høst, nesten ti år gammel. Den levde inne med buret åpent døgnet rundt siste fire-fem årene uten å røre en ledning. Mulig jeg har hatt flaks, men har den nok høy og kalkstein til å slipe tennene på så vil kanskje det umiddelbare gnagebehovet avta noe.

Når det er sagt så vil jeg ut fra bildet i første post si at kaninen din har feil kosthold. Den har et reelt fedmeproblem. Kutt ned på sukkerholdige kaninblandinger og gi den kun litt pellets om morgenen og litt frukt/grønnsaker om kvelden. God tilgang på godt høy hele tida.

Eneste tipset jeg kan komme på i farta er kanskje å smøre inn ledningene med Go'negl. Fåes på apoteket og smaker i alle fall drit for oss mennesker

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Eneste tipset jeg kan komme på i farta er kanskje å smøre inn ledningene med Go'negl. Fåes på apoteket og smaker i alle fall drit for oss mennesker
    Du skal se dette blir et allment kjent tweek etterhvert for å holde kaniner unna og for å få frem crispy diskant!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.... for disse kaninene er et utbredt problem på lik linje med neglebiting! Supert forslag! Og som Pnerbye sier: Diskanten får jo en veldig crispy etterklang med dette tweaket! Det trekker nemlig inn i kabelen og forandrer molekylene slik at de ikke svinser og svanser sånn inni kabelen, men går rette veien rett til høyttalere!!!

Har gjort dette på alle høyttalerkabler og langefingeren min!

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv en kanin som døde i høst, nesten ti år gammel. Den levde inne med buret åpent døgnet rundt siste fire-fem årene uten å røre en ledning. Mulig jeg har hatt flaks, men har den nok høy og kalkstein til å slipe tennene på så vil kanskje det umiddelbare gnagebehovet avta noe.

Når det er sagt så vil jeg ut fra bildet i første post si at kaninen din har feil kosthold. Den har et reelt fedmeproblem. Kutt ned på sukkerholdige kaninblandinger og gi den kun litt pellets om morgenen og litt frukt/grønnsaker om kvelden. God tilgang på godt høy hele tida.

Som en erfaren neglebiter,ken jeg si at "Go-negl" ikke bare smaker dritt,det smaker faktisk løvetann:-D ,så om det er den beste løsningen her,er jeg ikke sikker på.

Har eid og drevet dyrebutikk noen år og mener jeg hadde noe antibite-saker.Skal sjekke litt. Har ikke lest alle innleggene her,men så at noen tipset deg om å sjekke tenner og kosthold.Det er nok lurt.Det er desverre mange kjæledyr i Norge som dør pga feks for lange tenner. Hiv kvister i buret til den så den har hele tiden og evt. sleng en på gulvet,så kanskje den vil foretrekke den??
    Minner om "The killing rabbit" fra M. pyton-filmen!:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Ja, tenkte akkurat på det samme. Så watch out!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snedig kanin gitt, ståltråden virker jo som en kurrant løsning, alle som har kjent stålsmaken når de biter over en kabel har ikke særlig lyst til å gjøre det igjen
    Kaninragu er jo dårlig gjort, tenkt om noen skulle koke meg hver gang jeg avisolerer en ledning med tennene
    Kan jo fort hende han har en drøm om å bli elektriker å øver seg derfor på kablene dine. Med litt trening så er han jo gull verdt neste gang du skal avisolere noe da så sparer du tennene dine isteden.

Hadde meg meg pluggen min i kjelleren for en stund siden og da var han ekstremt opptatt av portpluggene til xtz'n, men så fyra jeg av en skikkelig sub salve å da var det et hopp i sofan krølla seg sammen under putene å observerte monstret som sto på gulvet å ikke ville leke mer med han. Fortsatt furten hver gang han ser subben. Går store omveier rundt, som hevn så klarte han faktisk så snu rompa til å fyra av en salve mot fienden uten særlig resultat annet enn at kompisen som satt ved siden av brekte seg
    Nei, hifi er morro, dyr er morro. En må da klare å kombinere de to ?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Schæfern min rømmer fra stua når han ser at jeg plukker frem en DVD:-D
    Kan du forstå det????

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta rakker'n med til tannlegen, trekk tenna og få laget et gebiss som den får låne KUN når den skal spise pellets... sparer mange tusen på det samtidig som brannfaren reduseres betraktelig...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Eneste som funket på den var: the Holy Hand Grenade of Antioch. :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke det blir noe ekstremt i dette tilfellet. Vil jo ikke blæste anlegget inn i neste årtusen heller...

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har ein liten katt unge som liker å snuse på forsterkeren og leke litt ledninger. Eg har endo ikkje opplevd at noe er blitt ødelagt uten om at den pisset på sekken min...
    Kvar gang den er på fere bak i racket så brøler eg litt. Da ser den litt på meg og snur fort. den sover på rommet mitt om natta........føler meg ikkje heilt trygg.
    Den elsker små hule innganger eller små rom som den kan kravle seg inn i...gleder meg ikkje til den finner ut at det er eit bassrefleks rør på 6" i diameter som venter på rommet! Da er det bare å fyre gang suben også får den seg ein "flying start"
    Eg har gitt eit kalle navn til ho: Kabel Satan.
    Alle gnagere som liker ledninger er kabel Sataner

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja hun er ikke så feit egentlig skjønner du. På det første bildet sitter a veldig sammen trukket i tillegg. Hun spiser kun høy og pellets, får ikke kanin blandinger da det ikke er bra for jekslene. Hun har en pels krage foran som får a til å se litt feit ut dog. Kunne kanskje trengt litt mer mosjon. Pleier å ta a med ut når jeg kommer hjem fra jobb så hu kan løpe fra seg litt, men nå er det alltid svarte natta når jeg kommer hjem og da tar jeg ikke sjangsen på å slippe hu ut. Ifølge dyrlegen er a i god form og har veid akkurat det samme de 2 siste årene. Go'negl kan nok være lurt ja.. Skal prøve det i første omgang da jeg er litt usikker på om ståltråd er det beste å kombinere på signal kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en ting å gjøre...TA FREM ØKSA!!:evil: