Besøk av "lovens lange arm" når man spiller høyt ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har to sikringer før jeg kommer til lovens lange arm.
    Først har jeg modern som setter er stopper før lyden kommer seg ut av huset.
    Så er det de nermeste naboene som synes det er lettere å ringe meg enn å ringe onkel Ricard (tror de har meg på speed-dial).
    Overkommer jeg begge disse ligger jeg godt ann til en anmeldelse, da det er et par gamlinger i et hus nedenfor. De hører dårlig begge, men når de først oppdager at det er musikk på ferde så tar det ikke lange tiden før det kommer en Pelle rundt hjørne.
    Men det er sjelden jeg kommer over den første sikkringen.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Har to sikringer før jeg kommer til lovens lange arm.
    Først har jeg modern som setter er stopper før lyden kommer seg ut av huset.
    Så er det de nermeste naboene som synes det er lettere å ringe meg enn å ringe onkel Ricard (tror de har meg på speed-dial).
    Overkommer jeg begge disse ligger jeg godt ann til en anmeldelse, da det er et par gamlinger i et hus nedenfor. De hører dårlig begge, men når de først oppdager at det er musikk på ferde så tar det ikke lange tiden før det kommer en Pelle rundt hjørne.
    Men det er sjelden jeg kommer over den første sikkringen.
    Den første sikringen er værst her hjemme! stålsikring altså... :-D

Newcomer fest sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før når jeg hadde anlegget i blokk hadde jeg: B&W 602 s3 en kicker bil subb med 2 x10" og to proson stratego subber med 2 x 10 i hvær,altså 60 tommer bass tilsammen.på et rom på ca 15 kvadrat.Ps. dette spilte helt voldsomt høyt overkill med bass men sinnsykt tøft!
    hadde flere naboer på besøk å samtaler med politi.
    Den ene naboen ringte snuten flere ganger,og siste samtalen jeg hadde med polti kom de på døra mi å sa at de hadde flere nabo klager på musikken min,å at dette var siste advarsel fra både styret å politi! sitat:
    "Hvis det kommer flere klager på høy musikk fra deg nå,har vi faktisk rett til å indra anlegget ditt" jeg trodde ikke de hadde rett til å gjøre det,men tok ingen sjangser så flytta anlegget mitt til rommet hos morra mi! JEG HATER NABOER!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De hater sikkert deg også. ;-)

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig inteligent tråd dette.....

Flytt til ******* ut av blokker og leiligheter hvis dere skal spille høyt...

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enebolig er tingen!:-D

men hvis man skal spille ute.....bæbu bæbu...

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble vel stort sett jaget av politiet i russetiden, med 25 PA høytalere på taket av bussen

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarte klokken litt før 12 på en lørdagskveld å tilkalle onkel politi med intet ringere enn mit Sony SA-VE705 høyttalersett bestående av 5 små satelitter og en liten sub... på middels lydvolum, vi kunne prate normalt i stua.

4-mannsbolig fra 50-tallet :S Gleder meg til huset blir ferdig!

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja gammle 4 manns og rekkehus er siste sort!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Er da vel vanlig folkeskikk å ta av seg på bena når man kommer inn til noen. Men de lærer vel ikke det på politi-"høyskolen"... Flaks de lærer å puste.. :-D

Edit: Nei, du har vel rett. Har ikke noe med denne tråden å gjøre. Ville bare ha fram poenget mitt.
    Hehe. Skjønner at du ikke kan ha de beste erfaringene med politiet i alle fall..

Uansett, politiet bruker som oftest vanlige militære marjsstøvler, også kjent som M77 for de som har vært i forsvaret. Er vel ikke noen bombe at de ikke gidder å ta av seg disse når de skal inn til folk. Snøring og djevelskap.

Selvom vi gutta her i forumet stort sett er greie folk, kan det jo hende at en situasjon eskalerer, og da kan det være en fordel å ha sko på. Jeg tror de måtte ha tatt av seg skoene en del ganger i løpet av en lørdagskveld skulle de tatt dem av for hver gang de skulle inn til noen.

Og når de gjelder ransakelsesordre for å gå inn på privat grunn, glem det. Politiet har hjemmel til å gå inn på privat grunn i alle ordensforstyrrelser, og høy musikk fra en fest/hus/leilighet er en ordensforstyrrelse. (Selvom Helga på 64 klager på deg og du ikke liker det ;-) )

I motsetning til mange andre her er jeg politivennlig. Da jeg bodde i blokk i Oslo, ble jeg flere ganger i uka, midt på natta, vekket av noen naboer et par etasjer under som spilte sinnsykt høyt. Var en fast gjeng med arbeidsledige fulle førti- femtiåringer som hadde fest. Det gikk mye i den sangen som går som dette: "heeeeeeeyy, heeeeeey baby - uuuuh - aahh - i wanna know if you be my girl" Alt akkopagnert av klapping og allsang. Det var et sinnsykt anlegg i den leiligheten, og jeg kan love deg at jeg ble forbanna. Ikke kult når du skal opp 0600.

Jeg ringte politiet en del ganger, selvsagt etter å ha prøvd SMS og banke på døra. Etter tredje gang ble det stille der nede. Skal nevnes at jeg ikke er sensitiv på musikk støy.

Bor man i leilighet eller rekkehus, mener jeg at man må ta hensyn. Det er så enkelt som det.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig db grensen for å spille musikk? Jeg bor i blokk med naboer på alle kanter, og idag (mellom 19.00 og 20.00) spilte jeg ganske høyt. Noe over 100db. Men nå har alle naboene gått sammen mot meg pga det! Har dem rett til det, eller har jeg loven på min side? Selvfølgelig hvis det var slitsomt for folk, men tidlig en fredag kveld?? Folk fester jo hele natta med MYE høyere musikk enn jeg hadde!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nordmenn liker å klage på ting de egentlig ikke bryr seg noe om.
    litt dunk dunk av og til, katastrofe!

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Politiet har ikke noen som helst rett til å ta noe som du lovelig eier. Om du spiller for høyt etter kl 23.00 har de rett til å advare deg. Ikke å gå inn !
    Skal de inn må de har ransaksordre. De kan ta deg med til pellestasjoenen og anmelle deg for brud på ordensloven. Men utenom det kan de ikke gjøre noe.
    Har hatt de på dør 3 ganger tror eg. To på samme stedet, iriterende naboer som ikke tåler en fest i ny og ne. Politiet var grei og sa bare att vi ikke skulle spille med så mye bass. Så slo av subben og da var det vist greit
    Men synst de er frekk mangen ganger...

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •