Akk og ve! Trøbbel med oppsett :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akk og ve! Trøbbel med oppsett :(

Hei!

Jeg håper virkelig noen kan hjelpe meg, jeg er litt smådesperat blitt. Jeg har en SVS subwoofer som jeg ikke får noe liv i, og jeg tror det kan ha noe med oppsettet på receiveren å gjøre, jeg har svært lite erfaring og hadde blitt svært takknemmelig om noen kunne hjelpe, for å gjøre det litt enklere skal jeg prøve å forklare hvordan jeg har koblet det opp og hvordan det er innstilt =)

Receiveren er oldschool, og på vei ut, men jeg ønsker å beholde den 3-4 mnder til. Den er av type Kenwood KRF-V5030D og er koblet opp slik:

Receiver bak
    Front på Receiver

På receiveren har jeg satt opp følgende:

- Sub er satt aktiv, (SW lyser også i display)
    - Jeg kjører en konstant basstest fra PC.
    - Input er satt til analog
    - Det er satt opp 2 fronter (som large) og subwoofer er satt til ”yes”
    - Kan velge mellom ”Source direct” og ”Stereo” virker ikke som det er forskjell, men den står på stereo.
    - Under ”listen mode” hvor jeg skal kunne velge mellom ”dolby digital, pro logic og 3 stereo” kan jeg kun velge ”Stereo”

Når det kommer til subwooferen lyser den lille dioden rødt hvis jeg setter den på auto, det som er litt snålt er at jeg så vidt (VELDIG lavt) kan høre subberen jobbe hvis jeg kjører en basstest fra PC.

Slik er SVS koblet opp

Er det noen som har noen tips? Jeg har sikkert prestert en mega nybegynnerfeil, men jeg spørr uansett =) Og kan jeg ta en helt normal høyttalerkabel og koble den inn slik som jeg har tegnet opp med grønnt? Hvis det er subutgangen som har tatt kvelden på receiveren kan jeg vel bare bruke delefilteret på subben?

Takker for alle svar, håper jeg ikke sløste bort for mye av lørdagen deres :P

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett front til small og surround til small. noen recievere har de som large etter auto-oppsettet..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    sett front til small og surround til small. noen recievere har de som large etter auto-oppsettet..
    HAHAH!

Så enklelt det var da! Elsker deg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •