CD spiller <5000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD spiller <5000,-

Noen som har kjøpetips om CD-spiller i budsjettklassen?
    Har sett litt på Rotel, H/K, Marantz & Denon.
    Skal spille med Denon og B&W.

Active Idiss sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Vil ikke si at jeg er noen expert på CD-spillere, men jeg ville nok kjøpt en DVD-spiller, som da har støtte for DVD-Audio og SACD, er jo veldig mange DVD spillere som lever bra lyd på cd også. De fleste av de spiller også MP3 eller WMA (vet ikke hvor akktuelt det er) men kan være kjekt å ha.

Idiss

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å handle meg en CD-spiller selv. MP3 føler jeg blir litt unødvendig i stua, er jo ikke som om jeg ikke har CDene tilgjengelig, og DVD-Audio/SACD er ikke akkurat vanlig ennå. Jeg kan vel bare tenke meg en ti-tolv slike jeg kunne tenke meg å kjøpe.

Fordelen med CD-spiller, ved siden av økt lydkvalitet i mange tilfeller, er brukervennlighet. Du slipper å vente i ti sekunder på at spilleren skal finne ut om det er en DVD eller CD du har puttet inn, det går som regel kjappere å bytte spor, og fjernkontrollen er ikke full av funksjoner som ikke er relevante når du spiller musikk.

(Nå har jeg bare brukt DVD-spillere i de lavere prisklasser (opp til 3000), mulig det er annerledes oppover i pris.)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bra cd-løsninger til under 5000kr.
    Mitt første tips er muligens noe utradisjonelt, men knallbra:
    En cd-spiller meg stabilt drivverk og god brukervennlighet (feks: Cambridge D500SE, NAD C521BEE) Og M-Audio Super DAC 2496.

Man får mye fint brukt også. Feks Sony ES spillere.

Ellers så er Rotel RCD-02 og Marantz DR-6000 gode spillere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er heldig kan du få tak i en pent brukt Micromega. De spiller sinnssykt bra nesten uten unntak.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Jeg skal ha en dedikert CD-spiller. Har også en DVD / DVD-A spiller fra Denon, men ønsker ikke å bruke denne til CD bl.a. på grunn av access-tid. -Utålmodig!
    Har sett W. Cheese anbefale komboen Rotel & B/W her på forumet, har du hørt RCD-02? Jeg har kun hørt Rotels forsterkere, og synes de låt meget bra...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør uansett ta en kikk på Micromega hvis det er lyden som er viktigst. Hvis du får tak i en Duo eller Trio til en fornuftig penge så tror jeg ikke det er noe å lure på, men Stage 4-6 er også i høyeste grad verdt å vurdere.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert; valget mitt falt til slutt på Arcam CD73T. (Gikk litt over budsjett, kostet 6000 kr)
    Har ikke fått spilt den inn ennå, men jeg er fornøyd så langt. Bassen ble mye strammere, og oppløsningen er langt bedre enn min gamle Denon.
    Har ikke HDCD, men jeg håper og tror at dette ikke vil bli mitt strørste savn...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se om du kan finne en doxa d/a converter til rundt 3000, bruk 2000 på et billig drivverk, f.eks sony. da har du en løsning som spiller fletta av integrerte greier til 7-8k

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tomtom
    For de som er interessert; valget mitt falt til slutt på Arcam CD73T. (Gikk litt over budsjett, kostet 6000 kr)
    Har ikke fått spilt den inn ennå, men jeg er fornøyd så langt. Bassen ble mye strammere, og oppløsningen er langt bedre enn min gamle Denon.
    Har ikke HDCD, men jeg håper og tror at dette ikke vil bli mitt strørste savn...
    Gratulerer med et fornuftig valg. Det du beskriver som forskjeller er typiske generelle forskjeller mellom de to merkene. Arcam er dessuten svært friske i mellomtonen uten å bli pågående.

Når det gjelder HDCD er det en slags jukseløsning som rent teknisk ikke bringer deg noe nærmere originalinnspillingen. Det er ingen med hånden på hjertet som kan si at det er betydelig forskjell med og uten HDCD.
    Jfr seriøse tester fra da formatet ble introdusert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •