Audio Pro StereOne erfaringer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio Pro StereOne erfaringer?

Jeg nølte når prisen var 8.000 kr., men ser at en butikk utenfor Oslo selger den til 6.000 kr., da ble den mye mer interessant.

Noen som har den?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settet fikk jo gode kritikker etter testen i hjemmekino, jeg tror det var anfield her på forumet som testet dette oppsettet. Han kan sikkert si mere om det

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var meg som testet det ja. Settet er et veldig godt alternativ for de som ikke kan ha et stort anlegg i sin stue o.l. Lydkvaliteten er god, og det spiller med et godt bassfundament som en ikke forventer fra et så lite system. En kan riktignok ikke spille "svinaktig høyt" med fullt basstrykk, men til ordinær lytting er det definitivt et av de beste kompaktanlegg jeg selv har lyttet til. Nå som prisen er såpass redusert er det jo et enda bedre kjøp.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke den nei..
    Men, har hørt den, og vil si at der er en av de bedre mini-anleggene på markedet. Finnes endel møl på markedet, og dette er ikke ett av tilfellene.
    Er vel kun få minianlegg som jeg kan kalle for god. Onkyo har ett bra og Yamaha'a klassiker pianocraft..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne (kjøpte på Finlandsferie nylig for 5500NOK).

Lyden er "hifi" (slår alle andre minianlegg grovt), men bassen er meget fraværende - dette gjelder selv på soverom. Så nå må jeg kjøpe en sub, hmpf :P Å ha dette i stua må du bare glemme, med mindre du elsker diskant og mellomtone alene. Du kan sammenligne det med 2.1 til PC hvor sub er koblet ut. Prøvd å booste bassen, men blir jo bare boomy lyd og du hører elementene sliter. Blir mer distortion enn bass. Det er mulig det kan fungere på 2x4m gjesterom uten sub dersom man plasserer høyttalerne i hjørner, derfor venter jeg til jeg flytter nå straks og får prøvd dette før jeg kjøper evt. sub.

Har prøvd dette anlegget i stua med 12" QLN hjemmekino sub og det ble sinnsykt bra (men sub må også ta seg av litt av området over 80hz). Tror 8-10" vil være mer egnet. Nå må det sies at dette anlegget fungerer utmerket uten sub om du hører på "kjøkken lydnivå" (bakgrunnsmusikk mens du lager mat).

Du må gjerne komme innom og høre, dersom du er i Oslo sentrum. Ellers får du vel også kanskje hørt der de selger dette.

Beklager hvis denne posten var rotete, jeg våknet for 1min siden :P

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er rart du mangler bass. Dette kan jo også ha noe med forventninger å gjøre. Dersom du forventer et lydtrykk, og basstrykk, på linje med store gulvstående konstruksjoner er nok dette et bomkjøp. Det spiller fletta av de fleste andre kompaktanlegg, og da med et godt basstrykk til produkttypen å være.

Audio Pro Stereo One fyller ikke store stuer med et høyt lydvolum og stort basstrykk, men det burde strengt tatt ikke være nødvendig med sub i tillegg.

Dersom anlegget er tenkt brukt på et soverom eller lignende bør også dette holde, men som jeg sa innledningsvis; Forventningene en har på forhånd bør være "realistiske".

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Sted
    Skedsmokorset
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dersom anlegget er tenkt brukt på et soverom eller lignende bør også dette holde, men som jeg sa innledningsvis; Forventningene en har på forhånd bør være "realistiske".
    Mener bare at trådstarter bør høre før kjøp, for hvis han forventer samme mengde bass som man får på billigere minianlegg (f.eks. Yamaha til 4995,- som selges hos Elkjøp) eller studiomonitorer med basselement i samme dimensjon (som ofte har mye større slaglengde), så kommer han til å bli skuffet for elementene her flytter ikke like mye luft. En liten sub fikser jo dette som sagt.

Det kommer mye an på lydnivå man spiller vanligvis, men jeg personlig ønsker også bass på lavere volum som AudioPro Stereo One ikke gir uten sub, så blir nok en liten søt AudioPro sub på meg

At det er et sinnsykt bra kjøp er det ingen tvil om, for det er ingen minianlegg som er bedre på lydkvalitet mener jeg. I allefall ikke blandt mainstream produkter under 10.000kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

takk for tilbakemeldinger.

stratcast; Kanskje bare du som hadde for høy forventning til bassen?

Har hørt litt på den på Elkjip, men det er langt fra optimale forhold med så stort rom og så mye støy. Har lest mange tester av den også. Brukte søkefunksjonen men den ville ikke ta med "one" in søket pga for kort ord... Men ville egentlig høre fra "vanlige folk" om erfaringer, derfor jeg startet tråden

Har ikke hatt anlegg som setter HiFi kvaliteter høyt, også tror jeg ikke jeg får mer "bang for the buck" til samme prisen. Kan ikke gå så gærnt?

Bor i leilighet med naboer oppe, nede og ved siden, så høyt lydvolum kan jeg uansett ikke ha..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •