forslag til hva dimmepernger skal brukes til

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forslag til hva dimmepernger skal brukes til

sitter nå å lurer på hva dimmepengene skal brukes til.. å ettersom jeg sikkert flytter for meg selv en liten stund etter militæret så trenger jeg jo ny stereo!

har tenkt å bruke 10-12 på anlegg i første omgang, dette gjelder da egentli bare høytallere og forsterker, forsterker trenger ikke være det kraftigste da jeg etterhvert kommer til å få tak i en effektforsterker.

har sett på noen høytallere:

Dali ikon 5
    DALI IKON 5 Høyttalere

dali suite 2.8
    DALI Suite 2.8 Høyttalere

B&W dm603 s3
    Gulvhøyttalere

når det gjelder forsterker så skal det som sagt bli handlet effektforsterker etterhvert, å jeg gidder da ikke legge mere enn rundt 4000 i en stereo forsterker nå

noen forslag:

denon pma-700ae
    DENON PMA-700AE Integrert forsterker

cambride 640 a v.2
    CAMBRIDGE 640A v.2 Integrert forsterker

musikk jeg hører på er:
    endel trance
    endel rock/metal
    noe hiphop
    noe klassisk/pop

jeg skal kjøpe nytt så å komme med brukte varer som er til salgs nå nytter ikke er ikke før om ca et halvt år disse planene skal gjennomføres.

håper mange kommer med tips om hva jeg burde velge.

mvh
    stian

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med andre butikker enn Hifi Klubben?

Hvor bor du?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *slettet*

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitter å vurderer forsterkere fra annen butikk, men høytallere i prisklassen rundt 8000 syns jeg er vanskeli å finne andre plasser. befinner meg i trheim.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    *slettet*
    hva mener du?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    harman kardon 3380 er en kandidat pga den har radio.

Harman Kardon HK 3380 - Hi-fi Center Kjeden

har jo god tid på meg å høre forskjellige saker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    hva mener du?
    Han skrev ett innlegg som han slettet...

Kan du kjøpe brukt?

Edit: så nå at du ikke vil kjøpe brukt...

Skal du innom hfk og høre på høyttalere kan du jo lytte litt til consept 8 i samme slengen

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo gå deg en tur innom på hificenterkjeden og tonart, de ligger nesten rett over gata for hverandre. Kan jo hende du kommer over noen tilbud eller noe

Newcomer QuiNlan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe brukt kan lønne seg i svært mange tilfeller. Jeg fikk kjøpt Patosene mine pluss noen feite høyttalerkabler for 8500,-. Opprinnelig pris er 16000,- +

mvh QuiNlan

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Xanakor. Dali Ikon 6 har fått knallkritikk. Den låter meget bra på selv enkle forsterkere. Hva med f.eks. en NAD C325 BEE? Det holder i første omgang, og den kan med godt resultat brukes som forforsterker ved en senere anledning.

Merk at du ikke får spilt vanvittig høyt med denne kombinasjonen, men med et effekttrinn senere er du i mål på alle måter.

Regner med at du i første omgang kommer til å benytte deg av PC, iPod e.l. siden du ikke kevner signalkilde (?), så da skulle du havne på ca 12.700,-

Lykke til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen kontakter på ton art, men det som blir i prisklassen min der som jeg "liker" er klipsh og patos. å har hørt på klipch rf 62 å syns ikke de kunne måle seg med b&w 603 s3.

patos 510 som koster 7600 har jeg ikke hørt, å kan være værdt en lytt.

en ting er at design vil være litt viktig for første gang i mitt liv på høytallere. derfor er dali suite en god kandidat.

har tidligere hatt nad 320bee å det var en kjempe forsterker, men det var til div cerwin. har tidligere hørt denon som match til dali å syns det var en kjempe god kombinasjon.

skal til neste uke satse på å få hørt dali suite 1.7, så får jeg et inntrykk av suite serien iafall. kjenner jeg meg rett kommer dette til å ta av etterhvert :P mere å mere penger kommer til å bli lagt i...

det som kunne vært en ide kanskje er dali suite 1.7 som "bare" koster rundt 6000 å gått for harman sin hk 3480

Harman Kardon HK 3480 - Hi-fi Center Kjeden

huff, hater som jeg har sagt i mange andre tråder dette å finne meg nytt anlegg :P

tips mottas fortsatt med stor takk, er stort mulig at forsterker blir handlet allerede i juletider!

mvh
    stian

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon har sine fortreffeligheter og baksider i diskanten. Den er meget detaljert og kan hylles av de som liker klassisk mens den kan skjelles ut av de som liker pop/rock. Selv liker jeg den svært godt som en allrounder. En kompis handlet Ikon 5 og er meget fornøyd. Han måtte riktignok slette sin samling med mp3 og legger over til lossless, men slik er det med avlørende høyttalere.

Ellers må jeg si at Patos er morsomme høyttalere. Ikke undervurder Basic 410. Sjekk også ut Tannoy Sensys DC2 og Audio Pro Black Diamond V2. Alle er å finne på Tonart.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er jo et kupp, men de dukker også opp stadig vekk nå fordi det er kommet nye modeller fra Focal. Du skal se det dukker opp flere av disse eller lignende i tiden fremover. http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/12588

Jeg ville garantert vurdert brukt skulle jeg hatt et stereoanlegg. Du får utrolig mye mer for pengene på denne måten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke annet enn å bli oppgitt over meg selv :P handlet forskjellig stereo for rundt 50k i fjor, men det var mange forskjellige anlegg, satser nå på å legge såppas mye penger i noe at jeg ikke vil kvitte meg med det med det første.

får satse på å få meg en demo på dali både suite og ikon på div forsterkere på hifiklubben. liker sjelden å gå på tonart med mindre det er sjefens selv som er der.

må få meg en liten demo på div h/k forsterkere også på hificenteret, ser ut til at jeg kommer til å legge i oppmot 5000 i forsterker ettersom det sikker tblir handlet i jul.

så forsterker tips oppmot 5000 taes nå imot

mvh
    stian

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Jeg greier ikke la være å anbefale deg denne selv om den er over den magiske grensen. XTZ Class A100 D. Dette er MYE for pengene.

Ellers foreslår Hjemmekino disse stereoforsterkerene rangert slik:
    1. Cambridge Azur 640Av2 (3198,-)
    2. Marantz PM-4001 (2995,-)
    3. Harman/Kardon HK970 (4995,-)
    Rotel RA-02 (3998,-)
    Arcam A80 (8998,-)

Ellers er jo Nad C325BEE en flott forsterker med pre-out og subwooferutgang.

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann..

Jeg brukte dimmepengene mine på en heftig sydentur.... var vært hver en krone HEHE!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting er at design vil være litt viktig for første gang i mitt liv på høytallere. derfor er dali suite en god kandidat.
    ...

skal til neste uke satse på å få hørt dali suite 1.7, så får jeg et inntrykk av suite serien iafall. kjenner jeg meg rett kommer dette til å ta av etterhvert :P mere å mere penger kommer til å bli lagt i...

det som kunne vært en ide kanskje er dali suite 1.7 som "bare" koster rundt 6000 å gått for harman sin hk 3480

mvh
    stian
    Her er du inne på et oppsett jeg har hatt, nemlig Suite 2.8 og HK 3480. Jeg var meget fornøyd med kombinasjonen. Syntes harman/kardon var en bedre match på Suite enn Denon, litt mer moro i mine ører, selvom det ikke gikk på bekostning av chill musikk som Minor Majority og slikt som jeg hører en del på. Likte dette oppsettet veldig godt.

Men for å gi et nytt tips: Hvis du ikke trenger radio, gå heller for HK 970 hvis du skulle velge harman/kardon. Bedre lyd, mye mer pondus, og tipper den koster like mye som HK 3480. Tror også at hvis du går for Ikon, så burde du se på noe annet enn harman. Personlig ble det litt for hardt i toppen der, da tipper jeg Denon gjør susen (den komboen har jeg ikke hørt).

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke annet enn å bli oppgitt over meg selv :P handlet forskjellig stereo for rundt 50k i fjor, men det var mange forskjellige anlegg, satser nå på å legge såppas mye penger i noe at jeg ikke vil kvitte meg med det med det første.

får satse på å få meg en demo på dali både suite og ikon på div forsterkere på hifiklubben. liker sjelden å gå på tonart med mindre det er sjefens selv som er der.

må få meg en liten demo på div h/k forsterkere også på hificenteret, ser ut til at jeg kommer til å legge i oppmot 5000 i forsterker ettersom det sikker tblir handlet i jul.

så forsterker tips oppmot 5000 taes nå imot

mvh
    stian
    Kan ikke si meg mer enig når det gjelder tonart. Han sjefen er engasjert og kan å selge, du kan derimot ikke si det samme om enkelte andre som jobber der

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MmmmmmmnnNad... :-P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har hatt noen nad forsterkere, men det har vært på infinity, cerwin og et par proson. min mening er at de passer best til slike høytallere. eneste jeg kan tenke meg passer til den type høytallere jeg ser på for tiden er Nad M3(altfor dyr) og c325bee. skal høre på bee forsterkeren men tror jeg kommer til å havne på en h/k eller denon forsterker denne gangen.

demo på dali suite 1.7 og denon pma-700ae/Nad c325bee blir hørt i uke 47. mulig jeg nøyer meg med 1.7 og heller satser på å legge mere penger i sub eventuelt forsterker.

noen sub forslag til dette oppsettet? har jo selvførlgelig suite subben, men det er ji mange andre godbiter å velge mellom. vil tro sub budsjettet kommer til å ligge på rundt 5000 i første omgang.

mvh
    stian

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •