Hjelp en dust med et kabelspørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp en dust med et kabelspørsmål

Hei!! ops: ops: ops: ops:

Jeg fikk min nye Tara Labs Omni 3 høyttaler kabel med bananplugger i dag.
    Pakket derfor mine nyinnkjøpte B&W 604 S3 høyttalere.

MEN når jeg dytter inn bananpluggene inn ovenfra som jeg"tror" de skal dyttes inn har de en tendens til å skli litt ut igjen... ?!?

Hvordan fester jeg disse skikkelig? Hjelper liksom ikke å skru igjen høyttaler uttaket på B&W høyttalerne heller....

Hmmmm Ja jeg er helt grønn når det gjelder dette så vær grei og forklar meg dette på en grei måte :-D

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ikke dytte de inn på samme måte som en uterminert kabel, altså løsne skruterminalene og sette inn bananpluggene enten sideveis eller ovenifra. Banapluggen skal settes inn slik(håper det går greit å bruke bildet til homecinema...) :

Du må muligens fjerne skruene på terminalene helt og nappe ut den røde og sorte plastproppen i midten (det du ser på de 2 øverste terminalene). Deretter skrur du terminalskruene på plass igjen og setter bananpluggene rett inn, som vist på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tyilbakemelding med bilde til og med :-)

Ja, mine B&W speakers ser inngangene ut nettopp slik på bildet du viser til!

Det eneste jeg gjorde var å dytte kablene ned i på den måten du viser til.... men:
    Du må muligens fjerne skruene på terminalene helt og nappe ut den røde og sorte plastproppen i midten (det du ser på de 2 øverste terminalene). Deretter skrur du terminalskruene på plass igjen og setter bananpluggene rett inn, som vist på bildet.
    Det har jeg ikke prøvd, så får prøve det da jeg kommer hjem i dag, og håper de da ikke sklir ut! :-)

Mvh
    Øyvind!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •