CLS 215+2xNAD 208.....ikke helt fornøyd.... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mogens
    Har du testet cv på noe virkelig heftig? I tilfelle hva? Og i tilfelle, hvor mye annerledes låt det??

Mogens
    Det heftigste jeg har koblet clsc 215 på er midgard blokkene.. Men har hørt pa systemer med CV på utesteder og russebusser..

Jeg har hatt flere forskjellige forsterker kombinasjoner (for og effektdel) på clsc 215 og det første jeg hadde var en pa forsterker på 450 watt.. litt dyrere enn hva Den største CV forsterkern koster, og jeg vil tro den er litt bedre, for i Pa verdnen følger som regel pris og ytelse ganske bra sammen.. hvertfall kjente merker.. Og fra den opp til Midgard audio skjer det mye.. Det kan jeg love deg.. det spilte høyt med den "lille" forsterkeren også, men med MA slo bassen MYE hardere, kontollen var så mye bedre at den føltes latterlig dårlig i starten, og det spilte høyere, en god del, og kontrollen fortsatte selv på høye nivåer.

Det er hvertfall å anbefale og prøve noe annet enn brokoblede nad forsterkere!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Ja, 1215 er den beste cerwin i mine ører og øyner...........
    Selger ikke 208 til fordel for en 216:-)
    Etter mye kobling og prøving nå,så er konklusjonen min.
    Proson-reciver SUGER!
    Den gir rett og slett ett elendig lydbilde. Kjørte 208"n på CLS 10 for morro skyld.Kanskje pittelitt overkill med effekt,men de imponerte mer en de to forbanna "kjøleskapene" som står og ler av meg i front!
    Ny reciver ønskes herved kjøpt!
    Hva matcher Nad og Cerwin bra?
    Leser at Nad sin ikke får så mye skryt..........
    Hva finnes av brukt som er verdt å lete etter?
    Selv har jeg hatt både Denon 1905 og Harman/kardon 430.

Problemet med denon'en var vel egentlig at lyden i stereo ikke ble så engasjerende, og ved høye volumer gikk den i protection selv om jeg hadde effektforsterkerne koblet til. Så det var ikke en bra match.. HK'en hadde jeg ikke så lenge så fikk ikke testet såå mye, men dette var helt klart en mye bedre match, jeg fikk den og til å gå i protection, men da gikk også sikringene i høyttalerne. Musikk var også mye morsomere å høre på.. Men uasett med parasound P3 som forforsterker så er det ingen av de forforsterkerne/recieverne jeg har testet som er i nærheten av å prestere så bra!

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok sett på HK.

Newcomer Mogens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det heftigste jeg har koblet clsc 215 på er midgard blokkene.. Men har hørt pa systemer med CV på utesteder og russebusser..

Jeg har hatt flere forskjellige forsterker kombinasjoner (for og effektdel) på clsc 215 og det første jeg hadde var en pa forsterker på 450 watt.. litt dyrere enn hva Den største CV forsterkern koster, og jeg vil tro den er litt bedre, for i Pa verdnen følger som regel pris og ytelse ganske bra sammen.. hvertfall kjente merker.. Og fra den opp til Midgard audio skjer det mye.. Det kan jeg love deg.. det spilte høyt med den "lille" forsterkeren også, men med MA slo bassen MYE hardere, kontollen var så mye bedre at den føltes latterlig dårlig i starten, og det spilte høyere, en god del, og kontrollen fortsatte selv på høye nivåer.

Det er hvertfall å anbefale og prøve noe annet enn brokoblede nad forsterkere!
    Artig å høre. Tror ikke det er så mange som har kombinasjonen din :-D . Merker at det er mange jeg gjerne skulle vært på besøk hos for en liten øl og prøvelytting!

Mogens

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mogens
    Artig å høre. Tror ikke det er så mange som har kombinasjonen din :-D . Merker at det er mange jeg gjerne skulle vært på besøk hos for en liten øl og prøvelytting!

Mogens
    Nå har det seg sånn at før sommerferien så solgte jeg CV'ene og MA'ene.. Men har fortsatt P3'en. Faren min ville lage et slags "tv/hjemmekino" rom og kjøpe anlegg selv, så nå er det ikke noe heftige greier, men det spiller fortsatt veldig bra.. SVS bør prøves av alle som liker CV, den minste SVS subben gruser den størte CV subben.!

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spør du meg er uansett en PA amp verd å prøve..

Dog ikke noe billig kina-skvip med plastkjøleribber..

Prøv noe tungt med vifter og greier, lag kabler fra XLR til RCA og Speakon til spader hvis det trengs.
    Har man CV er det jo samma f* om det låter så fint, bare det er trøkk og kontroll. De som har PA amper vet dette.

Det er dette som gjelder, iallfall når man har opptil flere 15-tommere å jobbe med. Noen hestekrefter trengs, selv om følsomheten er høy.

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste med HK og nye kabler på søndag. Men som sagt,møbleringen hjelper myyyyye merker jeg,så det blir nok bra til slutt.Har rotet meg bort i ett kvinnfolk som har 52 flatskjerm og nå,så kanskje det blir det på veggen snart og:-)

Fortsett og fyr løs med forslag til forbedringer!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Denon AVR-1906 være ett skritt i riktig retning for meg? Funker den ok som for-forsterker i suroundsamenheng?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil Denon AVR-1906 være ett skritt i riktig retning for meg? Funker den ok som for-forsterker i suroundsamenheng?
    Leste du hva jeg skrev??

hvis ikke, her er kort versjonen: Nei.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg hadde denonen, gikk den i protection sammen med den minste forsterkeren jeg hadde med CLSC 215.. dvs at det ikke spilte bra i forhold til hva de høyttalerne kan!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

huff huff

Hva slags pre amp har du?

Jeg ville ha prøvd med en ren CD spiller og en NAD preamp, (rommet bør jo også være stort nok da!) effekt har du jo nokk av og høytalerene kann spille god rumle bass!.

kan få den NAD preampen jeg brukte på mine CV for et par hundrelapper eller om du bor i oslo området kan du låne den og høre selv. Har ikke lenger bruk for den da jeg har solgt CVene og Midgardene mine, ble så lite brukt

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

52!!

Skal teste med HK og nye kabler på søndag. Men som sagt,møbleringen hjelper myyyyye merker jeg,så det blir nok bra til slutt.Har rotet meg bort i ett kvinnfolk som har 52 flatskjerm og nå,så kanskje det blir det på veggen snart og:-)

Fortsett og fyr løs med forslag til forbedringer!
    dame med 52" tv høres gudd ut har også hatt mye trøbbel med plassering og bleke forforsterkere hehe.men prøving og feiling hjalp til slutt

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips og tilbud,men jeg må ha en Hjemmekinoforsterker.(tar deg på ordet og driter i denon) Ser meg om etter en brukt HK 7.1 med litt krutt i. I dag fikk jeg endelig inn det meste av møbler og koblet opp senter (cls-c 6) og bakhøyt (cls10). x100
    Til film............ helt sykt bra og langt over mine forventninger.Og det på tross av at det er Proson som driver senter og Bakhøytalerne.
    Når stereobenken kom på plass mellom frontene,så ble dypbassen extremt mye bedre.Begynner å ligne noe nå,men Proson skal ut.
    Tror jeg går for en kraftig reciver,da senter og bakhøytalerne virker ekstremt lettdrevne.Får jo alldri nok effekt,men en pale med effektforsterkere og en ny reciver blir litt i dyreste laget nå.
    Prosjektor og lerret next og selvsagt romperistere.
    "Master and comander" var helt rå.Måtte bytte 3 lyspærer i huset etterpå

Bilder kommer så snart jeg har får orden på kabelklyser og div. annet!

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der høres heilt vilt ut!!!! No må eg vel ner på ein lytte tur igjen då, eg har nesten fått heile hjemmkinoen min opp også...mangler bak høytalere og bilde. Selsagt så er det den førdømte lommeboka som har gitt seg suben min må definitivt i søppele!, skal få bygd ein veldig fort! Master And Commander fra dei første 8 minuttene er gøy!! Det høres ut som heile veggen min blir skutt av kanon kuler

ps: Øystein(sizedoesmatter) få bildene opp!!!!!!!!!!!!!!!!Ellers kommer eg ner med kameraet

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får komme på filmkveld når eg får nyesofaen på plass:-)
    Har 2 Jamo du kan få låne til bakhøyt!
    Må jo vaske og stelle litt før eg skal ta bilder vettø!
    Litt kjipt med 28" tv til den lyden da,men det kommer seg etterhvert;-)

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synest det er bra med dypbass i cls-215, men det jeg gjør er at jeg har ett program på dataen der jeg stiller sånn at dem går dypere.da blir det mye bedre med en gang.
    Greit å kunne velge om dem skal spille dypt eller høyt
    Du kunne jo ha testa noe sånt du også
    Angående forsterker, så er ko 208 ganske så kraftige,men som andre også nevner så tror jeg nok det hadde blitt mye bedre med feks midgard.
    Lykke til!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tåler Midgard av power over lang tid? Går de seg varme eller? Tror ikke jeg bytter ut 208"ne med det første. Med mindre noen betaler meget bra for de:-)

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tåler Midgard av power over lang tid? Går de seg varme eller? Tror ikke jeg bytter ut 208"ne med det første. Med mindre noen betaler meget bra for de:-)
    De tåler det fint,har aldri hatt problem med det, og har heller aldri fått de noe særlig varme uansett hvor lenge og hvor høyt jeg spiller

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Icepower som MA bygger på er <90% effektive. En vanlig forsterker er rundt 70 eller mindre. Mine blir ikke spessielt varme, selv på AL1000 som er 4ohm. Du har ikke vurdert CV sine egne forsterkere da ?

Uansett, største feilen folk gjør med CV, er at de altid skal ha modellene som er alt for store for rommet. Og helst fore dem med det rimeligste av forsterkerkraft. Du har iallefall bra med krefter, men kanskje rommet ikke står i stil. CV cls12 passer oftest i relativt store stuerom! T.o.m mine 703 fyller de fleste normale rom med god lyd (også bass..).

Intermediate FireLordMathias sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg var på den CV "messe" hoss hifiklubben her for ein stund siden. For å sei det mildt så imponerte ikkje Dei CV forsterkerene masse. Dei var rett og slett noe dritt i forhold til mange andre forsterkere. Dei wattene som er oppgit må vere ein brøkdel av det dei presterer over lang tid.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FireLordMathias
    Eg var på den CV "messe" hoss hifiklubben her for ein stund siden. For å sei det mildt så imponerte ikkje Dei CV forsterkerene masse. Dei var rett og slett noe dritt i forhold til mange andre forsterkere. Dei wattene som er oppgit må vere ein brøkdel av det dei presterer over lang tid.

OK. Ikke hørt dem selv, men har sett de har fått grei mottagelse rundt om. Men tror uansett det ikke er forsterkeri det står på hos denne mannen .

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •