Nett sider

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Nett sider

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Nett sider

Hei, noen som hvet om noen billige høytaler sider på nette?
    Er 14 år og har ikke så veldig mye penger..
    Slik som hifi-klubben blir for dyrt!
    De burde helst selge element hver for seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    komplett.no har en del billige høytalere som f.eks dynavoice.
    Har du planer om å bygge høytaleren selv er Eltek stedet(ELTEK AS)

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Saknet sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kommet gode tips her. Dynavoice er noe du burde sjekke ut hvis lommeboka ikke er i største laget... Surround.no er litt dyrere enn f.eks Komplett.no , mamoz .no og andre norek leverandørene. På Netthandelen.no kan du gjøre noe varp på disse høyttalerene. Men unngå Eltax...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk! noen flere?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billige høyttalere - svar til MasterV

Hei,
    Jeg har vært HiFi entusiast på mine knær siden tidlig på 70-tallet. Med hus, hund og familie (kone og 3 barn - eldste på din alder, så hun er ikke billig i drift...) har jeg ikke all verdens budsjett å rutte med selv, men når det gjelder jakten på den perfekte lyden ønsker jeg ikke å inngå noen kompromisser.
    I og med at HiFi har vært hobbyen og interessen min i ca. 35 år nå, vet jeg stort sett hva som er bra og hva jeg skal styre unna, noe som gjør det relativt enkelt å plukke ut bra og dårlige produkter på bruktmarkedet. Selv endte jeg opp med et par IMF TLS 50 transmisjonshøyttalere - noen digre kasser med en uhyrlig lav konefaktor (konefaktor er vel ikke noe problem for deg som er 14 år?) men en uovertruffen naturtro lydgjengivelse. Hva jeg betalte for herligheten? Kr. 2500,-
    Har hatt disse i et par år nå, og vi har blitt bestevenner - og min kone har bare innsett at de har kommet for å bli.
    Tipset til deg er mao å søke informasjon hos forhandlere og på nettet, og tråle brukt-sider på nettet. Finn har masse lyd komponenter, AV-torget har til tider en del bra saker til salgs, om enn kanskje i litt høyere prisklasse.
    Hører du mest på musikk ville jeg valgt et stereo oppsett - etter min mening høres musikk best ut i to kanaler (dette er det sikkert delte meninger om), og du slipper unna med ett høyttaler par istedet for 5 høyttalere + evt. sub som du må ha i et hjemmekino oppsett.
    Hvis størrelsen ikke har betydning, ville jeg kjøpt noen større høyttalere som går ned til +/- 30Hz - du slipper da å måtte supplere med en sub bass for å få med de laveste frekvensene. Om høyttalerene er fra 70 eller 80 tallet så spiller det liten rolle med hensyn til lyden så sant de ikke er overbelastet eller behandlet stygt. Du ser fort på utseende om de har blitt behandlet med respekt og kjærlighet eller om de har vært brukt til party høyttalere.
    Det har de siste årene vært en del som har kvittet seg med stereoutstyret sitt til fordel for hjemmekino- og flerkanalsoppsett, noe som har gjort at det til tider er et ganske bra utvalg av brukt utstyr å få tak i.
    Som et annet eksempel kan jeg nevne at en kammerat av meg fikk tak i et par Dali 7a høyttalere for kr. 1500,- for et par år siden. Disse vil jeg tro er glimrende begynner-høyttalere. De låter bra, ser bra ut (er trukket med ekte finér og ikke noe jalla treimitasjonsfolie). De er imidlertid relativt store, men det er også en av årsakene til at de låter ganske bra. Ellers har B&W en del fine høyttalere som til stadighet dukker opp på Finn, likeledes Snell - men disse pleier å ligge en del høyere i pris på bruktmarkedet. KEF er heller ikke å forakte - på 70- og 80-tallet hadde de noen kjempefine høyttalere. Spesielt de med den etter hvert så berømte B-139 bassen (6"x9" med flat membran, også benyttet i de største IMF transmisjonslinjehøyttalerene). Det er mye annet som låter bra, men de høyttalerene jeg har nevnt er de jeg har erfaring med.

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •