lav lyd ved vinyl lytting?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lav lyd ved vinyl lytting?

hei,
    jeg er veldig fornøyd med vinyl spilleren min. det er en rega gr1.2 me goldring stift
    den har jeg koblet til reciveren og oppsettet som står i signaturen min. den har innebygd riaa eller hva det het.,
    sitter her og hører på en plate fra nazareth fra 1982. helt ny plate. jeg pakka den ut av forseglingen nor jeg kjøpte den. uutrolig go lyd å så mye mer orginalt enn cd å mp3!
    men. virker som volumet er lavere nor jeg soiller vinyl.
    fks. vis jeg setter volum knappen på midten altså rett opp å setter på en go cd på cdspilleren. da spiller det ganske høyt. fest volum fks. men vist jeg bytter over til platespilleren ved samme volum så er det lavere. må liksom over halvopdreingen for at det skal spille høyt liksom...ikke det at jeg skal plage naboer ved min vinyl samling men noen plater er så bra at man bare må spille litt bra. å da skal det vell være unødvendig å ha spilleren nesten på fult?
    er det noe galt med forsterker eller noe ?

Newcomer Isokkelesten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare et resultat av at det signalet som produseres av Pick-up'en din pluss forsterkningen av dette gjennom RIAA trinnet ditt er svakere enn det som kommer direkte fra CD spilleren.

Dersom dette er plagsomt kan du:
    1.)Kjøpe et eksternt RIAA som har kraftigere forsterkning
    2.)Kjøp en pick-up som har høyere ut signal
    3.)Mange RIAA trinn kan justere gain'en (forsterkningen) kanskje kan du sette opp forsterkningen i det innebygde RIAA trinnet i reciveren?

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Isokkelesten
    Dette er bare et resultat av at det signalet som produseres av Pick-up'en din pluss forsterkningen av dette gjennom RIAA trinnet ditt er svakere enn det som kommer direkte fra CD spilleren.

Dersom dette er plagsomt kan du:
    1.)Kjøpe et eksternt RIAA som har kraftigere forsterkning
    2.)Kjøp en pick-up som har høyere ut signal
    3.)Mange RIAA trinn kan justere gain'en (forsterkningen) kanskje kan du sette opp forsterkningen i det innebygde RIAA trinnet i reciveren?

Mvh
    ok takk for bra svar.
    kommer ikke til å handle med det første men det er nokk rihaa forsterkeren som ikke er like hifi som lp spilleren min fks. dette er en 10år gammel technikcs 5.1 surrod forsterker. tror ikke phono ingangen på den er det mest påkostete på den reciveren.
    pickupen min er god nokk å stiften også. golden electra. men klart. alt kan jo bli bedre...
    er fornøyd nok me vinylen så langt da. neste som blir bytta ut her er forsterker. uans. til en stereo forsterker.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme problemet da jeg spilte av via min receiver, Onkyo 701. Koblet fra tape utgangen via passiv forforsterker o så toil effekttrinn, og da ble det høyere med en gang.

Går og venter på eget RIAA trinn, håper at det blir enda bedre da.

Uansett vil nok en overgang til ren stereoforsterker hjelpe på, men det er jo ikke alle som har innebygd RIAA i disse dager, så det kan kanskje være en ende å begynne i...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Hadde det samme problemet da jeg spilte av via min receiver, Onkyo 701. Koblet fra tape utgangen via passiv forforsterker o så toil effekttrinn, og da ble det høyere med en gang.

Går og venter på eget RIAA trinn, håper at det blir enda bedre da.

Uansett vil nok en overgang til ren stereoforsterker hjelpe på, men det er jo ikke alle som har innebygd RIAA i disse dager, så det kan kanskje være en ende å begynne i...
    jepp det stemmer det.
    min forsterker er til salgs. har en kraftig deon stereo forsterker med platespiller inngang for hand. må bare få pengene først!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •