Prosessor receiver kontra spiller??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosessor receiver kontra spiller??

Hvilken vil gjøre den beste jobben??

Ble satt litt i lys av kommende HD-formater på lydsiden, siden mange helst vil komme til å få tak i seg en HD-spiller lenge før dem oppgraderer til en receiver som takler lyd-formatene.
    Også i mitt tilfelle, så da vil de analoge utgangene fra spilleren bli brukt for å kunne få utnytte av "HD-lyd".

Men saken er den, er en lydprosessor i en HD-DVD/Blue-Ray spiller være så god at den vil utrangere de sedvanlige DD og DTS prosessorene som sitter i de aller flestes receivere?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Hvilken vil gjøre den beste jobben??

Ble satt litt i lys av kommende HD-formater på lydsiden, siden mange helst vil komme til å få tak i seg en HD-spiller lenge før dem oppgraderer til en receiver som takler lyd-formatene.
    Også i mitt tilfelle, så da vil de analoge utgangene fra spilleren bli brukt for å kunne få utnytte av "HD-lyd".

Men saken er den, er en lydprosessor i en HD-DVD/Blue-Ray spiller være så god at den vil utrangere de sedvanlige DD og DTS prosessorene som sitter i de aller flestes receivere?
    Jeg tenkte i de sammen banene tidligere i dag. Den første tiden vil nok mange være avhengig av å bruke de analoge lydutgangene fra HD-DVD eller Blu-ray spillere. Personlig har jeg ikke noe ønske om å kjøpe ny surround-preamp før disse finnes med HDMI v1.3, dekoding av nye surround formater, avansert romkorreksjon og ikke minst et godt bassmanagement system. Dette koster(!), så mens en venter på at et slikt produkt skal dukke opp så er en prisgitt spillerens lyd-dekoder. Disse vil sannsynligvis være på høyde med mange recievere i dag når det gjelder DD og DTS. Det samme gjelder for de nye formatene. Ulempen er at en mister en del funksjonalitet som bass-management og romkorreksjon. I tillegg blir en prisgitt den totale kvaliteten på spilleren (strøm, klokke, D/A koverter, etc). Heldigvis ser det første spillerne ut til å blir ganske oppegående når det gjelder specs. Dette gjelder i hvert fall for Panasonic, Pioneer og Sony.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •