Er ikke nad hifi?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 83
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hvis ikke dette er en missforståelse, så dette ha vært en inkompetent vikar.
    Nad er etter min mening både hifi og hi-end - i stereo og surround.
    Helt enig. Hva med den nye M serien. Er ikke noe dårlig produkt det nei. Er hifi så det holder

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tipper han mente at NAD ikke er hifi, dette får vel være opp til en ver å mene noe om dette men jævlig dumt av en selger. Kansje det var ment at nad er å regne som PA utstyr?? hva skal til for at et produkt er PA? at det er stygt eller har det noe med lyden å gjøre? Er det slik at PA er slike produkter som man bruker i studio? isåfall er jo den emmlabs riggen og B&W nautilus også PA.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jøggi
    Hey, jeg var tilfeldigvis innom maxwell hifi idag. Aldri vert der før men jeg tenkte å ta meg en tur innom å se hva de hadde. Mannen som betjente snakket om at stereoforstekere ikke var hifi. At Nad forsterkere ikke var hifi.

Jeg har en NAD C372 forsterker som driver dali concept 10, er ikke dette hifi??
    Nei, han har rett! Det er Lo-Fi.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er opp til den enkelte hva hi-fi egentlig er...
    Og hva som gjør en tilfreds. Kan umulig tenke meg til at han på Maxwell kunne komme med en så utrolig flåsete kommentar.
    Sånt kan slå tilbake på han selv....
    Som selger så kan man ha høye tanker om sine egne produkter, men dette blir aldeles for dumt...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke dette som en typisk snobbe holdning?? "kan du ikke kjøpe mer fancy utsyr en NAD så får du bare ha dårlig lyd"
    det er vel heller ikke uvanlig at selgere rakker ned på andre selgeres agenturer, må rett og slett si det er jævlig irriterende. Man kan f.eks komme inn i en butikk å spørre etter den og den høyttaleren, du får høre den og virker fornøyd. Så begynner selger å spørre hva de skal brukes sammen med, og da begynner det vrikelige salget, kanjse klarr man å lure på deg en ny forsterker, for ikke å snakke om noen kabler som sikkert koster like my e som høyttaleren, for kjøper du ikke disse så låter ikke sdisse høyttalerne bra.

kan vel av og til virke mot sin hensikt.!!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig der ja...
    Likner mye på de holdningene som jeg til tider har opplevd på visse Elkjøp, HFK og HFC butikker.
    Så hvis det stemmer så mista jeg nok endel respekt.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    :???: litt upassende kommentar?? Kjekt at alle har sin smak, men noen kommentarer kan man spare seg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av finvåg
    tipper han mente at NAD ikke er hifi, dette får vel være opp til en ver å mene noe om dette men jævlig dumt av en selger. Kansje det var ment at nad er å regne som PA utstyr?? hva skal til for at et produkt er PA? at det er stygt eller har det noe med lyden å gjøre? Er det slik at PA er slike produkter som man bruker i studio? isåfall er jo den emmlabs riggen og B&W nautilus også PA.
    PA-utstyr er laget for å spille HØYT, men ikke nødvendigvis så fint. PA brukes på konserter, øvingslokaler, etc. men IKKE i studio! Her brukes f.eks nautilusene

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp...
    Har lært meg en ting: Går man i nærheten av ett ormebol så er det kanskje ikke så dumt å passe på hvor man setter beina..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jblfan
    så du synes det er greit å komme til en forhandler vor de rakker ned på det du bruker av utstyr??? og skal man nå gå inn på hva som er high fielity og hva som ikke er det i ordets rette forstand, så er det vel ikke amnge her som har et så kalt hifi anlegg, siden de fleste anlegg har en eller annen svakhet som gjør at det ikke virker helt ekte. Altså har du ikke et anlegg vor alt er perfekt er det lo-fi og slik er det med den saken.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    JO!! :evil: Det er da absolutt HiFI selvom det er NAD eller stereo! Folk som sier sånn er teite og vil bare selge surround utsyr..!
    Nei, nei, nei. Han ville sikkert bare selge monoblokker, alt annet låter latterlig...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    PA-utstyr er laget for å spille HØYT, men ikke nødvendigvis så fint. PA brukes på konserter, øvingslokaler, etc. men IKKE i studio! Her brukes f.eks nautilusene
    trodde pa var utstyr som var ment til profesjonelt bruk menmen det var da så hva vet vel jeg, synes det passet så fint med PA som forkortelse
    men uansett så er jo isåfall en delplater spilt inn på slikt utstyr (liveplater), så noe bedre lyd en det som var på konserten får man vel egentlig ikke :P

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nei, nei, nei. Han ville sikkert bare selge monoblokker, alt annet låter latterlig...
    ach....sorry!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dårlig selgerkommentar

Typisk eksempel på TOTALT FEIL måte å kapre en kunde fra en nabobutikk...Finnes så ufattelig mange selgere som er sånn, desverre! Nevner du et produkt fra en konkurrent så er det som å trykke på "bullshitt-knappen" på selgeren og kvalmende usannheter renner ut...Selvsagt noen mindre/mer enn andre. Jobber selv i en av ovennevnte kjeder og har absolutt best erfaringer med å være 110% ærlig! De som spør om hvordan konkurrentens produkt er mot "mitt" gir jeg en god demo og innføring i "mitt" produkt, og så sender jeg de avgårde til konkurrenten for å teste det. Jeg har med 99% sikkerhet aldri virkelig dybdetestet konkurrentens produkt uansett, så jeg uttaler meg minst mulig om det...om det er produktet eller servicen vet jeg ikke, men jeg registrer at kanskje 8 av 10 kommer tilbake til meg...

Jeg skulle ønske alle kunder var bevisste på hva selgere gjør for å få kunder i sine butikker, og at alle kunder kunne gjennomskue kvalmende nedrakking på andres produkter og butikker.

At "NAD ikke er hifi" hadde i alle fall sendt meg ut av døren for siste gang..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roboed
    Jeg har med 99% sikkerhet aldri virkelig dybdetestet konkurrentens produkt uansett, så jeg uttaler meg minst mulig om det...om det er produktet eller servicen vet jeg ikke, men jeg registrer at kanskje 8 av 10 kommer tilbake til meg...
    Antageligvis klarer de ikke den useriøse opptredenen fra selgeren hos konkurrenten da, som snakker nedlatende om utstyret fra demoen hos deg (som kunden var fornøyd med)?

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Antageligvis klarer de ikke den useriøse opptredenen fra selgeren hos konkurrenten da, som snakker nedlatende om utstyret fra demoen hos deg (som kunden var fornøyd med)?
    Det kan nok være mye sant i det ja..ærlighet varer lengst

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok aldri ha tatt skrittet tilbake tilbake til NAD (kanskje forruten master's-serien). Kanskje at selgeren sa sin personlige mening. Men, farlig å uttale seg på den måten. Blir litt nonchalant..

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av armaniak
    Nad kan absolutt være hifi.. Den nye Masters serien deres er vel et meget greit bevis for dette....
    Jeg har selv den nye master serien fra nad,og hvis det ikke er hifi eller highend for den saks skyld skjønner jeg ingen ting. :-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD er ikke highend. Highend er produkter som koster langt mer enn det smaker (ofte har det design som mange faller for også..). Dette er utifra hva magasiner og enkelte personer mener. Og NAD smaker ofte bedre enn hva det koster.

For mange er NAD highend til de grader. Highend er et møkkaord som ikke forteller en dritt, med litt modifikasjoner..

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    NAD er ikke highend. Highend er produkter som koster langt mer enn det smaker (ofte har det design som mange faller for også..). Dette er utifra hva magasiner og enkelte personer mener. Og NAD smaker ofte bedre enn hva det koster.

For mange er NAD highend til de grader. Highend er et møkkaord som ikke forteller en dritt, med litt modifikasjoner..
    Nå må du se å bestemme deg gutt! Er High End et ord du uttrykk du bruker eller ikke? Isåfall må du selv i det minste være klar på hva du mener.

NAD har god "bang for buck" - faktor. Men til prisen synes jeg f. eks cambridge er å foretrekke. De som havner i klørne på hifi-monopolet har lett for å tro at nad er mana fra himmelen... Etter en god del svake år, med mye brum - støy og problemer med produksjon (i asia) og reperasjon ser det ut til at nad har klart å rydde opp litt i ryktet igjen. Sparer man 10,- per enhet på dårligere komponenter blir det mange penger i det store og det hele, noe som var et feiltrinn hos nad. Strømsterke forsterkere til en billig penge har liksom alltid vært greia til nad, student anlegg kan man vel kanskje kalle det. NAD er ikke High End imo

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •