Er ikke nad hifi?? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 83
    Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    Sorry om du og andre følte seg støtt. Er bare min erfaring.
    hehe, du er ikke den værste her
    Bare ordlegg deg litt bedre neste gang:-D

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    tror ikke dette har noe med å føle set støtt å gjlre er vel heller snakk om ren folkesjikk.!!

Hva mener du med det?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hjelper jo på for å få et bra AVforum. Blir for dumt. Mange toskete komentarer her. Ha de toskete komentarene deres for dere selv. Folk for synes hva de vil om NAD , men det finnes grenser.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy troverdighet i gjengivelse er vell egentlig ganske subjektivt, Mange forsterker fargelegger lydbilde, selv ganske dyre forsterkere... Kan en ikke kalle de for hifi-anlegg da... Dette her er tull..:shock:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, han har rett! Det er Lo-Fi.
    Følger deg der!
    Vi må ikke bli som hifi-journalister (som riktig nok ikke er å betegne som HIFI-journalister når de skriver om NAD), og unngår å si meningen vår kun av falsk høflighet, og at noen i kulissene forventer positive ordelag fordi de har interesse av det. Noen synes NAD suger, mens flesteparten synes NAD stinker. Ærlig sak det.
    Synes Krell stinker også jeg... Rotel også, så NAD er i godt selskap.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinarolsen
    Følger deg der!
    Vi må ikke bli som hifi-journalister (som riktig nok ikke er å betegne som HIFI-journalister når de skriver om NAD), og unngår å si meningen vår kun av falsk høflighet, og at noen i kulissene forventer positive ordelag fordi de har interesse av det. Noen synes NAD suger, mens flesteparten synes NAD stinker. Ærlig sak det.

Men er det så dårlig at det er LO-FI ? er lyden virkelig så dårlig at den ikke har høy nok troverdighet?
    Vel, syns du det, så da lurer jeg på hva du mener er hifi....

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med det?
    skulle vel egentlig ikke være så vanskelig å tenke seg til.
    Gjøre narr av mange av forumets medlemmers anlegg. Eller å klage på de få her til lands som gidder å skrive litt om denne hobbyen, er hva jeg vil kategorisere som mindre hyggelig. Eller som man også kan kalle det folkesjikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger deg der!

Hva skags anlegg har du steinar olsen, som er så HiFi??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er HiFi !

NADs nye M-serie er HighEnd til en "folkelig" pris!

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    NAD er HiFi !

NADs nye M-serie er HighEnd til en "folkelig" pris!
    Så enig så enig

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig, så er utviklingen av denne tråden det tåpligste jeg har vært med på her i avforum... Å si at et produkt ikke tilhører hifi familien pga. en ikke liker lyden er helt vilt... Selv liker jeg ikke lyden av Audio vector, men å si at det ikker er hifi er jo helt sykt...

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spiller det noen rolle hva folk kaller det da?
    Skjønner ikke helt poenget med å gå i skyttergrava bare fordi noen sier de ikke liker NAD...

Nå er det lenge siden jeg har hørt NAD selv, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten ved deres produkter, men om jeg ikke hadde likt dem, så burde jeg vel få lov å ytre mine meninger og kalle det Low-Fi uten å bli beskyldt for dårlig folkeskikk?

At enkelte kanskje kan moderere sine uttrykk for misnøye er forsåvidt greit, men da må det isåfall gå andre veien også. Dvs; ønsker man å si at et produkt "spiller ringer" rundt en annet (ikke nevnt her i tråden) , så bør man også tåle at andre mener det samme produktet er søppel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør være rom for både ros og ris uten og bli angrepet for sin mening, positiv eller negativ :neutral:

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    skulle vel egentlig ikke være så vanskelig å tenke seg til.
    Gjøre narr av mange av forumets medlemmers anlegg. Eller å klage på de få her til lands som gidder å skrive litt om denne hobbyen, er hva jeg vil kategorisere som mindre hyggelig. Eller som man også kan kalle det folkesjikk.
    Tenk deg om. Har jeg gjort narr av noens anlegg? Dette var et kokrert spøsmål, ""ER IKKE NAD HI-FI""og da må det vel være mulig å si hva man mener? I mine øyne og ører er svartet deg jeg skrev, od de som er uenig må få lovtil det. Det må være lov å være enig om å være uenig.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger deg der!
    Der har du essensen. Man skal vel ikke si noe er bra ... om man syntes det ikke er det??

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenk deg om. Har jeg gjort narr av noens anlegg? Dette var et kokrert spøsmål, ""ER IKKE NAD HI-FI""og da må det vel være mulig å si hva man mener? I mine øyne og ører er svartet deg jeg skrev, od de som er uenig må få lovtil det. Det må være lov å være enig om å være uenig.
    Greit å være uenig, men hvis man skriver noe negativt om et produkt eller merke så kan man ordlegge seg på mange forskjellige måter!

Eks: "Nei, han har rett! Det er Lo-Fi." -feil!
    "Jeg personlig er heller ikke så fan av Nad." -riktig! Da har man folkeskikken i behold og man støter ingen

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om man ikke liker Lada, så er det vel fortsatt en bil?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Selv om man ikke liker Lada, så er det vel fortsatt en bil?
    Hmmm, synes denne tråden er vanskelig nok om man ikke skal ta stilling til det utsagnet også

DrE

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste som har sterke meninger om ting har ikke en fjerneste anelse om hva det faktisk er mulig å få ut av produktene de uttaler seg om. Det er simpelt hen ikke så mange som har så mye lytteerfaring at man uten videre kan stille absolutt diagnose på en 5-6 ulike merker.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære ask4me2 da.... Jeg skriver at JEG er enig med selger'n, at JEG ikke forbinder NAD med hifi, (har hatt 216 og 218, grøss og gru), men at jeg selv har opplevd den dokumenterte effekten av to el fler øl, og hvordan sansene sløves, (Noen trenger Carlsonslim, som jo også har en veldokumentert sløvende effekt) og faktisk ga eff i den skrikende lyden fra NAD som følge av dette Djevelens drikke.
    Jeg velger NADfrihet og rusfrihet, fremfor NAD og selvpåført alkoholisme. Limet, og andre sterkere narkotiske stoffer er vel forbeholdt CV- og Altec Lansing-folket.
    Klart du kan få lov til å være enig med selgeren og ikke like Nad steinarolsen, og forsåvidt fylle kroppen din med diverse løsemiddler så du kan holde ut Nad lydsignaturen osv. Virker ellers som du har det litt fælt med deg selv, hvis du må ty til lim tuba, og hvis man tar det du skriver på ordet. Det er imiddlertid noe jeg velger å ikke gjøre og derfor antyder at det går utover troverdigheten din når man tross alt diskuterer hva som er High Fidelity....

Det jeg vil frem til er at Nad er mye forskjellig, og det å lytte til forskjellige nad produkter betyr ofte at man må introdusere andre produkter i signalkjeden, f.eks høytalere, lytterom, forskjellige musikk innspillinger osv.

Har man holdt på med HIFI interessen i noen år, har man vel funnet ut hvor stor betydning lytterom/akustikk og høytalere har for lydkvaliteten og mange av egenskapene til anlegget, og da blir det i mine øyne/ører litt galt å legge all skylden for uutholdelig lydkvalitet til en stakkars Nad forsterker.

Matching av utstyr i et Hifi anlegg er vel også et nøkkel ord her, og det gjelder vel både for forholdsvis billige konstruksjoner som NAD som for dyre high end merker som Krell, Mark Levinson, Treshold, Macintosh, Conrad J. osv.

Vil tro det hadde vært litt morsomt å foretatt blintesting av forskjellig Hifi utstyr med innslag av Nad produkter og sett hvor mange riktige treff de som er for eller i mot NAD ville fått riktig hvis de skulle lytte til Alt fra Nad CD spillere, for forsterkere, effekt forsterkere osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •