Problem med platespilleren min?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med platespilleren min?

Hei ! Ganske så ny her på forumet, men har et lite problem jeg hadde håpet på å få hjelp med... Har ikke særlig peiling på platespillere... Fikk bare lyst til å prøve litt vinyl for et halvt år siden og kjøpte en Pro-ject debutt III. Har bara snurra ei plate i ny og ne, men her forleden opplevde jeg en skrapelyd fra spilleren. Denne er nå borte etter litt "fikling" med armen. Har hele tiden måtte skru opp volumet mer ved platebruk enn ved cd, men det må jeg også ved bruk av data/mp3-spiller osv. oxo, så har antatt at dette er normalt. Nå må jeg imidlertid plutselig gi noe alvorlig mye effekt for å få nogenlunde lyttevolum, og elementene i mine B&W CM1 høytalere beveger seg (sinsykt-)mye samtidig med at det virker som om det er lite samsvar mellom utslagene og musikken den formiddler. Tror noe må være galt, men har ikke peiling på hvor jeg skal begynne å lete. Kablene sitter bra (Monstercable på NAD MM/MC forforsterker). Noen platespillerguruer her som har med forslag til hva som kan være problemet??

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lån deg ett annet riaa trinn. Kan være det eller pickupen som trenger litt nødhjelp. Så er det ikke riaa trinnet så sjekk med annen pick up. Men først prøv å bytte inngang på forsterkeren Regner med at du selvfølgelig ikke bruker intern riaa med extern riaa samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for forslag raven8!

Skal prøve så fort jeg har tid og anledning Må bruke litt volum, noe som kaskje ikke er populært kl.0040 natt til mandag... (Hater syltynne vegger i gamle hus )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •