lyst på lyd i "alle" rom som styres fra feks PC, finnes det noen løsninger for dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lyst på lyd i "alle" rom som styres fra feks PC, finnes det noen løsninger for dette?

Hei.

Driver å pusser opp hele huset nå, og i den forbindelse har jeg mye planer om konstruksjoner, lyd, bilde osv.

En ting som jeg kunne tenkt meg er lyd på bad, vaskerom, kjøkken osv.
    Snakker ikke om KJEMPElyd, men en grei lyd så jeg kan høre på musikk/radio mens jeg driver med syr og stell i de aktuelle rommene.

- Finnes det noe måte å få dette til på? eventuelt styre hvilke høyttalere jeg vil bruke der og da, og mellom musikk og radio fra PC eller noe lignende?

Jeg skal installere ELKOlink home i huset om eventuelt det hadde gått å fått til noe gjennom dette? :-?

Håper på noen gode forslag

TempO

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes endel ferdig løsninger på dette, husker ikke navnet på noen akkurat nå, men jeg vet det er en veldig bra, om en noe litt dyr løsning der ute.

Men ja det kan gjørs fra en PC, en pc med all musikken, flere lydkort (eventuelt bruk mastiff sitt tips i HTPC guiden på hw.no, da klarer du deg kanskje med et lydkort) som da sender lydsignaler ut til forskjellige forsterkere, om du velger å bruke en bil cd-spiller eller hva du måtte ønske. Dette kan du da fjernstyre f.eks med NetRemote på en PDA... eller touchscreen skjermer montert forskjellige steder i huset...

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden