Er ikke nad hifi??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 83
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er ikke nad hifi??

Hey, jeg var tilfeldigvis innom maxwell hifi idag. Aldri vert der før men jeg tenkte å ta meg en tur innom å se hva de hadde. Mannen som betjente snakket om at stereoforstekere ikke var hifi. At Nad forsterkere ikke var hifi.

Jeg har en NAD C372 forsterker som driver dali concept 10, er ikke dette hifi??

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JO!! :evil: Det er da absolutt HiFI selvom det er NAD eller stereo! Folk som sier sånn er teite og vil bare selge surround utsyr..!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe kan sikkert stemme d. vi kan vel kalle d salgstriks

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr vel bare at kroppen ikke burde være der, på maxvell (eller hvorsomhelst i bransjen). Da er det et sikkert tegn på at man bør styre unna.

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    JO!! :evil: Det er da absolutt HiFI selvom det er NAD eller stereo! Folk som sier sånn er teite og vil bare selge surround utsyr..!
    Det blir hvertfall feil å kalle surround HiFi... Kan kanskje hende at selgeren mente at du ikke kunne få HiFi-lyd med integrert forsterker? vettafaen.. uAnsett ganske teit sagt vil jeg si:???: "Stereo er ikke HiFi" Hæ? skjønte jeg ikke.... NAD er fint merke det

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad kan være så mye rart det etter min mening, og er kanskje blitt litt skadelidende av sitt litt billige yttre og pga av den ofte matingen med CV som har vært en ganske populær og forholdsvis billig høytspillende kombinasjon.

Husker ellers godt første gangen jeg lyttet til Nad sin integrerte 3020 stereo forsterker på noen forholdsvis små toveis hifi høytalere. Det var for min del bakoversveis og en åpenbaring blandt langt dyrere forsterkere den gangen, så ja jeg mener absolutt NAD har hifi produkter inne i mellom, men er litt enig i at det er noen produkter som ikke helt holder mål som troverdige musikk formidlere inne i mellom også. Kan f.eks fremdeles huske vemmelsen av å ha noe med NAD 910 surround prosessor forforstekren å gjøre, det er noe av det verste lyd produktet jeg har vert borti noen sinne, og det kan ikke kalles hifi i alle fall....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jøggi
    Hey, jeg var tilfeldigvis innom maxwell hifi idag. Aldri vert der før men jeg tenkte å ta meg en tur innom å se hva de hadde. Mannen som betjente snakket om at stereoforstekere ikke var hifi. At Nad forsterkere ikke var hifi.

Ganske toskete spørr du meg. Som flere skriver her. Dårlig salgstriks.
    Nad har mange produkter som er meget gode. Tullprat

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du gjengi hva han sa? Tipper det hele er en misforståelse. NAD er i høyeste grad HiFi, men det kan vel være et spørsmål om det er High-End (dog - her er terminologien noe uklar)

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som en misforståelse...

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Kan du gjengi hva han sa? Tipper det hele er en misforståelse. NAD er i høyeste grad HiFi, men det kan vel være et spørsmål om det er High-End (dog - her er terminologien noe uklar)
    Nad kan absolutt være hifi.. Den nye Masters serien deres er vel et meget greit bevis for dette....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selgeren mente at det var forskjell på hifi og stereo.... WTF??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder meg til hifiklubben. Trives godt der

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva Wikipedia sier om hifi:

"Hi-fi, eller hifi, er en forkortelse for det engelske begrepet high fidelity, som i denne sammenhengen mer eller mindre direkte kan oversettes som «høy troverdighet». Begrepet benyttes om lydgjengivelse, og poenget er at reproduksjonen skal være svært nær originalen i kvalitet.

Hi-fi er også en standard (DIN 45500) for lydgjengivelsesutstyr. Denne standarden ble lansert på 70-tallet. Da de fleste moderne stereoanlegg holder seg langt innenfor rammene av denne standarden, har «Hi-Fi»-merket som man kan se på gamle stereoanlegg nå blitt utdatert og mistet sin verdi."

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selgeren mente at det var forskjell på hifi og stereo.... WTF??
    ??? Ja ja. HFK er bra det. Handler mye der selv. Får vel kjøpt utstyret som selges hos Maxwell et annet sted. Har vært borti slike selgere før. Unødvendig å komme med slike komentarer

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder meg til hifiklubben. Trives godt der
    Regner med du er fra Stavanger, og da har du jo et par til å velge i.

Ellers synes jeg nok utsagnet høres lite gjennomtenkt ut.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nad ikke hifi den var bra. Deles det ut tabbe pris til selgere? hvis ikke kan jeg godt sveise ihop noe stål søppel og kalle det for tabbe prisen. Nad er akkurat så bra som det du parrer den med. Gir du den søppel høyttalere og kabler så spiller den søppel. Gir du den kvalitet i alle ledd så spiller den veldig bra. Ordtaket søppel inn= søppel ut stemmer enda en gang.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Hehe nad ikke hifi den var bra. Deles det ut tabbe pris til selgere? hvis ikke kan jeg godt sveise ihop noe stål søppel og kalle det for tabbe prisen. Nad er akkurat så bra som det du parrer den med. Gir du den søppel høyttalere og kabler så spiller den søppel. Gir du den kvalitet i alle ledd så spiller den veldig bra. Ordtaket søppel inn= søppel ut stemmer enda en gang.
    God idè, hadde vært stilig å gi selgeren fra maxwell denne selvsveisede prisen, med hilsen av-forum og sikkert en liten "titt-tei" fra hifiklubben også som selger nad. Bare som en spøk altså, men han hadde sikkert tenkt seg om neste gang han skulle si noe interessant :-D.

Dog, vi får vel holde muligheten åpen for at det kanskje har vært en liten misforståelse ute og gikk også.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Maxwell i Stavanger? Hvordan så herremannen ut?

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    God idè, hadde vært stilig å gi selgeren fra maxwell denne selvsveisede prisen, med hilsen av-forum og sikkert en liten "titt-tei" fra hifiklubben også som selger nad. Bare som en spøk altså, men han hadde sikkert tenkt seg om neste gang han skulle si noe interessant :-D.

Dog, vi får vel holde muligheten åpen for at det kanskje har vært en liten misforståelse ute og gikk også.
    Ja det håper jeg da. Fikk for 3 år siden høre av en selger at elektrostater var umusikalske. Så jeg lurer på om dette kan være samme mann? han pratet faktisk stavangersk.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raven8
    Ja det håper jeg da. Fikk for 3 år siden høre av en selger at elektrostater var umusikalske. Så jeg lurer på om dette kan være samme mann? han pratet faktisk stavangersk.
    Ja, de sier litt mye rart innimellom. I dag var jeg innom HiFi-klubben og skulle se på B&W 703. "joda" sa selgeren "den står her", og så pekte han på et par 804D (til 60k!)

Min umiddelbare reaksjon var "ok, får jeg de høyttalerne der for 17995,- så tar jeg de i går!"

DrE

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke dette er en missforståelse, så dette ha vært en inkompetent vikar.
    Nad er etter min mening både hifi og hi-end - i stereo og surround.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •