Besøk av "lovens lange arm" når man spiller høyt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Newcomer hcn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Besøk av "lovens lange arm" når man spiller høyt ?

Noen som har fått besøk av "lovens lange arm" under høy musikkspilling og evt hva skjedde ?

Jeg personlig har aldri hatt besøk av disse. Kansje jeg har greie naboer ? :-D

Litt morsomt å høre hva de gjør. Hørte engang av en at de ønsket å ta med anlegget. men greide det ikke pga størrelsen på høyttalerene.. hehe, så de tok med cd spilleren istedet.

Har de lov til dette? iht lover og regler?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har definitivt ikke myndighet til å inndra et anlegg dersom det ikke har vært et langvarig problem og naboene gjentatte ganger har gjort anleggets eier oppmerksom på at de oppfatter det som et problem.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jeg bort fra russetiden i -86 har jeg aldri fått lovens lange tarm på besøk pga høy musikk, men andre har fått smake: Spille høyt = høyesterett

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 3 anm. på meg når var i rånetida med bilstereo:-) !40db på 42hz utløste alarmen på ett kjøpesenter vi sto og hang utenfor.Ble mye papir,men ingen bot,for politiet har ikke db-måler
    Klarte å få ett helt buekorps til å slutte å spille fordi de kom ut av takt når jeg guffa opp.Humor Den gangen bare gliste politimannen........
    Det er jo de vanlige lover for offentlig ro og orden som gjelder,men hvem bryr seg? Power to the people!

Newcomer Tannoy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hcn
    Noen som har fått besøk av "lovens lange arm" under høy musikkspilling og evt hva skjedde ?

Jeg personlig har aldri hatt besøk av disse. Kansje jeg har greie naboer ? :-D

Litt morsomt å høre hva de gjør. Hørte engang av en at de ønsket å ta med anlegget. men greide det ikke pga størrelsen på høyttalerene.. hehe, så de tok med cd spilleren istedet.

Har de lov til dette? iht lover og regler?
    I utgangspunket ber de deg kun om å roe ned spillinga, men dersom det er et gjentagende problem, kan de ta utstyret ditt(dvs anlegget...:-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Fikk 3 anm. på meg når var i rånetida med bilstereo:-) !40db på 42hz utløste alarmen på ett kjøpesenter vi sto og hang utenfor.Ble mye papir,men ingen bot,for politiet har ikke db-måler
    Klarte å få ett helt buekorps til å slutte å spille fordi de kom ut av takt når jeg guffa opp.Humor Den gangen bare gliste politimannen........
    Det er jo de vanlige lover for offentlig ro og orden som gjelder,men hvem bryr seg? Power to the people!
    Hahaha, evig bra :lol: Bøtelegg heller korpset sier nå jeg!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri skjedd..
    Men, da jeg bodde i ett hus i Stavanger fikk jeg klage fra ett eldre ektepar i huset ved siden av, 20m unna fordi jeg spilte for høyt på mine RB3!!
    Elementene er jo litt over 5tommer!!
    Enten spiller de j**** høyt eller så va naboene veldig sutrete:-)

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått besøk av onkel fire ganger over en periode på tre år nå, og de ga meg et siste forsøk i sommer. Noe mer klaging nå, så kan jeg se langt etter anlegget mitt, hehe. Det går gjerne hardt utover volum-knappen når man har fester/harde forspill.

Når men blir fratatt anlegget sitt, får man det aldri igjen da, eller blir det utlevert igjen etter en viss periode eller noe sånt? Dette er kjekt å vite.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboer er noe dritt. Man vil alltid ha en eller flere naboer som ikke har så mye til overs for ens interesser, som for eksempel lyd. Selv mangler jeg vel bare tilsnakk fra en nabo i åsen min før jeg har fått klage ifra samtlige! Håper på å klare dette før jeg flytter i mars ;o)

Det er nok de folka som ikke tåler å høre lyd ifra naboen, om det så er en gressklipper eller et stereoanlegg.

Det var litt artig med dene ene naboen min en gang. Plutselig fikk jeg en klage ifra de, som de leverte til syrraen min. Det gikk på at jeg hadde guffa opp kl 21.30 sånn ca en kveld. Men under sommeren våkner vi ofte opp av fremmedspråkelig karaoke ved seks tida om morgenen. Etter den klagen fra de klarte jeg ikke å dy meg, en varm sommerdag krever åpne vinduer, på med prima vera og "den jævla naboen". Har ikke mottat noe mer fra de, men de har visst beklage seg til alle andre. Pokker au, og jeg som virkelig håpa på å invitere de på julemiddag au... sånn kan det gikk!
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi fikk besøk av onkel når vi hadde fest i hagen til en kompis i russetiden, vi hadde fire store CV PA høyttalere stående ute i hagen Jeg har full forståelse for at naboene klaget etterhvert, men vi hadde flaks for når onkel møtte mannsterke opp (6 mann) så var musikken på et lavt volum og alt var stille og rolig...

A

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovens lange arm er ikke lengre en enhet for folket, men mot folket.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt onkel blålys på besøk v/ en utefest hjemme.. Fikk kun høflig beskjed om å måtte roe ned noe, etter det - har jeg mistet kontakten med en idiot nabo. (for hvem har ikke slike?)

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For noen år tilbake fikk jeg "onkel" på døre, med klage fra naboer som begrunnelse. De hadde vært der før på kvelden - men da var musikken på lavt volum - og de reiste igjen.
    Vi hadde riktignok spilt høyt, men ikke på en slik måte at det burde vekke lovens lange arm. Vi diskuterte en stund da jeg måtte be om en anvisning om hva som var OK nivå. Ba om å få oppgitt antall dB ved tomte-grensen. Da skulle dere sett en statstjenestemann som ble tom i blikket.....:???:
    De ba meg pent om å "ta det litt rolig" - har siden aldrig hørt fra dem.
    Det høre med til historien at jeg sjekket politiets logg for alle utrykninger den kvelden, fordi jeg ønsket å komme til bunns i saken. Da viste det seg at innringer hadde oppgitt falsk navn, fordi det oppgitte navnet ikke var å oppdrive sør for Dovre. Jeg konkluderte med at vi ikke hadde vært "ufine" den kvelden.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frekke som fanden, de jævlene. Tramper rett inn, med skoene på. Folk må bli flinkere til å låse døra, spør du meg. La dem stå på trappa om de vil.

Snut er ut!

Edit: Nå skal jeg ikke skjære alle over én kam. Det er slik HER.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har aldri fått noen naboklager, kan ha noe med at naboene mine har i aldersgruppen 70+ og døv, stort sett de fleste av de.

Men når jeg studerte i namsos og enda hadde cv'ne mine kom huseieren ned rundt 2-3 på natten, jeg regnet med det var klage på musikken. Men neida, han lurte på om det var greit han tok med konjakk flaska og et par cd'r for jeg overdøvte mini anlegget hans. Så jeg drakk konjakk og han rocka så det holdt ut i de små nattetimer.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Tramper rett inn, med skoene på.
    Ja det skal de ha. Dukker ofte opp på fester i områdene her, og selvom alle "gjestene" har en haug med sko stående i gangen, valser de bestandig rett inn gjerne to eller flere med sølete millitærstøvler. Greit nok, hvis de har dårlig tid og det trengs å komme seg raskt inn. Men i vanlige "inspeksjonstilfeller"?

Bah..:wink:

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Naboer er noe dritt. Man vil alltid ha en eller flere naboer som ikke har så mye til overs for ens interesser, som for eksempel lyd. Selv mangler jeg vel bare tilsnakk fra en nabo i åsen min før jeg har fått klage ifra samtlige! Håper på å klare dette før jeg flytter i mars ;o)

Det er nok de folka som ikke tåler å høre lyd ifra naboen, om det så er en gressklipper eller et stereoanlegg.

Det var litt artig med dene ene naboen min en gang. Plutselig fikk jeg en klage ifra de, som de leverte til syrraen min. Det gikk på at jeg hadde guffa opp kl 21.30 sånn ca en kveld. Men under sommeren våkner vi ofte opp av fremmedspråkelig karaoke ved seks tida om morgenen. Etter den klagen fra de klarte jeg ikke å dy meg, en varm sommerdag krever åpne vinduer, på med prima vera og "den jævla naboen". Har ikke mottat noe mer fra de, men de har visst beklage seg til alle andre. Pokker au, og jeg som virkelig håpa på å invitere de på julemiddag au... sånn kan det gikk!
    hehe:-D akkuratt det med Prima vera har jeg åsså gjort! syykt morsomt.

grunnen var att han starta og lage masse bråk ute kl 05.00!! de har ikke snakka med hos siden heller....spilte sangen i sommer.

Å DEN JÆVLA NABOEN:-D

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Ja det skal de ha. Dukker ofte opp på fester i områdene her, og selvom alle "gjestene" har en haug med sko stående i gangen, valser de bestandig rett inn gjerne to eller flere med sølete millitærstøvler. Greit nok, hvis de har dårlig tid og det trengs å komme seg raskt inn. Men i vanlige "inspeksjonstilfeller"?

Bah..:wink:
    Samma driver dem med her. Valser rett inn - med sko :-? Neste gang er det krav om ransakelsesordre

I russetiden var det forøvrig normal praksis at dem stakk av med alle signalkablene - sparte dem vel både for tid og krefter

Ellers har jeg aldri mottatt noen klager fra naboene på høy musikk til tross for borettslagsleilighet med SVS og store høyttalere - eneste jeg har hørt noe sutring om fra tid til annen er risting og skrangling :lol:

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjemmebesøk av Lovens lange arm

Må vel nesten kunne kalle meg veteran innen temaet....

Har siden 5.Desember(innflytting i min nåværende bolig) hatt 11 uønskede besøk i uniform. etter 3-4 besøk fikk jeg en regning på 3 500.- som jeg godtok, . det var til tross mye lyd etter 23:00...
    I senere tid fikk jeg en ny "regning på 8000.-!!!! Den godtok jeg ikke.... Syntes det var vel drøyt.. Venter nå på hva de uniformerte gjør med den saken, etter et avhør som snart blir gjennomført... Jeg fikk også bekreftet etter samtale med politiet, at jeg ikke kan spille på nivåer som sjenerer naboen FØR 23:00 ......

Ca 50% av besøkene jeg har hatt har vært på nivå, slik at vi har kunnet føre normale samtaler samtaler der hvor jeg har anlegget. Og musikken har alltid blitt dempet etter varsel fra politiet. 2 ganger har kabler blitt beslaglagt, og første gang fikk jeg de tilbake.

Det hører med til historien at jeg bor i enebolig som er av eldste sort, og som i ettertid ble bygd sammen med en bolig til. Så det er nok ikke mer enn to yttervegger som skiller oss fra hverandre(ikke passasje mellom). I min bolig er det lydisolert med 2 lag asfaltplater, og deretter 2 lags gipsvegg, som er skjermet mot vegger/tak/gulv. I tillegg står min hjemmekino i ei loftstue som har et soverom(i min bolig) mellom min og naboens bolig....

Finnes det noen eksakte grenser(Db) i en slik problemstilling, eller går d på at om naboen gidder å klage til politiet, så har jeg et problem ?

Dette gjør jo mitt musikk/filmglade liv til en katastrofe, og jeg ser frem til at renovering av bolig er ferdig, så jeg kan flytte til et sted med "normale" naboer på hyggeligere avstand.

Tips om paragrafer og lignende saker mottas med glede både i tråden og pr PM

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarte for mange mange år siden å tiltrekke meg oppmerksomhet fra politiet med mine Dali 109'ere (m adcom forst.) under en fest i en leilighet på majorstua. Forsåvidt hyggelige folk og egentlig helt forstålig at de kom tilslutt.. det ble spilt j.. høyt. Ved en senere anledning klarte vi å tiltrekke oss ca 20 politifolk væpnet med batonger og skjold (heldigvis ikke min leilighet eller utstyr) med et par kappa 9 høytalere. Trolig var det bandidos klistremerket på døra som eieren av leiligheten hadde satt opp for morroskyld som lagde alt bråket. Trolig turte dem ikke å gå inn uten forsterkninger. Igjen, veldig forstålig siden det ble spilt høyt og klokken var 5 om morningen torsdag.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •