Pre-ampe med "speaker B"-utgangen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pre-ampe med "speaker B"-utgangen?

Hallo

Lurer på om det lønner seg å biwire fronthøytalerne (DM603) med "speaker B"-utgangen på NAD T763-receiveren min? Er det noen som har noen tanker om dette. (Kan ikke bruke de andre utgangene fordi de allerede er i bruk)

Mvh
    Jørgen

Edit: skriveleif i overskriften...en hastefeil..

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Hallo

Lurer på om det lønner seg å biwire fronthøytalerne (DM603) med "speaker B"-utgangen på NAD T763-receiveren min? Er det noen som har noen tanker om dette. (Kan ikke bruke de andre utgangene fordi de allerede er i bruk)

Mvh
    Jørgen

Nå er det iværtfall en skrivefeil i overskrifta di.. ;-)

Om du mener bi-ampe, er det ikke noe eget sluttrinn på "b"-utgangene, det er kun en ekstra utgang på fronttrinnene.

Om du mener bi-wire, vil JEG si at det ikke er vits i det, om du ikke har vanvittig tynne kabler fra forsterker til høyttalerne da..

Newcomer Jørgen gk sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at jeg skrev feil. Fant det ut i etterkant... en god del begreper å holde styr på..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jørgen gk
    Hallo

Mvh
    Jørgen

fra bildet

ser det det ut til at det vil ikke være noe Bi-Amping effekt av denne måten å kobble i alle fall, (som pirium også nevnte)så da er vel spørsmålet om man vil bruke mer penger på høytaler kabler som "laskes i forsterkeren og fjerne laskene mellom bass og diskant på høytaler terminalene, eller bare bruke laskene på og enten A eller B front utgangene.

Når du bruker B utgangene på T763 sammen med A utgangen står det at høytalerene må minst ha 8 ohm. Dette gjelder nokk bare hvis man kobbler to par høytalere , og ikke hvis man bi.wire kobbler bass og mellomtone diskant på en og samme høytaler. Da kan du fremdeles brukes en høytaler som er opgitt med 4 ohm.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •